När syns de på gravtest?
Jag är helt ny när det kommer till gravtest? När ska man göra ett test? När var det som starkast för er? Tog ni innan beräknade mens eller beräknad menstruation? 🌸
- Redigerat 2021-09-07 14:41 av Cireea
Vissa testar mycket redan innan mensen uteblivit. För en del ger det utslag tidigare medan andra får blankt längre. Det beror helt på din kropps hormonnivåer samt hur känsliga testerna är.
Jag testade första gången 2 dagar efter utebliven mens och då var strecket knappt synligt, mest bara en skugga. Men något var det där. Andra testet tog jag några dagar efter det första och då hade det stegrat lite. Det var helt klart positivt om än svagt fortfarande.
Det tredje och sista testet tog jag när mensen var sen en vecka och då var det starkt positivt. Är nu i vecka 37 😊
Hade jag alltså testat innan mensen uteblivit hade jag fått blankt, men jag vet många i tolkningstrådarna som fått positivt flera dagar innan mensen ens är beräknad att komma.
Men säkrast är nog om du väntar till efter mensen uteblivit.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Så ett test kan även vara svagt vid beräknad mens?
#3 Ja det är klart. Alla har inte höga nivåer av hormoner så tidigt 😊 Vissa plussar jättesent, flera veckor efter mens.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck