Bugaboo donkey - långa föräldrar
Undrar tre saker. Dels lite kring hur Bugaboo donkey fungerar för långa föräldrar. Är ute efter att använda vagnen som syskonvagn. Fungerar den att gå i rask takt med? eftersom man då brukar ta ut stegen lite mer. Vi föräldrar är ca 180cm långa, så det är av stor betydelse.
Undrar även om de lite större barnen sitter bra i sittdelen. Grabben är nog rätt stor/bred för sin ålder, men inte superlång. Han är dock snart 3år men åker fortfarande mycket barnvagn, då vi går långa sträckor relativt ofta.
Och vad behöver jag veta gällande skillnad på de olika donkeymodellerna som finns? Antar det finns tre modeller nu eftersom en av de som kommer upp när man googlar, heter donkey 3. Funkat den första donkeymodellen bra? Eller ska man satsa på 3an? Siktar förmodligen på begagnad vagn, eftersom de är lite väl pricey nya.
Barn nummer två har inte kommit ännu, så jag kör grabben i en britax smile 2 sittvagn just nu, som jag e nöjd med vad det gäller längd på handtag, och plats för fötterna när man går. Som en referens bara, om någon råkar ha testat både britax smile 2 och någon Bugaboo donkey.
- Redigerat 2021-11-11 22:50 av Cireea