Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: allmäntgravid
Läst 671 ggr
Fridaelin
0

Blandade resultat på graviditetstest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon annan som delar min upplevelse? Jag köpte ett 8pack rfsu graviditetstest som jag testade en gång på morgonen och en gång på kvällen med. Varje morgon var det negativt, varje kväll var det positivt. Det i sig är ju inte så konstigt. Men så fortsatte jag testa med andra märken, clearblue osv, och har fått som best väldigt svagt positivt. Asså så svagt så jag hade gissat negativt.

Är det någon annan som fått såhär (och kanske tom faktiskt var/är gravid)?

Clearbluetestet ska bara ha streck, inte plus. Det är också det starkaste positiva jag fått förutom Rfsu. De andra jag tagit, inklusive ett nytt paket från rfsu är sååå svaga eller negativa.

♡

• Redigerat 2021-11-02 16:22 av Cireea
  • Redigerat 2021-09-28 17:29 av Fridaelin
Cireea
0

Hur länge har du väntat mellan testen? Tänker om du testat varje dag eller väntat flera dagar eller en vecka mellan testen?

Om det på bilden inte ska bilda ett plus, utan enbart ett horisontellt streck, så är det supertydligt plus.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Fridaelin
0

#1: Jag har testar varje dag sen i fredags, så detta är bara under några dagar.
Ja, precis. Det är bara ett streck som det ska vara. Ska ta nytt test nu på kvällen, kan lägga upp bild på det. Antar att det kommer vara negativt eller väldigt svagt.

♡

Fridaelin
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1: Jättesvårt att få bild på, men det är allt svaga svaga streck där irl..

♡

• Redigerat 2021-09-28 21:25 av Fridaelin
Cireea
0

#2 Okej, då kan det vara anledningen till att det inte blivit starkare. Du kan ju dessutom vara en låghormonare som påverkar stegringen och testens styrka. Svårt att säga såklart men det finns ju logiska förklaringar.

Var i din cykel är du? 🤔
Jättekonstigt med så starkt plus på testet i #0 medan det i #3 inte syns någonting (åtminstone för mig på min skärm). Om det inte blivit ett väldigt tidigt missfall då.. men då borde det inte bli starkare och sen svagare i omgångar heller kan man tycka.

Fridaelin
0

#4: Jag är idag på cd28 (brukar ha mellan 28-30 dagar och kort mellan ägglossning och mens) och enligt clearblue hade jag ägglossning den 18e, alltså 10 dagar sen. Men rfsus ägglossningstest visade då negativt. Fick en stegring på rfsu den 20e men mina test tog slut, så gissar bara att de hade gett mig positivt den 21a. Då är det bara 7 eller 8 dagar sedan ägglossning.

Det som förvirrar mig ännu mer är att jag i vanliga fall brukar ha väldigt mycket pms. Denna månaden har jag inget alls.

♡

Chemistryfreak
0

Det jag tänkte på är att det testet som du har kanske ska ha ett plus för att vara positivt trots att du skrivit motsatsen? Det ser nämligen ut så när man tittar på produktbilderna på Clearblues hemsida, att på det testet där man har ett horisontellt streck så ska det vara ett plus för att räknas som positivt. Ber om ursäkt för världens sämsta förklaring men tänker att det kanske är lättare att förstå hur jag tänker om du kikar på Clearblues hemsida: https://se.clearblue.com/graviditetstest/snabb-detektion - där kan du se en bild på ett negativt resultat och jag tycker att det ser ut som din bild i #0 (scrolla ner och tryck på "4. Läs av dina resultat".

https://se.clearblue.com/graviditetstest/tidig-detektion - här har du det andra testet som inte ger ett plus vid positivt test men där är strecket istället vertikalt.

Resultat inom 1 minut. Clearblue Snabb Detektion är ett lättanvänt graviditetstest med ett längre, böjt handtag och en 50 % bredare spets som hjälper dig att ta provet korrekt
  • Redigerat 2021-09-29 09:16 av Chemistryfreak
Cireea
0

#5 Då låter det som att du kan ha haft ÄL lite senare än vanligt och då är det för tidigt för så starkt plus som i #0, så jag är nog inne på det #6 säger om att det måste vara ett sånt test som ska bli ett + för positivt.
Jag hade avvaktat och inte tagit fler test förrän efter BIM.

#6 Bra input, var inne på samma tankegång men blev osäker när TS sa att det bara skulle vara ett streck. Låter rimligt det du säger.
För jag tycker mig dessutom se ett svagt vågrätt streck i #0 ..

• Redigerat 2021-09-29 09:22 av Cireea
Fridaelin
0

#6: Nämen gud så dum jag är! Klart ska det vara ett plus! Förvirrade mig själv för jag har både tester med plus och streck 😅

Testade en rfsusticka imorses och idag är det klart starkare streck, om än svagt. Så jag lever på hoppet. Har svårt att räkna ut när BIM infaller eftersom jag är så osäker på mina dagar denna månaden, men inte senare än söndag bör mensen ha kommit (hoppas ju dock den inte gör de).

Kommer fortsätta uppdatera tråden för den som är intresserad 🥰

♡

Cireea
1

#8 Haha ja men dåså, mysteriet med testet i #0 är löst! Lätt hänt att man virrar ihop det med testen, är ju en hel djungel! 🤪
Håller tummarna att du får tydligt besked inom kort! 🥰

Chemistryfreak
1

#8 Inte alls, det är så lätt hänt att blanda ihop! :) Håller tummarna för dig!

Fridaelin
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vill bara slänga in en uppdatering. Tog ett clearblue testa tidigt nu på kvällen och (även om det syns dåligt på bild) så är det ett streck! Försöker samla mig och hålla huvudet kallt eftersom det ändå är rätt svagt, och jag kommer testa snart igen för att se att det håller i sig. 🥰

♡