Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: barnlängtanrådtips
Läst 676 ggr
CrazyCats
1

Plus på alla test förutom clearblue digital.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Som ni ser nedan har jag plussat på alla test. Gjorde ett clearblue förut ( hade dock precis kissat redan en gång innan jag gjorde det) och det visade inte gravid. Nedan ser ni de andra testerna. Vad tror ni?

• Redigerat 2021-09-26 19:27 av Cireea
[emelypip]
0

#0: Det är helt klart positiva test. Prova ta ett digitalt med morgonurin så tror jag att det digitala även visar positivt :) kan ha varit att du vid det tillfället inte hade tillräckligt hög koncentration av hcg för det digitala att upptäcka. Eller så har det varit fel på det testet.

CrazyCats
0

#1: Okej då tar jag ett i morgon bitti! Enligt många på familjeliv så är dessa på tok för svara för att vara BIM dagen.. det gör mig orolig.. är dock ej säker på att BIM är idag då jag haft problem med utebliven ägglossning

[emelypip]
0

#2: Det beror ju på var i cykeln du blev befruktad. Samt hur lång cykel du har. Sen kan det även bero på om man är låghormonare eller har högre hormon. Så en del faktorer spelar in. Vissa får inget positivt förrän några dagar efter mensen är sen.

CrazyCats
0

#3: Jaa det stämmer ju.
Jag får ta ett digitalt i morgon bitti. Kan inte riktigt tro att jag är gravid just nu haha

Emmmm
1

Jag fick också positivt på andra tester på BIM men negativt på digitalt. Väntade i två dagar och sedan blev det positivt även på digitalt. Är nu i vecka 38. Verkar som det är rätt vanligt! Stort grattis till graviditeten 🙏

Cireea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Digitala tester är inte lika känsliga så är inte alls konstigt om ett digitalt visar negativt trots att andra visar positivt. Allra helst om man är en låghormonare.

För övrigt, om vi nu ska tala styrka på tester.
2 dagar efter BIM fick jag detta (se bild 1), och det var inte förrän en vecka efter BIM som jag fick ett tydligt plus (se bild 2).
Jag är nu i vecka 39 😊

Så att dina tester är "för svaga" är rent strunt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-09-26 19:31 av Cireea
[emelypip]
0

#4: Grattis till graviditeten. Ja det kan nog ta en stund innan det sjunker in 😊

CrazyCats
0

Tack så jättemycket allihopa!

Jag har nu tagit ett digitalt test som visade gravid 1-2. Nu är jag istället orolig för det, är det inte lite veckor för att vara bim+ 2?

Emmmm
1

#8 de är inte exakta. Jag har haft 1-2 även en vecka efter BIM. Det är så olika om man tex är låghormonare etc. Oroa dig inte över det utan stort grattis till graviditeten! ☺️

CrazyCats
0

#9: okej dåså! Tack så jättemycket :)

[emelypip]
0

#8: 1-2 betyder att du är gravid v3-4 :)

CrazyCats
0

#11: åh okej, ja då verkar det stämma rätt bra!

[emelypip]
0

#12: Grattis igen 😄