Gravid iFokus

Gravid

Etikett: planerar-barn
Läst 291 ggr
denice95
0

Tips till att öka chansen att bli gravid

Överös mig gärna med tips på vad man kan äta/göra för att öka chanserna till att bli gravid!

Irmelina
6

Ha sex

denice95
0

#1: rätt onödig kommentar 🙄

Irmelina
2

Tråkigt att du tog det så

denice95
0

#3 Tycker det var lite taskigt kommentar då jag efterfrågar saker som kan öka chanserna att bli gravid. Tror de flesta människorna vet att det krävs sex för att få till ett barn utan hjälp av läkare..

Cireea
0

Jag skulle säga att inte stressa eller försöka tänka så mycket på det, ju mer man stressas över det ju större risk att kroppen "låser sig". Om du förstår hur jag menar. Försök att slappna av och bara njuta av allt mys.

Försök få koll på din ÄL om du inte har det och sedan se till att mysa några dagar före och ett par dagar efter positivt äl-test.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

denice95
0

#5 jo precis :) Men känner att vi testat typ allt, börjar nästan tappa hoppet. Men har läst lite om vissa här som ätit något (kommer inte ihåg vad det heter🤔). Finns det några särskilda vitaminer eller så man kan ta, förutom folsyra då..?

• Redigerat 2022-05-29 20:42 av denice95
Cireea
0

#6 Tänker du kanske på rosenrot? Eller bisolvon?
Alltså det finns ju mycket som sägs vara bra för att öka chansen för graviditet, men tror det är väldigt få saker (om ens någon) som faktiskt har bevisats vetenskapligt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Barnlangtan
0

Efter 10 månader plussade jag äntligen för några veckor sedan.
Detta är vad jag gjorde annorlunda:
*Sex vid ägglossning, använde ägglossningstest varje dag efter mensen slutade.
*Tog kosttillskott: d-vitamin, järn, folsyra, zink och concieve plus, fertility support hela menscykeln.
*drsck mycket vatten
Efter ägglossning och jag fått bekräftat ägglossning tog jag det bara lugnt och tänkte inte på vilken dag de va o när jag skulle testa. Testade på ÄL+10 och fick ett svagt plus.
Bästa tipset är egentligen att inte stressa, jag vet jag vet det är svårt, men tänk inte på det efter ägglossningen.
Juste sen drack jag granatäpplejuice från ÄL till ÄL+8.
Och jag tempars varje dag för att se en ökning efter ÄL. Lycka till❤️

denice95
0

#7: ja exakt, rosenrot! Vad är det ens? 😅

denice95
0

#8: Är inne på försök nummer 15 nu. Det som är så frustrerande är att jag har två barn sedan innan. Första tog på försök nummer 3 och andra hann vi inte ens försöka med..
Har kört med ägglossningstest, tempar, testat clearblue monitor och känner dessutom starkt av mina ägglossningar med molvärk.
Hade aldrig trott att det skulle gå såhär trögt att försöka få till en tredje.
Sen är det så fullt upp i livet med småboysen (född 18 & 20), jobb osv så det är inget som ligger konstant i tankarna som en stress som det var då första skulle till.

Känner mig allmänt förvirrad och ifrågasätter vad fasen som kan vara galet..

Barnlangtan
0

#10: jag förstår det. Jag hoppas verkligen att du plussat snart ❤️ Denna gången hade jag hett upp fakriskt och tänkte inte på att jag ville bli gravid. Jag orkade inte gå igenom en månad till med mens och utan ett barn liksom. Så jag slutade stressa mig och tog det som det kom. Jag är säker att du kommer plussa snart ❤️ Rätt som det är händer det, när man minst Anar det

Hanna4
0

Hoppar in här, jag plussade på mitt 11e försök nyligen. Jag har under dessa försök både provat apiforce (bidrottninggele), rosenrot, munkpeppar, bisolvon, concieve+ olika produkter osv.
Rosenrot, munkpeppar, bisolvon, apiforce osv gjorde ingen skillnad vad jag vet. Tog sig inte de månaderna iaf.
Concieve+ fortsatte jag med tills det blev ett plus, mest för de hade alla vitaminer för både man, spermier rörlighet, kvinna och bättre ÄL.

Men den månaden det tog sig: direkt efter ÄL släppte jag det, efter 11 försök så kände jag att det var ingen mening att jaga upp mig och hoppas för mycket igen. Tänkte snarare "blir ändå inte denna månaden". Och jo det blev det visst 😂

Håller tummarna för dig 🥰

• Redigerat 2022-05-30 17:23 av Hanna4
denice95
0

#11 Ja jag hoppas att min tur kommer snart 😔❤

#12: lite så jag känt senaste typ 6 månaderna att "äh, det kommer ändå inte bli något…" så har man inte tänkt särskilt mycket på det.
Man kan ju inte låta bli att undra över vad som har hänt, från att ha haft jättelätt att bli gravid till att det fasen inte verkar vilja funka längre 🤔

Emzor
0

Jag och min partner köpte ägglossningstester, sen läste vi att när man lämnar sperma för donation så ska man inte ha utlöst på 3 dagar för att ha så många spermier som möjligt, samtidigt läste vi att många utlösningar bidrar till friskare spermier.

• vi körde därför en blandning. när vi visste att ägglossning närmade sig så hade vi inte sex den veckan förens vi fick ett positivt ägglossningstest, därefter hade vi sex en gång om dagen tills dess att testerna sjönk igen.
  • efter sex låg jag kvar i 15min med benen i luften.
  • vi levde på som vanligt innan och efter sex för att inte skapa någon stress, vi tog ett glas vin på helgen och åt vad vi ville osv.

Min personliga tanke är att om man börjar mixtra med massa vitaminer och gör det hela till ett för stort projekt så blir det hela bara en stress vilket kan försämra kroppen❤️ Och jag vet, det är så sjukt lätt att stå på utsidan och säga "slappna av så går det!" Givetvis är det inte så, men jag kom på mig själv att jag blev helt fanatisk, var inne på varenda forum för att läsa mig till om precis allt, men i slutändan så var det gången då jag la undan telefonen och fokuserade på att existera i nuet som det gick hem för oss ❤️

denice95
0

#14: ja precis, jag känner igen mig i det du säger med att bli fanatisk och inte kan tänka på nåtinting annat då vi skulle bli gravida för första gången, var in och läste på internet typ hela dagarna 😅 Sen tog de på tredje försöket då vi knappt hann försöka/tänka på det iochmed tidsbrist pga köksrenovering 😊

Så har varit där med att inte kunna tänka på annat och känt mig stressad. Men så är inte situationen nu, inte varit ens i närheten av det denna gången. Framförallt eftersom man har rätt fullt upp med två små barn som det är så går tankarna inte så himla mycket ditåt. Och vi HAR ju redan barn, det är ju annat då det är första barnet som ska till, då har man ju oftast lite mer panik 😊
Men kan inte låta bli att undra över vad fasen som är fel..