Gravid trots mens?
Jag och sambon hade sex 3 juni alltså tre dagar innan beräknad mens, oskyddat. Fick min mens och allt där stämmer.
Har fått en till mens nu i juli med MEN jag har börjat må så fruktansvärt illa. Nästan som jag vill kräkas varje morgon/ eftermiddag. Ökad hunger, småäter, mer svullen mage… jag tycker det verkar vara en omöjlighet att jag är gravid men ändå gnager det i huvudet.
Poängtera att jag har två barn sen tidigare och har inte haft dessa symtom med dom. Ökad hunger ja men inte illamående.
Någon mer som haft samma och inte vart gravid eller vart gravid?
- Redigerat 2022-07-07 12:41 av Cireea
De symptomen kan man ha vid tex magkatarr. Men bästa vore väl att ta ett gravtest för att få veta.
Man kan inte ha mens och vara gravid samtidigt
Däremot kan man ha mensliknande blödningar.
3 dagar innan mens = ovanligt att ha ägglossning, så inte troligt att du blivit gravid då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag tänker så också att jag förmodligen inte är det men har typ aldrig haft detta illamående innan samt ökad hunger osv.

3 dagar innan mens är för sent för ägglossning. Skulle man ändå ha ägglossning hinner inte ägget befruktat, färdas ner till livmodern och fästa i slemhinnan innan mensen börjar.
Är du ändå orolig är det helt omöjligt att gissa för ett gäng internetfrämlingar. Illamående kan bero på många fler saker än graviditet. Gör ett graviditetstest så får du ett säkrare svar än någon här inne kan ge.
#4: Jag vet men tänkte bara skriva av mig om
Någon vart med om liknande…..
#1: magkatarr är de inte för de får jag ibland och de är inte samma känsla som jag brukar få