Graviditetstest - tolkningstråden #41
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-12-30 01:26 av Cireea
Väääldigt tidiga tester, men vill mest veta att det inte bara är jag som inbillar mig att det är en svaaag skugga/streck på dem?? Taget med olika ljus men alla 3 bilder är samma test, avläst och fotat inom test-tiden.
Brukar apotekaren egna tester vara bra? Eller har någon upplevt spök skuggor/streck på dem?
#4: om man tittar lite på avstånd så kan man eventuellt se en svag svag skugga
#6: vilken är idag?
#7: Det är samma test.
La upp annat igår i tidigare inlägg
- Redigerat 2021-11-03 12:47 av Hanna4
#8: okej jag kan se ngt väääldigt svagt på första bilden om jag anstränger mig, men inget på andra
#10 Jadå
#12: ser något svagt, men har haft liknande och inte varit gravid tyvärr, håller tummarna att det blir starkare 🤞🏼
Tog bild nummer 1 igår 3/11 och bild nummer 2 är ifrån idag 4/11… har BIM 6/11. Förstår inte varför blir det svagare? Eller är det spökstreck? Vet inte vad jag ska tro.
#16: taget samma tid på dygnet ? Kissat mer eller mindre ? Sånt kan spela in
Håll koll på att det ökar i alla fall.
#17: båda är bilderna är tagna på morgonen, men kom på att jag var uppe o kissa inatt. Tror jag köper ett digital test, blir tokig av att tolka dessa.
#19: det är ju inte en fråga om det är ett streck där utan det är väl isf mer varför det ev blir svagare. Men det kan va en tillfällighet. Kontrollera imorrn igen och se att det ökat.
Skulle det vara svagare kan det tyvärr va ett tidigt mf
#21 ser inget
#21: ser blankt ut
#22: Okey då inbilla jag mig nog. Man ser vad man vill se ibland :)
#25: Tycker mig kunna se något super svagt! :)
#25: jag kan tyvärr inte se , men det kanske är mina ögon det är fel på 😀
#28: ska det bli ett plus eller ej ?
#28 glömde skriva att det bara ska bli ett streck inte ett plus alltså.
- Redigerat 2021-11-06 08:30 av Nattis91
#28: det ska bara bli ett streck
#31: okej , man ser ju någon men som du skriver är det efter tiden gått ut och då ska man ej läsa av
#33: Ser dessvärre inget :(
#33: negativt
#36: jag ser ett svagt streck iaf :)
#37: Kul, tack! Såg likadant ut sist, så håller tummarna :)
#39: sålänge CB är inom testtiden så tycker jag det räknas som positivt? Det är ju ändå ett super tydligt streck! RFSU är ju inte lika känsligt som CB early test, så kanske är det? :)
Personligen litar jag mer på CB än RFSU. Prova ett vanligt CB om någon dag :)
#39: om strecket är blått skulle jag säga positivt
RFSU kräver mindre mängd hcg tror jag men är inte bra test tyvärr
Ger båda falska positiva och svaga positiva
Testa om 2-3 dgr igen och se om det ökat
🥰
#42 positivt
#44: svårt att säga , håller med om att strecket ser grått ut. Håller tummarna !
Är det någon fler som allt får ett svagt streck på RFSU vanliga? Är inne på en ny månad så har tagit ÄL test och fick pos i lördags och söndagen neg, så vet ju att jag inte är gravid. Men dessa test är ju otroligt dålig isåfall? För gravid kan jag ju inte vara.
Någon fler som ser svaga strecket? Får byta märke isåfall..
#47: hört många som fått så!! De testen är inte bra ! Antingen visar de falskt positiv för väldigt många , eller så ger de för svagt utslag. Inte ens apotekspersonalen rekommenderade dom när jag var där och frågade.
Som du säger kan de inte ge utslag redan nu för hcg om du hade ÄL för 3 dgr sen…
Hör av dig till tillverkaren så de får reda på hur kassa deras test är !
#47: Jag har fått många svaga streck med RFSU. Aldrig sådär tidigt iofs, men de gånger jag fått det har det varit tidiga missfall med tyvärr :/.
Skulle rekommendera babyplan, clearblue, apotekets egna eller liknande före rfsu.
#52: jag skulle inte lita på det eftersom tiden gått ut och det finns en anledning till att man ej ska avläsa test efter tiden gått ut. De kan visa falsk positiv
Ta ett nytt imorrn 😊😊
I denna tråd håller vi oss till att tolka tester. Småprat om annat eller tips/råd utöver tolkning av testen hör inte hemma här.
#52 Ditt test skall ej tolkas då det inte är taget inom tidsramen (står även i inlägg #0). Streck som uppkommer efter tiden gått ut är inte säkra och därmed ska man inte lita på testet då. Läs av inom tiden, allt annat är oväsentligt tyvärr.
#56 Ser inget
#56: tyvärr
#59: jag skulle ta om detta test då jag upplever att strecket är alldeles för smalt för att vara positivt ❤️ Önskar dig allt gott ❤️
#56: Jag ser, men de e nog tyvärr bara en skugga av där strecket ska vara. Behövs att strecket ska vara pigmenterat för att de ska va positivt. Så tyvärr får jag gissa att de inte e positivt.
#59: Ser tyvärr ut som att testet är defekt. Testa med ett annat test! :)
Svårt att säga ta ett nytt på morgonen, dock tycker jag att strecket ser grått ut men de bästa är att vänta till morgonen :)
#65 positivt
#65: positivt resultat!
#66: gah! Vad sjukt. Ser dock att många skrivit att RFSU-resten krånglar. Får testa med annat. Tack för svar! :)
#69: Jag har säkert använt 100st ” rfsu testa ofta ” och det har aldrig krånglat. :)
#65: är strecket färglöst ?
#73: jag har fått såna smala och inte varit gravid tyvärr :/ men svårt att säga, prova göra nytt test och se om det blir ett bredare plus, kanske bara fel på det testet? 😊
#73: ska det bli ett + ? I så fall är jag tveksam
Annars är det ju positivt
#72: jo men här var det ju tydligt ! Grattis !!
#77: troligen är du gravid igen. Att jag säger troligtvis är för att RFSU test ibland ger falska resultat
#77: mitt test imorse var väldigt likt ditt! Tog ett clearblue senare idag som visade ”Gravid 1-2 veckor”. :)
Rensat på småprat.
Endast tolkning av tester i denna tråd.
#73 Skulle ta nytt test, litar inte på testen när strecket är sådär smalt.
#77 #79 Solklart positivt.
- Redigerat 2021-11-12 21:41 av Cireea
Osäker på BIM, då jag delammar och ej fått tillbaka mensen. Förmodar ÄL någon gång mellan 25 - 29 oktober. Hade molvärk och lite äggviteflytningar.
Sedan i söndags har jag mått illa om morgnarna, mol/mensvärk, trög och svullen mage, kissar oftare och känns som jag sedan igår har låg blodtryck - blir yr.
Testet togs i torsdagsmorgon och bilden togs några sekunder efter att jag tog upp testet ur muggen. Tycker mig se något svagt - det ska vara lodrätt streck. Jag är låghormonare. Senaste graviditeten förra året, var testet blankt/negativt, trots att jag var gravid (bim+3)
Vet att test ej ska avläsas efter testtiden (10 min), men eftersom jag tycker mig se något svagt på detta, så borde det vara positivt? För 25 min senare visade testet jättestark blått streck.
Vad tror ni?
#86: Kan du ta bilden uppifrån, ser ut att vara ett streck, men svårt att tolka :)
#59: Jag fick likadant på tre olika test nu i veckan. Måste vara något defekt med testen just nu. Sett många som har fått det. Jag var iaf inte gravid.
#92: Tänk på att denna sida är enbart för att tolka tester :)
#95 ser inget
#94: tyvärr ser jag inget alls, men tidigt som du säger :)
- Redigerat 2021-11-14 09:03 av Flaeder
#98: ja det är positivt!
#98: Väldigt positivt :)
#101 jag kan se något svagt där
#101: Ja, men ser tyvärr ingen kulör så jag bedömer det som eventuellt spökstreck, eller supertidig graviditet. :) Hoppas!
#104: Ser något svagt men svårt att se om det är färg i eller inte
#104: En bra start är att inte manipulera bilderna du laddar upp på dina test. Ett streck som manipulerats fram genom redigering är inte ett positivt resultat. Samt, öppna inte tester som inte ska öppnas. :) Tyder gärna dina vanliga oredigerade bilder på graviditetstest om du har några sådana.
#107: tror positivt :)
#107: gratulerar, positivt 🥰
#110 Är bilden tagen inom ramen för avläsning?
#110: nja det är nog senare avläst än rekommenderat. Men upplever att de va starkare innan och tycker att jag ser något nu med.
#112 Då är det ogiltigt och ska inte läsas av . Här inne vill vi bara ha bilder inom avläsningstiden då det kan visa falskt svar efter tiden gått ut.
#110: Testet är negativt.
#114 Tycker mig kunna ana något på andra bilden men osäker om det är färg i strecket.
#117: Ser något svagt :)
#119 Det blir inte mer positivt än det där 😁
#119: väldigt positivt! Gratulerar :)
#117: Anar något men utan kulör är det fortfarande negativt. Ta ett nytt test imorgon igen (om du har många test), annars rekommenderar jag att du avvaktar 3 dagar. :) Håller tummarna!
Hej
Min menstruationscykel har betett sig konstigt nu ett par månader och den 24 okt fick jag en mindre blödning som varade i knappt två dagar. Jag brukar ha mens 28:e annars.
Jag har alla symptom man kan tänka sig, även kraftig smärta i bäcken och blygdbenet.
Tog ett test imorse, vad tror ni? Är det positivt?
?
#123: Positivt :)
#124: Ser inget, kan vara för tidigt
#124 jag ser något svagt men verkar inte vara någon färg i strecket. Råder dig att vänta några dagar och testa igen.
#123: Testet är absolut positivt! Gratulerar!
#131: Jag ser något väldigt svagt, prova vänta i några dagar och prova igen 🌸
#133: jag skulle ta det som svagt positivt
#134: bara det inte är på väg till ett missfall då 🥺🥺🥺😔
#136: det är testa tidigt från rfsu
#136: tyvärr ser jag inte ❤️
#131: Jag ser något men inte tillräckligt för att kunna svara positivt. :) Nackdelen med att testa ”för tidigt” är att de kan ge svaga positiva utslag för den graviditet som redan hunnit bli ett missfall. Prova om 2-3 dagar igen. 3 dagar helst :). Förstår att du är nyfiken och lite otålig. Lycka till!
#140: Jag ser någon svag skugga, skulle vänta några dagar och se ifall mensen dyker upp ❤️ Och sen se om testen blir starkare, Håller alla tummar och tår 🥰
#141: åh tusen tack🥰❤️Blir så glad när man skriver positivt för är så osäker själv efter missfall i somras🌺tack så mycket🥰
#140: Inte positivt, men kan ana en skugga. Svårt å säga om skuggan bara är en spökig skugga eller om det är något som snart ska bli ett streck. Råder dig att vänta 2, helst 3 dagar innan nästa test. Har du massor av test kan du såklart testa varje dag. :) Om du är gravid borde du ha ett positivt test om 3 dagar, med morgonurin. Håller tummarna för sommarbebis!
- Redigerat 2021-11-19 13:44 av Flaeder
#143: tack så mycket🥰jag tog ett i morse och kan ana mig att det blivit lite rödare. Men syns väldigt svårt på bild😊ska försöka fota det😊tack så mycket för svar🥰🌺
#144: Ja fota gärna och lägg upp så kikar vi på det också! 🥰
#145: det gör jag🙈🥰
![Uploading_abf96f36-0989-4004-ade8-48a23b09b59c]()#148:
#147: tycker mig kunna se ett jätte jätte svagt på ena bilden om jag somnar in lite.
#147: Jag skulle nog våga säga att det är positivt. Men det är ytterst svagt, så för att VERKLIGEN verkligen vara helt säker tar du ett nytt imorgon det första du gör när du går upp. Då bör du få rätsida på om du är gravid. Du får ett blygsamt minigrattis av mig! 😄
- Redigerat 2021-11-19 14:40 av Flaeder
#152: kl 11. Bim-4
#153: Så alltså inte med morgonurin? (FÖRSTA kisset på morgonen)? Varför 2 test? Olika tidpunkter?
#154: 2 test samma tidpunkt. Inte morgon urin
#147: tack tjejer🥰❤️Hoppas vill ni jag ska fota imorgon oxå så ni får följa upp🙈😍
#158: ser bara ett streck
#158: Har du regelbunden mens? Tänker mest på om du e helt säker på att du e på bim-1.
Antar också att det inte är taget med morgonurin?, eftersom att du postar på kvällen.(Första skvätten på morgonen - förtydligar eftersom detta verkade vara lite oklart tidigare i tråden.)
Jag anar ett streck på ena bilden, som verkar vara ”i rätt ljus”, men inte tillräckligt för att kunna säga att det är positivt. Den andra bilden ser jag inget alls på.
Nu generaliserar jag bara :) ok? - Är du så nära BIM och inte har tydligare streck så lutar min gissning mer åt att det tyvärr bara är en dum skugga, och att du där med inte är gravid.
Alternativt så ligger din hcg nivå bara lite lågt, och tar ett fint och härligt skutt om 2-3 dagar. Så ge dig inte, testa igen!
#161: Okej såhär, dels är ditt test trasigt. Eller ser jag fel? Har du gjort något med testet? 🤔 Redigerade bilder gör en inte mer gravid heller. Det är jättemissvisande när färgerna ändras. Jag säger att testen är negativa pga ovanstående faktorer. Men lägg gärna upp nytt test igen som inte är trasigt, i vanlig dagsljus bara, så hjälper jag dig gärna att tolka på nytt. 🙂
#163: En del av mig säger absolut positivt, men det är svårt det där med ljus och bilder ibland. Jag brukar vara säker när jag svarar. Hmm… Vågar nog säga ett svagt grattis. Det viktiga är att det finns kulör i strecket, dvs att strecket är lila, rosa eller rött. Jag är lite osäker, men tycker mig skymta lite färg.
Om du är otålig kan du prova med ett digitalt test imorgon, då du förmodligen då skulle få ett ”Gravid 1-2v”, om du e sugen på att handla ett sådant.
#165 ser inget
#165: Testet är negativt. Tyvärr ❤️
#169: ser på den nedersta men även JÄTTE svagt på översta. Ser inte om det är kulör i strecket men streck ser jag :)
#168: jag ser streck, tycker mig se färg i strecket 😍
#175: Ser ut att vara positivt
#177: gå in på bilden för att se tydligare
#177: Går jag in på bilden ser jag en jätte svag skugga men de är svårt att tyda då jag inte ser någon kulör. Bästa är att antingen första dagen vid väntad mens eller när den har blivit missad :)
#177: Testet är tyvärr negativt. Rekommenderar nytt test på bim-2, med första morgonkisset.
#175: ser positivt ut!
Men fått sånna svaga streck med kulör på RFSU test i hela 7 dagar och sedan fått mens på utsatt dag. Skulle prova ett annat märke, om det är positivt (hoppas!!) skulle det även visa på annat märke!
#177: ser inget
#183: Dumt att lägga skulden på testen när du förmodligen gått igenom en biokemisk graviditet. Dvs fått ett tidigt missfall.
#184: Man ska inte lysa på graviditetstest eller redigera bilder för att leta skuggor, färg eller linjer. Kan man inte se ett streck med blotta ögat är man helt enkelt inte gravid, eller så testar man för tidigt i graviditeten. Det är en väldigt bra tumregel.
#187: Åter igen, man ska inte behöva lysa på ett test för att kunna tyda det. Syns inget är man inte gravid, eller så testar man för tidigt i graviditeten.
#196: Jo visst. Gratulerar! :)
#197: vad glad jag blir, håller tummarna för att det blir starkare 😍
#183: jag ser på alla dina test
Sådär då är tråden rensad.
Endast tolkning i denna tråd. Småprat, diskussioner eller annat vill vi inte ha. 110% fokus på att tolka bilder.
#202: jag tycker mig se två streck på testet så jag skulle säga positivt, prova med digitalt:) nej jag tycker strecket sitter där de ska ❤️
#204: detta är positivt, grattis ❤️❤️
#202: Testet är väldigt svagt positivt. Ska ärligt säga att jag har svårt att se någon kulör, men eftersom strecket syns utan ansträngning bedömer jag det som positivt. Strecket sitter där det ska. No worries! :)
#204: Enligt tillverkaren är nog det ett defekt test, men jag har sett många sånna mesiga och tunna streck hos Clear blue testen som absolut har inneburit graviditet. Vill du vara 100 % säker så ta ett nytt test, gärna av annat fabrikat så att du inte får samma mesiga streck igen. ;) Gratulerar!
#203: Oj, nu blev jag alldeles nervös 😆. Jag testar igen imorgon bitti med sticka innan jag ger mig på digitalt!
#206: Å vad bra, har fått många spök (mer för att jag är sjukt bra på att leta fram streck 😁) och tycker de har legat närmare kontrollstrecket liksom. Men då kanske jag vågar hoppas 🙏
#210: ja
#210: Positivt 😀
#213: Ser väldigt positivt ut! Ingen tvekan. Stort grattis! :)
Någon som har erfarenhet av graviditetskollen testa tidigt test? Tog detta test imorse och tyckte först att nä det är helt blankt, men efter någon minut såg jag en supersvag skugga. Ägglossning +8 idag, första gången jag testar med ett testa tidigt, bör det ge starkare utslag vid detta laget ifall det skulle vara något? Eller brukar dom ofta visa spökstreck?
- Redigerat 2021-11-27 16:30 av denice95
#216: Testet är negativt tyvärr. Min gissning är att du testat för tidigt, trots ett testa-tidigt-test. Alternativt är du inte gravid. Testa-tidigt-test kan läsa av tidiga graviditeter helt okej, men dem ger inga mirakulöst starka och tydliga resultat på graviditet, trots att dem marknadsförs som just tidiga test.
Om du vill diskutera huruvida varumärket är bra/om de e sannolikt att du ändå kan vara gravid i förhållande till din lutealfas, så föreslår jag att du skapar en egen tråd om det eftersom kommentarerna i denna tråd rensas från så kallat ”småprat”. :) Allt gott och lycka till!
#216 Ser inget
#218 Ser inget
#218: jag ser något svaaagt! :)
#218: Syns en skugga men utan kulör är det tyvärr inte positivt.
#222 sådär har båda mina tidiga predictor early test sett ut när jag varit gravid , håller tummarna 🥰
#224: Grattis, positivt!
#222: Bedömmer att testet är negativt. Kan se en skugga men en linje utan uppenbar färg kan inte anses vara positivt tyvärr. Misstänker att du testar för tidigt. Nytt test imorgon igen kanske? :)
BIM idag. Översta ett RFSU testa tidigt, nedersta ett vanligt apotekets. Det syntes nästan tydligare på det. Kan jag släppa rädslan för spökstreck nu 😁?
#230: Jag skulle tolka det där som ett svagt positivt 😀. Om du tar ett nytt om någon dag så tror jag du får ett tydligare streck/plus!
#231: Tack för ditt svar! Jaa, man har ju läst så mycket om spökstreck att man knappt vågar tro på nå annat än CB digital snart 😂
Det där med att vänta är ju inte min starka sida, men ska försöka vänta 1-2 dagar innan ja tar ett nytt 😊
#232: Om strecket inte blir starkare om ytterligare 2 dygn då du för nytt test med morgonurin, så kan du räkna med att det är negativt.
#234: Svårt att jämföra, men den andra bilden här tycker jag man ser att strecket är rosa, och då är det ju positivt! 😊
Jag är bara på ÄL+8 så förväntar mig negativt test, vilket jag tror detta är. Men det kliade i fingrarna att få börja testa haha.. Men tycker jag ser en super svag skugga? Ska såklart vänta och se, ville mest veta om fler såg skuggan eller om jag ser skuggor överallt efter alla försök haha.
Tagen inom testtid, ingen redigering mer än de röda plupparna för att visa var jag ser skuggan. 😊
- Redigerat 2021-11-30 09:34 av Hanna4
#234: Där finns en ökning. Skulle bedöma att testet nu är positivt. Gratulerar!
#236: ser tyvärr inget
#240: Ser helt klart två streck! Tycker dessutom det ser ut att va i rätt färg! Håller tummarna för att det blir starkare! 😊
#240: Varför ser testet så märkligt ut i sidorna? Vad är det för fabrikat? Har du gjort något med testet? 🤔 Bedömer att det är negativt eftersom ingen rosa/lila kulör syns. Skugga syns dock. Kan bli rosa om någon dag, om det verkligen rör sig om en graviditet. 2 dagar brukar räcka att vänta för tydligare resultat.
#243: Bra stegring, väldigt positiva test. 😁
#244: på nedersta testet kan jag ana en skugga, men inte något som gör testet positivt ännu tyvärr. Du bör se en stegring om du gör nytt test med morgonurin igen om 2 dygn, om du är gravid.
#245: Bra, då slutar jag testa nu 😁
#248 ser inget
#248: Ser en svag skugga men testet är ganska långt ifrån positivt. Råder dig att testa igen om 2 dygn. :)
#251: Ser inget
#251: Jag ser något rosafärgat där ett andra streck ska vara. Kan dock inte se om det är början till ett streck eller färgrester.
#251: Jag ser, men är för otydligt för att kunna säga att testet är positivt. Behövs mer tydlig kulör i hela linjen för att bli positivt. Kanske att du kan få en starkare linje imorgon, annars om ytterligare två eller tre dagar. Håller tummarna!
#254: egentligen räknas ett sånt test som defekt, men eftersom kulör uppenbarligen finns så skulle jag säga att du absolut är gravid, men råder dig ändå att ta ett nytt test, helst av ett annat fabrikat, ifall samma sak sker igen. Brukar oftast bara se så knepigt utanpå clear blues tester. :) Gratulerar!
#257: Som jag sa tidigare, prova annat fabrikat.
ÄL+11, tyckte mig kunna se svag rosa på testet, men tycker bara en svag skugga syns på bilden?
Om inte annat tycker jag det borde vara starkare nu om det är något, eftersom jag hade en skugga/streck även ÄL+9? (Bild från ÄL+9 #240)
Olika tester men båda mäter från 10 och inte 25 som CB.
- Redigerat 2021-12-03 09:04 av Hanna4
#260: skulle just nu säga att testen är negativa
#260: Hur lång lutealfas har du? Sett till genomsnittet och en regelbunden lutealfas så borde du ha BIM typ imorgon. Det är många som inte plussar innan BIM. Det är normalt. Men med tanke på att du har 3 dygn mellan test 1 och test 2 borde man se en ökning, men det tycker jag inte att man gör. Men det kan hänga på mycket. Din kropp kanske inte producerar hcg i den takt genomsnittet gör tidigt i graviditeten, eller så ser din vätskebalans annorlunda ut vid test 2 och därför får du inte starkare resultat. Ett annat scenario är biokemiskt missfall som ger svagt utslag och sedan försvinner vid eller strax efter BIM oftast. Råder dig att prova om ytterligare 3 dagar. Har du inte ett positivt test då kan du utgå ifrån att du inte är gravid. Håller tummarna dock!
#263: Vården räknar på sitt sätt. Men du själv ska alltid utgå från din egen längd på lutealfasen, aldrig någon annans, dvs. aldrig efter vad ”typ alla andra har”. Alla har inte ägglossning på samma dag i cykeln eller lika långa lutealfaser, samt kan det variera mellan olika cykler också.
- Redigerat 2021-12-03 10:06 av Flaeder
#266: ser ut att vara positivt men testet räknas tyvärr som defekt när strecket inte blir så brett som det ska. Råder dig att ta ett nytt, gärna från annat fabrikat så du inte får ett defekt test igen. :) Smyg-gratulationer!
#267: tack ska ta digitalt imorgon tänkte jag!
Håll tummarna 🙏
#269 ser en linje men tycker inte den har någon färg, svårt dock ibland när linjerna är svaga. Ta ett nytt test om ett par dagar så kan det bli tydligare 😊
#269: Håller med Cireea. Håller tummarna!
#273: graviditetstestet är inte positivt. Ägglossningstest postas i tråden för tolkning av ägglossningstest. :)
#275: Är det inom tiden, skulle jag säga positivt. Ser dock lite smalt ut?
Ja det tycker dig också.. testade nämligen negativt med digitalt vi igår
#275: Som jag svarat till sjukt många ovan. 😂 Kulören är korrekt, strecket är för mesigt i bredd för att testet ska räknas som icke defekt. Jag råder dig att göra ett nytt test, gärna av ett annat fabrikat så inte samma sak händer igen. :) Jag är ganska säker på att du är gravid, men testa för säkerhets skull med annat test.
#279: tyvärr ser jag inget
#269: Tog digitalt idag och det står gravid 🙏
5 dagar tills BIM. Detta är ett testa tidigt -RFSU. Kan säga att jag tog det senare under dagen och att jag en stund innan druckit väldigt mycket vatten… men kunde inte låta bli att ta ett test ändå. Snälla säg vad ni tror…!
#283 Ser helt klart något där, skulle vänta ett par dagar och sen testa igen. Men jag tror absolut det är positivt 😊
#281: Åh, stort grattis Erii9 🙂💓
#283: Du är absolut gravid! Där finns utan tvivel kulör i linjen, trots ännu ganska svag linje. Du kommer plussa tydligare om några dygn. Gratulerar 🥳!
#286: men åh vad glad jag blev av dessa svar, sitter nästan och gråter för förväntade mig verkligen inte dessa svar. Hoppas verkligen!! Isåfall vore det på första försöket och det finns ingenting som jag är mer ödmjuk inför. Det skulle vara helt sjukt och SÅ tacksamt.
#288: ser väldigt positivt ut! Grstulerar åter igen!
#290:
Jag skulle säga negativt. Ser inget. Testar du dagen då förväntad mens är?
#290: yes skulle haft mens i fredags. Blev helt förvirrad av det svagt röda strecket långt till vänster. Men det är alltså inget skulle du säga?
#293:
Då ser det tyvärr inte ljust ut. Det borde vara ett tydligt streck isåfall. Där strecket ska vara ser jag inte ens en skugga 😔
#290: Bedömer att testet är negativt.
#296: ja jag tänker att jag ska vänta lite. Har så många symptom. Men så har jag haft många gånger tidigare :) beställde hem tester för att testa tidigt. Tror dom kommer hem imorgon så jag ska pröva ett sånt
#299: Jag ser pigment på den sista bilden, men inte något pigment i någon av de andra i samma inlägg. Inte heller på testet i inlägget ovan.
#300: jag har själv svårt att tolka färgen, tycker klart det syns ett streck men mycket osäker på färgen, det är starkare på ena sidan där tycker jag det är rosa
#298 #299 Ser något på alla dina 😊
#302: hoppas det blir starkare 😍
#304: jag tycker ju jag ser något dock kanske ofärgat, på fel plats och för brett??
#304: Ser väldigt svag skugga men tyvärr ingen kulör så jag säger negativt, åtminstone än så länge. Testa igen om 1-3 dagar så hjälpts vi åt att tolka nästa test. :)
#307 Jag skulle säga det, ja. Ser ingen färg i strecket heller så jag räknar inte med att det är ett positivt test.
#307: Ja, det är negativt.
#311: Jag bedömer att testet är negativt. Kan vara att du testar för tidigt.
#310: Jag bedömer att testet är negativt tyvärr.
#313: hade bara hållt mig 2h så hoppas på annat senare :)
#315: Ser något svagt :)
#316: Svårt att se om det är
Färg i strecket. Prova igen om 2 dagar.
#316: Negativt, så vitt jag kan se. Bara skugga, ingen kulör.
#315: bedömer att det är negativt pga ingen kulör.
#321: Streck, men utan kulör, innebär negativt resultat. Kan vara att du testar för tidigt.
#323: Kan se skugga men ingen färg, så antingen är du ej gravid eller så testar du för tidigt. Testa med morgonurin.
#325 #326 Positivt
#326: Gratulerar. Det är positivt. 🥳
#329: jag skulle säga positivt
#329: Testet är väldigt positivt. Det finns ingen tvekan om att du är gravid. Du behöver inte grubbla över resultatet. :)
#331: Yes. Gratulerar! :)
#330: Skugga syns ja, men ser ingen kulör. Du testar förmodligen för tidigt. Prova igen med morgonurin om 1-3 dagar.
#329: tack för svar! Sannolikheten att vi ska bli gravida spontant är cirka 2% därav ”våga inte tro det”. Så tacksam för alla svar ❤️.
#336: Då får vi gratulera med ett extra stort hurra! ❤️
Jag vågar inte säga nått om det där nästan. Jag kan väl se typ 1% kulör men inte övertygande mycket för att säga att de säkert kan bli något, tyvärr. Du får nog vänta minst 2 dagar till. Om det inte är med morgonurin så kör på det nästa gång. De e nästan omöjligt att plussa med dagsurin på BIM -6 😋. Lycka till!
#339:
Tack för ditt svar!😊 Jag väntar ett par dagar och testar igen😊
#338: Jag såg direkt 🙂
#344: Det ser positivt ut, om än väääldigt svagt med kulör.
#346: jag ser tyvärr ingenting
#344 Ser positivt ut
#246 Ser inget
#346: Ser en skugga men oklart om de är kulör i. Råder dig att prova imorgon igen med koncentrerat morgonurin, om du har bråttom. :) Annars avvakta 2-3 dagar ytterligare.
#351: Du är förmodligen gravid.
#353: Testet är inte positivt. Men som du säger. Kanske lite tidigt. Prova igen!
Alltså, tog detta cb early som det bara ska bli ett streck på! Inom tiden såg testen ut att vara negativt, kanske kan skymta någon skugga..men.. en timme senare hittar jag det sådär, ett smalt blått streck? Är det fel på testet? Kan det vara positivt ändå? Nu tror jag inte det men vill höra era erfarenheter
- Redigerat 2021-12-20 19:13 av Dellan12
#355: har fått streck på clearblue early efter tiden flera gånger och har inte varit gravid :(
#355 Avläs ALDRIG test efter tiden gått ut. Det är missvisande och många gånger kommer ett streck när testet torkat. Så nej, det där räknas som negativt.
#355: Du ska ALDRIG läsa av ett graviditetstest efter angiven tid i manualen. Du är INTE gravid om testet inte visade ett positivt resultat inom angiven tid. - Alternativt har du testat för tidigt. Men oavsett ska du aldrig läsa av ett test efter angiven tid, just för att testet kan bli falsk-positivt där efter.
borttagen
- Redigerat 2021-12-21 09:16 av mynonaanon
Hejsan😊
Visst är detta positivt eller? Mens 4 dagar sen nu den 22 december. Gjorde ett test i fredags 17 december. av samma variant som inte visa något.detta är ifrån igår 21 december. Bild taget inom test tiden. Det är clearblue testa tidigt där det ska vara ett streck lodrätt i den stora test rutan mvh🌸🎁
- Redigerat 2021-12-22 02:38 av Melissibell
#360: helt klart positivt! Grattis ❤️
#360: Tycker inte det är helt klart positivt, men förmodligen är det positivt. Tycker det ser positivt ut men lite svagt med både strecket och färg för att vara 4 dagar sen kanske. Men va inte orolig! Dem där clear blue stavarna kan vara lite mesiga eller smetiga i strecken rätt ofta. Du skulle förmodligen plussa starkare och tydligare streckmässigt om du använde en sticka från annat varumärke tex.
#362: dem skriver tydligt i beskrivningen att det inte spelar någon roll hur starkt det är… så jag skulle säga att det är positivt 😊
Hur skulle ni tolka detta då?! Den översta var från igår och under resultat tiden skulle jag räkna den som neg. Den understa är ifrån idag och under resultattiden så kom det ett svagt streck… och nu när den torkar är den ännu lite starkare. Blir tokig 😂 BIM -4
Alla verkar ha missförstått eller övertolkat vad jag menade.
Alla får givetvis inte starka streck efter BIM. Så den kan vi stryka direkt.
Ett test är alltid positivt om det finns kulör. Annat har jag aldrig menat.
Mina ögon upplevde att det inte var tydligt med kulör i testet på bilden, och eftersom att detta är en bedömningstråd så bedömde jag helt enkelt det så som jag upplevde det. Det vore ju dumt om jag inte gjorde det menar jag.
#365 Här inne tolkar vi inte bilder som är tagen efter avläsningstiden då dessa är missvisande.
Oavsett hade jag sagt negativt då strecket saknar kulör.
- Redigerat 2021-12-22 16:52 av Cireea
#365: Ta ett test imorgon och lägg upp en bild inom tiden som testet säger att man ska tolka testet. Så kan vi göra en korrekt bedömning och hjälpa dig på rätt sätt.
#368: yes, tar ett och lägger upp imorgon 😃
#3670 jag ser inget
#372: Grattis🎅🏼🌹 Vilken trevlig julklapp
#374: ser tyvärr inget 😔
#376 Kanske en hint av något men för otydligt för att tolka som positivt. Vänta lite och ta ett nytt.
#377 På den tredje bilden kan jag kanske skymta något, men skulle inte våga mig på att säga positivt utan tydlig stegring.
#378 Jag ser inget, vänta lite till innan du testar.
#381: jag ser något där!
#382: ser på ditt med!
#385: Ser ju positivt ut, men kan vara ett felaktigt test ändå. Prova att ta ett nytt.

Positivt? Är på BIM dagen!
#387: Grattis 😄
#390: jag ser tyvärr inget men jag testar oxå med testlagret, har fått svaga på rfsu och ett konstigt streck på cb ultratidigt men inget på testöagret
#391: okej så du föreslår jag testar med nå annat också?
#392: jag vet inte, vet ju inte vilka av mina test som stämmer
#394: jag tycker mig se en skugga! 😊
#394: jag tycker jag ser något?
#397: jag tycker mig ändå se något svagt!
#399: Tycker att det ser starkare ut. Såg knappt något på det andra :)
#401 Ser inget på ditt