Kan jag vara gravid? Hjälp!!
Hej, vi hade oskyddat samlag en vecka innna min beräknad mens, vi hade även avbrutet samlag. Nu är min mens 5 dagar sen. Den har aldrig varit så sen.
Är illamående, extremt trött. Minns att de va samma sak med mitt första barn. Men saken är tog ett test både igår kväll och vid morgonen idag och båda visade negativt.
Kan jag utesluta att jag är gravid då?
- Redigerat 2022-07-01 18:17 av Cireea
Tycker bara de jättekonstigt då jag alltid haft regelbunden. Med Max 2 dagar försening. Och sen alltid brukar ha mensvärk en dag innan. Känner absolut ingenting och får flytningar
Normalt sett så har man ägglossning cirka två veckor innan beräknad mens, visst kan det variera men jag har inte hört om någon som haft ÄL veckan innan mens. Men du kanske har koll på om du brukar ha det?
Kan hända att din mens är försenad av helt naturliga orsaker, kanske stress eller oro? Ibland kan cykeln hoppa över en mens utan att det behöver betyda graviditet.
Det enda du kan göra är att avvakta, ta test om några dagar igen. Många plussar runt BIM men andra går längre innan dom får ett tydligt plus, med sonen fick jag ett starkt plus en vecka efter mensen var sen.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: kanske något sånt då. Testade negativt även med de tidiga testet både imorse och igår kväll. Så de är säkert inget. Kanske att jag håller på att gå ner i vikt och så som påverkat
#0: du kan haft senare ägglossning än du tror. I så fall kan du vara gravid men det borde ju synas något på ett test iså fall. Man har iaf inte ägglossning en vecka före mens, då är något väldigt knas i kroppens hormonbalans
#4: ja något knas är det som pågår iallafall är kraftigt illamående, trött, och känner igen dessa symptom från första graviditeten.
Har absolut inga tecken på att mensen är påväg och är inne i dag 6 försenad. Fortfarande negativa test.. skumt kommer återkomma här om en vecka. Om mensen fortfarande inte kommit ska jag ta ett nytt test bör synas då om jag blivit befruktad precis innan mensen liksom
Låter dock underligt att va så illamående om inga test upptäcker hcg
De är kört. Fick precis nidblödning. Så lär plussa nästa vecka