Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: vÀntar-barngraviditetsymptom
LĂ€st 839 ggr
Theflowergirl
0

đŸ€°đŸ»Tidiga tecken pĂ„ graviditetđŸ€°đŸ»

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad jag vet just nu Ă€r jag gravid, i vecka ungefĂ€r 6 tror jag đŸŒč MĂ„r illa vĂ€ldigt mycket vid samband med mat, lukt och morgonen. Magen Ă€r vĂ€ldigt uppsvĂ€lld, mĂ„ste verkligen frĂ„ga men de Ă€r sĂ„ att jag har fĂ„tt bristningar pĂ„ magen Ă€r det vanligt ? 🙈 Ă€r helt ny pĂ„ detta, vet knappt vem jag ska vĂ€nda mig till 💗 Har inte berĂ€ttat för min familj dĂ„ jag vill vĂ€nta tills chansen Ă€r mindre för missfall, dĂ„ jag redan har gĂ„tt igenom ett innan đŸŒč brösten har Ă€ven förĂ€ndras en hel del, blodkĂ€rlen Ă€r mycket tydligare đŸŒș

• Redigerat 2021-07-13 01:25 av Cireea
Cireea
1

Bristning Ă€r vanligt att fĂ„ i graviditet, hur mycket och nĂ€r man fĂ„r dom Ă€r högst individuellt 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Theflowergirl
0

#1: har fĂ„tt en del runt naveln ungefĂ€r, blev typ choklad först nĂ€r jag sĂ„g det â˜ș

[Devya]
1

Det har ju att göra med hormoner sÄ inte jÀttekonstigt om du redan nu har börjat fÄ bristningar. Det Àr sÄ individuellt. SjÀlv fick jag endast nÄgra smÄ bristningar vid naveln just innan jag fick min pojke. De har nu bleknat och syns inte lÀngre. DÄ jag var gravid med min första sÄ fick jag inga bristningar alls.

Jag har hört att vissa fÄr bristningar ett par dagar efter förlossningen. SÄ det kan ocksÄ hÀnda.

Jejo99
0

Hej
Är det normalt o vara trött konstant i början Ă€r tidigt in pĂ„ en graviditet kĂ€nns som att jag Ă€r konstant trött och lite illamĂ„ende hit och dit Ă€ven att de typ kĂ€nns som att jag har en lĂ€ttare mensvĂ€rk.

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
0

#4 Det Àr fullt normalt att vara trött. Kroppen jobbar och mycket hormoner Àr i omlopp, man fÄr lyssna pÄ kroppen och vila nÀr det behövs.

Cireea
Skrivet av sajtvÀrd eller medarbetare 
1

InlÀgg raderat dÄ det int hörde hit.
Hittar man inte ett passande inlÀgg att lÀgga sin frÄga i Àr man vÀlkommen att skriva ett nytt inlÀgg istÀllet för att göra andra inlÀgg till OT-diskussioner.

Kom ihÄg att göra en tydlig och informerande rubrik samt sÀtta etiketter pÄ nya inlÀgg.

Theflowergirl
0

#3: har fĂ„tt nĂ„gra runt Naveln, skönt att veta ❀

[emelypip]
1

Jag vet inte om jag Àr gravid. Men jag hade oskyddat sex under mensen den 26/6 och vÀntar nu pÄ att mensen ska komma om nÄgra dagar.

Har upplevt de senaste dagarna att mina bröst Àr ömma och kÀnns tunga, mina bröstgÄrdar Àr mörkare och jag Àr vÀldigt kÀnslig för vissa dofter som lök, snus och vissa starka dofter.

Kan det vara sÄ att jag Àr gravid? Eller kan det Àven vara tecken pÄ Àgglossning?

Ska ta ett test imorgon.

Theflowergirl
1

#9: För mig va det sĂ„ att jag var vĂ€ldigt öm i brösten, de var ett av mina tidiga tecken samt illamĂ„ende🌾 Ta ett test imorgon bitti, sĂ€krast Ă€r dock vid mensen 😊 de kan vara sĂ„ men vissa kan Ă€ven vara ömma vid Ă€gglossning 🌾

[emelypip]
1

#10: Tack för svar 💕 hĂ„ller tummarna.

Theflowergirl
0

#11: hĂ„ller tummarna💗

[emelypip]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

LÀgger upp bild pÄ testet hÀr bara för att visa hur jag menar.

Tog ett test nu ikvÀll. Men det var nÄgot tokigt med det testet. Tyckte mig kunna se en svag linje men det var som att fÀrgen hade fastnat lÀngs med testet till kontrolllinjen. SÄ vet inte om jag kan lita pÄ det.

Nu Àr mina bröst ömmare Àn nÄgonsin och jag har upplevt under dagen yrslighet, samt min korsrygg vÀrker och gÄr runt mot nedre delen av magen.

Ska ta ett nytt imorgon, men detta kÀnns som graviditetstecken.

• Redigerat 2021-07-25 22:27 av [emelypip]
[emelypip]
0

#12: mensen kom idag :/ det var inte meningen denna gÄngen kanske

Theflowergirl
0

#14: tog du nĂ„got mer test efter det du la ut i bild ? För de kan Ă€ven ske att man har en blödning i början av en graviditet och de betyder inte alla gĂ„nger att de Ă€r fel❀ Ibland kan de vara att kroppen försöker vĂ€nja om sig lĂ€s lite via 1177 😊 hĂ„ller tummarna 🌿 ta ett tills test efter blödningen om de Ă€r sĂ„ att du har fĂ„tt ett plastigt test innan blödningen 😊

• Redigerat 2021-07-28 23:20 av Theflowergirl
[emelypip]
1

#15: Aha okej ja kan ta ett för sĂ€kerhetsskull, men det kĂ€nns som mensen för det Ă€r lite rikligare blödning 😊 Tack för hjĂ€lpen💗

HannaMammaL
0

Jag Ă€r gravid och har precis passerat min BIM. Jag har inga bristningar och kĂ€nner mig inte svullen Ă€nnu. Men jag har ömma bröst, illamĂ„ende i samband med mat och frĂ€mst pĂ„ kvĂ€llen. IllamĂ„endet Ă€r ganska milt och blir mildare av en liten promenad (hittills, hoppas det fortsĂ€tter sÄ ). KĂ€rlen syns tydligare pĂ„ brösten och bröstvĂ„rtorna Ă€r annorlunda. Har lite vĂ€rk/spĂ€nningar frĂ„n livmodern dĂ„ och dĂ„.

[emelypip]
0

Hade oskyddat samlag den 13/8.

Kan detta vara tidigt tecken pÄ graviditet?

I mÄndags fick jag en ljusrosa liten blödning, tog pÄ mig binda för jag tÀnkte att mensen var pÄ vÀg. NÀr jag senare under dagen kollar igen sÄ Àr flytningen nu lite brunaktig. Skiftar sedan till ljusrosa igen. Idag har jag ytterst fÄ droppar rosa nÀr jag torkar mig.
Har ont i korsryggen och har idag fÄtt illamÄende pÄ morgonen.

[emelypip]
0

3 dagar i rad har jag vaknat klockan 07:00 och behövt springa pÄ toa för att jag Àr super kissnödig. Mina bröst Àr vÀldigt ömma nu.
Detta kÀnns som graviditetstecken. Tog ett gravtest i fredags som var svagt svagt positivt. Vet dock inte om jag kan lita pÄ det, dÄ jag fÄtt sÄ innan och inte varit gravid.