Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: väntar-barngraviditetmamman-under-graviditet
Läst 338 ggr
Theflowergirl
0

När växer magen (gravid)

När började eran mage att växa ?

• Redigerat 2021-06-27 18:06 av Cireea
Cireea
2

Runt vecka 19-20 kunde jag se och känna en tydlig skillnad mot normalt 😊 Men såklart hade magen ändrats lite redan innan men det var inte alls lika tydligt.

Nu går det undan, går snart in i vecka 27 och magen verkar växa för varje dag som går 😂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-06-27 18:10 av Cireea
Emmmm
1

Med första barnet fick jag mage runt vecka 18. Med de andra två kom den betydligt snabbare, runt vecka 12😊

Zvintos
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg skillnad ganska tidigt, redan kring vecka 10 och kring vecka 14-15 syntes en (för mig) tydlig bebismage. 🙂 Upplevde själv att magen blev väldigt stor. Sonen föddes i vecka 37+3 och vägde 3320 g.

• Redigerat 2021-06-27 19:02 av Zvintos
Theflowergirl
0

#1: börja du känna skillnad i början kanske vecka 4? Att du kände dig uppsvälld ? 😊

Cireea
2

#4 Nej inte så tidigt, inte förrän närmare vecka 12 började jag känna mig uppsvälld.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Theflowergirl
0

#3: kände du dig uppsvälld kanske i vecka 4 eller så? 🌸 Längtar själv tills man kan ta sådana bilder 😍

Theflowergirl
0

#2: kände du dig uppsvälld kanske i vecka 4 ? Eller kom de med vecka 12 🌸

Haztparken
1

#7: inte ovanligt att tidigt känna sig svullen då tarmarna blir påverkade som gravid och dom svullnar upp så man kan få rätt stor mage i början men det beror på tarmarna då :)

Theflowergirl
0

#8: ja okej har nyligen fått reda på att jag förmodligen är gravid då jag tagit olika tester och min mage är jätte svullen och brösten är ömma och illamående på morgon🌸 så de är inget ovanligt om man säger

Haztparken
0

#9: Det låter som väldigt typiska symtom :)

Theflowergirl
0

#10: tog nyligen ett test till och de visade ett svagt test. Just nu försöker jag också dölja detta för familj men vill ju gärna att någon har åsikt om testen 🌸

Zvintos
1

#6: Inte i vecka 4. Tror jag började känna mig (och se) uppsvälld ut kring vecka 6.

cEDS
0

Runt v 28 kunde det synas att jag var gravid. Men många missade det fast dom såg mig dagen innan bf.😂😂 Sf mått på 31,5 cm dagarna innan bf så jag var liten.