Graviditetstest - tolkningstråden #37
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-06-11 16:06 av Cireea
#1 Jag ser helt klart en skugga där. Var i din cykel är du?
Dom digitala testerna är inte lika känsliga och visar ofta negativt även om man kan vara gravid. 😊
#2: åh! Jag hade beräknad mens igår så det är ju tidigt än.
#3 Vänta några dagar till innan du tar ett nytt, mina test var också väldigt svaga i början. När jag var en vecka sen fick jag ett riktigt skarpt plus. 🥰
#4: tack det ska jag göra 🥰
#6: ser ingenting, när ska ha mens? Kanske är för tidigt att testa :/
#7: skrev i texten att är beräknad mens idag
#8: Oj sorry, läste lite snabbt.. testa köp ett digitalt!
#10: (ska bara va streck)
#10: hur lång tid tog det innan strecket kom fram ?
#13: Jag vet inte, jag hann inte kolla innan vi åkte iväg :(
#12: jag ser ett streck :)
#12: tycker att de e ett svagt streck!
Godkväll alla! Jag är 12 dagar efter mens och skulle idag börja testa för ägglossning. Fick något infall/magkänsla och tog ett gravtest med, även om jag visste att det ej skulle visa något.
Speciellt då jag ej hållt mig eller undvikit dryck, alltså ej tänkt på något särskilt.
Jag har haft spökstreck med rfsu innan, men det var ett tag sedan, så minnet av hur de såg ut sviker!
Va säger ni? Har ni haft såhär? Är rfsu spökstreck verkligen så illa..? 🙋🏼♀️
- Redigerat 2021-04-05 20:28 av EmmaKP
#10 Skulle testat ett annat märke. Bör ju vara positivt men lite skumt med så smalt och halvt streck.
#19 hmm.. ja en skugga är det ju där.
- Redigerat 2021-04-05 21:29 av Cireea
Någon som ser något streck? Ska vara ett streck o inget plus :) Vad har ni för erfarenheter utav clear blue? Någon som fått ”inte gravid” på digital men ett svagt streck?
#29 Nu är det svårt att få en klar bild då ljuset reflekteras, dock ser jag åtminstone en del av strecket på botten av testet.
Var är du i din cykel? Digitala test är inte lika känsliga och visar ofta negativt när andra (icke digitala) visar positivt.
#30: Ja det är en bild som är tagen i förrgår, så BIM -2. BIM var idag! Inte vågat mig på att köpa ett nytt test då jag tog clear blue vecka, i förrgår, som visade ”inte gravid” står på förpackningen att det ska visa redan fyra dagar innan väntad mens.. Men då mensen inte dök upp idag så finns ändå en gnutta hopp :)
#31 Ja det står det men det är inte alltid det fungerar har jag lärt mig.
Med tanke på att det ändå syns något rätt så tydligt på det testet du la upp så vågar jag mig på att säga att du kan köpa nytt test och ta igen. 😊
#32: Okej! Hoppas :) ska köpa ett till imorgon!
#34 Ta nytt med morgonurin om några dagar. Som jag skrivit förr till fler så fick jag bara en skugga när jag tog med morgonurin när min mens var två dagar sen. När den var 5 dagar sen var strecket liiite tydligare, men fortfarande väldigt svagt. Det starkaste kom när mensen var 8 dagar sen.
Så att du har BIM idag betyder inte automatiskt att du kommer få ett solklart och starkt plus.
#34: Jag tycker inte clearblue är bra! Prova något annat märke med morgonurin. Med min dotter så plussade jag sent med clearblue men tidigt med andra tester. Jag använde bara clearblue nu för att jag hade de hemma, men tycker inte de är bra.

#38 GRATTIS!
Stolt ägare till tre La permer
#37: Grattis!! :)
#41 Jag ser en svag skugga
#42: tack för svar☺️
#44: Jag ser någon skugga där. Skulle ta nytt om ett par dagar för att vara på säkra sidan!
Av egen erfarenhet har mina spök på rfsu kunnat vara rosa och skuggiga. Slutsatsen jag kunnat dra är att spök försvinner med tiden när det torkar.
Först och främst, kommer jag själv tolka detta som negativt, då de borde visat mer om jag hade svagt på rfsu häromdagen??
Det ska vara ett streck och är ett testa tidigt!
Jag tyckte inte jag såg något under avläsningstiden, men bestämmer mig för att öppna och ser detta?
Vet med mig att jag haft liknande för ett par månader sen, är detta vanligt hos cb..?
- Redigerat 2021-04-07 10:26 av EmmaKP
#45: Tack för svar! Strecket är fortfarande kvar :)
Tant röd kom på besök imorse, hur ska man orka mer besvikelse.. försökt i 10 månader! :(((
#44: Glömde skriva att jag tog ett igår som var ännu svagare än detta. Kan spökstreck öka i styrka?
#44: Där ser positivt ut :))))
#50: Åh nej vad jobbigt :( Förstår din besvikelse och håller tummar och tår att det går bättre nästa gång ni provar!
#52: Hoppas!! :D
Och då rensar vi tråden från onödiga inlägg som inte hör hit. Har ni något att säga kan ni skicka PM till mig. Inget annat.
#58: Tycker att jag ser något svagt!
#60 jodå! Där finns två streck 😊
#58: Flera missfall i bagaget, och test tokig.
Men visst skymtar jag också något … håll tummarna 🙌🏻🙌🏻
#60: nån mer som ser två streck ?
Denna tråd är till för *tolkning av graviditetstest och jag ber er därför att hålla småpratet *till ett minimum* för att ge utrymme åt tolkningar.
Vill ni småprata om er resa får ni mer än gärna göra en egen tråd ❤️
Rensa upp tråden igen.
#71: jag ser absolut
#72: jag ser också ett svagt streck men man vågar ju inte hoppas. Får se om mens kommer på måndag. Får ta ett nytt test om några dagar igen!
#74: positivt!
Är det bara mina ögon som lurar mig eller finns det ett svagt streck där?
#76 jag ser tyvärr inget.
#76 både jag och sambon slängde ett öga och tyckte oss se något väldigt svagt på första bilden.
#79 jag ser😊 grattis!
#60: mensen kom idag. Måste ha varit ett
Spökstreck 🥺😞☹️
#81 Jag ser inget på bilderna, kanske är tydligare i verkligheten. Håller tummarna för att du får tydligare streck!
#84: så såg mitt ut igår, plussade tydligare idag på ett testa tidigt!💕 så ja det är du nog, lycka till!
#84 Helt klart plus!
#88 Tydligt två streck där! 🥰
#90 Jag ser på båda dina :)
#90: Jodå, på clearblue ser jag tvp streck!
#91: Ser två streck!
#95 jag ser två streck :) precis så såg mitt ut och det var positivt.
#96 ser tyvärr inget.
#97: Okej tack :)
#99 Det är ogiltigt eftersom bilden inte är tagen inom tidsramen.
Har ingen koll alls på när min ägglossning skulle varit denna månaden. Självklart haft symptom för det, men kan ej säga exakt. Är på dag 23 i cykeln!
I förrgår började lite ljusrosa "flytning" som försvann och kom tillbaka om vartannat, lite mer åt det röda hållet igår morse, men som sedan övergick i rosa eller brunt i trosskydd. Försvann helt efter det. Jag har sen ppiller stopp inte haft mellanblödningar.
Tog ett testa tidigt ikväll, vet att det troligtvis är för tidigt hursom, men chansade.
Ser ni något? Tkr själv dessa test är svåra att läsa av pga den repiga ytan ovanpå…
(även de bilder där testet är öppnat, är taget inom avläsningstid!)
#101 Ser en svag skugga. Vänta och ta om några dagar eller en vecka.
#102 Den där var svår faktiskt, kunde hinta något på dom två första bilderna men det är supersvagt. Men den tredje bilden syntes inget. Kan dock vara ljuset på sista bilden som gör det svårare att se. Vänta lite och se igen om några dagar.
Ser!
Ser svagt streck på alla bilderna.
#106: Jag ser två streck 😊
#106 Jag ser något jag med
Förlåt för bildbomb, hahah! Vill visa det från alla vinklar och ljus..
Är nu en vecka efter den lilla rosa blödning jag hade, kan det varit ägglossningsblödning tro?
Tog ett FR igårkväll efter att ha hållt mig och tyckte jag kunde se något, kunde ej avgöra vilken färg eller om det bara var ett spök..
Tog endå ett nytt imorse, mest för å jämföra med gårdagens. Och till min förvåning ser jag detta?!? Ses i alla vinlaö, behöver ej kisa för att se det, fångas hur lätt som helst på film dessutom..
Ååh, vad tror ni?! 🙉👀
#109: jag ser vääääääldigt svagt! Men svårt att avgöra färg så vänta en dag.
#109: Jag ser på bild nr 2,3 och 5 😀
#111: Som jag förstått så ska man inte se sig blind på hur starkt det är en viss dag utan gå efter stegring istället, vilket man ser tydligt i ditt fall att det stegrar fint 😊
Så hade inte varit orolig om jag var du!
#111: jag tror du är orolig i onödan. Tycker olika test visar olika starkt. Rfsu t.ex var jättesvårt för mig medan CB var jättestarkt
#115: det är ju väldigt tidigt. Speciellt med tanke på att rfsu inte är så känsligt. Jag fick flera gånger falskt positiv med rfsu. Har du ett till sånt hemma skulle jag testa det och om det är två streck skulle jag se det som positivt. Håller tummarna!!!!!!!
#117: det kan vara annat med då jag gått på behandling förra månaden så kan ha haft tidig ägglossning :)
#117: fick likadant nu när jag testade igen ska testa igen i morgon bitti då dessa är tagna på dagen :)
#119: håller tummarna!
#110 #112: håller alla tummar och tår! Ska ta nytt test imorgon😁
Kunde ej hålla mig, då min beställning på gravtest kom idag. Hållt mig i 3h och undvikit dryck. Tog 3st,och 3 av 3 hade streck. Dessa två är testa tidigt. Tog även ett vanligt rfsu och även det hade streck! Tror detta är min månad!😭 Och en hel vecka innan jag normalt sett har BIM?
- Redigerat 2021-04-22 16:35 av EmmaKP
#122: ja de är alla positiva!!! Grattis!!!
#124 Ser helt klart streck där, kan dock inte avgöra om det är färg i strecket. Ser lite grått ut på bilden. Vänta ett par dagar och ta ett nytt, alternativt testa ett digitalt. Var dock uppmärksamt på att digitala tester kan visa negativt trots att man är gravid då dom inte brukar vara lika känsliga. 😊
#126 positivt
#129: Jag ser ett men oklar färg. Jag fick jag ofta torkstreck med cb early så jag skulle vänta någon dag.håller tummarna!!
#130: Oki tack för svar! Fick du ett positivt test tillslut? Isåfall, skilde det sig från dom andra gångerna?
Tack! Hoppas verkligen det är min tur snart :(
#131: j men när det var positivt så var det väldigt blått tidigt men det varierar ju såklart från person till person. Väntade oxå ett år så jag håller tummarna!
#135: solklart plus! Grattis :)))
#136: stort tack!!
Vi fick utomkvedshavandeskap i januari och har varit så förtvivlade. Hoppas på detta mirakel💛
#138: jag ser inget tyvärr
#139: ser inget streck tyvärr!
#132 Ska testet ha ett streck eller ett plus?
#134 Ska du ha ett plus eller bara ett streck?
#138 Jag ser något jättesvagt
#142: skrev lite längre upp, det ska vara streck ☺️
#144: nu vågar jag ändå säga positivt!!!! 😊 grattis
#145: Åh tack! Hoppas verkligen! Lite svårt att känna att det är sant innan jag sätt på digitalt, men känns rätt denna gång 😍
#144 Solklart positivt 😊
#146: förstår det! Med tanke på hur mycket det ökat sen igår skulle jag tro att du kan ta ett digitalt imorgon! Lycka till! ❤️
#150 om testerna legat bredvid varandra så kan de hända att färgen färgat av sig från lh till hcg provet :/
#151: de har aldrig rört varandra :)
#153 helt klart ett plus!☺️ Stort grattis!
#154: oj vad chockad jag blev nu 😱 tack!!
#156: jag ser något väldigt svagt tror jag!
#158: Jag tog testet mitt på dagen ja, klarade inte att vänta. Otålig som man är 😅 Ja då är jag inte galen i alla fall. Ska ta ett nytt test om 2 dagar, har inget test hemma nu.
#158: Testet är svagt ljusblått i mitten, men längre ner i kanten är strecket lite mörkare blått. Är det något fel på testet? Eller kan det vara min urin som inte var koncentrerad?
#161: bilden är lite svår att tyda, kan inte se någon linje tyvärr.
#162: kanske någon annan kan hjälpa mig? Jag ser nämligen att det är rosa nedtill oså ljusnar det upp mot andra kanten av glaset.
#163: jag har också väldigt svårt att se. Ljuset slår
Mot plasten. Men kanske att jag ser något rosa men kan inte se om det är en skugga bara
#161 ser två streck utan problem
#165: ska ta ett nytt imorgonbitti igen för säkerhetsskull, hoppas! :D
#166: Hur har det gått för dig? :)
#167: Det var positivt, 2 tydliga streck idag :D
#168: Yes! Vad kul och höra 😃
Tog ett nytt test idag, men jag vet inte om det är fel på dessa clearblue early eller inte. Strecket blir mörkare blått i kanten och sen ljusare mitt på strecket.
Sen borde testet vara starkare idag, tog inte första morgonen urinen. Ska ta ett nytt imorgon.
Vad tror ni? Är jag gravid eller inte 😅
#170: tycker det är solklart positivt. Du kanske hade ägglossning senare eller nått så det fortfarande är väldigt tidigt?
#171: Ja det kan det ju vara. Ska ta ett nytt imorgon :) Tack för hjälpen.
#173: Jag ser två streck på andra bilden 😊 prova igen imorgon eller övermorgon!
#173: Jag ser två streck😊
#170: Tror du är gravid. 🙂
#173: Ser positivt ut. Det kan vara helt normalt att blöda i tidig graviditet.
#178: jag ser två streck helt klart!
#178: Det är positivt 😊
#182: Ser två streck tydligt :)
#181: du kanske kan ringa och be om att få lämna blodprov istället? Tycker också det borde ha blivit starkare!
#178: tack 🙏🏼
#184: Ja tyvärr går det inte att få taget blodprov på vårdcentralen utan det måste vara gynakuten. Har jobbat där innan och vill inte gå dit för att få ett blodprov. Så ja jag gör så att jag väntar en vecka och tar ett nytt test :)
#187 ser något svagt
#189 ser något svagt.
#190: Tack, svårt få klart på bild, men i verkligheten ser jag det på långt avstånd. Är bara så osäker nu efter ett negativt test igår och idag detta.
Tack för svar!
#191 alla test hittills jag sett från dig har varit med streck. När jag var två dagar sen var det supersvagt, några dagar senare liiite tydligare men fortfarande bara skugga.
En vecka efter utebliven mens var det tydligt. Bifogar mina tre tester så ser du hur lång tid stegringen tog. Det jag vill ha sagt är att det kan ta lite tid ibland innan det syns ordentligt 🌸
- Redigerat 2021-05-06 15:36 av Cireea
#192: Hej!
Okej tack så mycket för denna kommentar, den hjälpte väldigt mycket. Jag tänker att jag väntar till nästa vecka och tar ett digitalt test då.
Tack för hjälpen 😊🙏
#194 med tanke på hur svagt gårdagens var skulle jag vänta några dagar innan nytt test. Det är fortfarande positivt men någon stegring syns inte än. Åtminstone inte med just dessa tester 🌸
Hej,
Jag tog ett graviditetstest från RFSU för några veckor sedan där både jag och min sambo såg två streck. Dock var det ena väldigt svagt. Vet att det kan vara svagt när man testar tidigt. Jag testade på BIM -2. Trodde faktiskt att det var positivt. Två dagar senare tog jag ett nytt test, såg bara ett streck och tog även ett clearblue digitalt som också visade ”inte gravid”. Några dagar senare fick jag min mens.
Är det några fler av er som varit med om att ni sett två streck men inte varit gravida? Brukar det bli såhär på RFSUs tester?
Känns tråkigt att man får upp hoppet som snabbt krossas igen när det visar sig inte vara något.
Bifogar bild på testet jag tog.
#195: på lördag☺️ Får testa igen då!
#196: har väntad mens på lördag så får hålla mig tills dess och testa med morgon urin👍
#197: tyvärr haft så många gånger med rfsu. Därför när jag tog dom och såg nått så tog jag ett nytt direkt efter och då var det ofta negativt.
Var längesedan jag provade RFSUs testa tidigt. Har ungefär 5 dagar kvar tills mens, så ganska tidigt än. Vad mina ögon såg och vad som fångades på bild verkar dock vara två helt olika saker. 😂
#201 Jag tycker mig kunna skymta något svaaaagt. Sådär hade jag också, väntade några dagar och sen var det ännu lite tydligare. Håller tummarna att jag ser rätt även på ditt test.
#203 tycker mig kunna ana något 😁 vänta några dagar och testa igen
#203: jag ser!!
#201: Jag ser!
#203: Ser väldigt svagt.
#192: Tog ett clearblue digitalt idag som visade ”inte gravid” tog även ett vanligt som visade negativt.
Så vet inte vad jag ska tro, men tror att jag inte är gravid. Trots att jag har symtom som kan vara vid tidig graviditet.
Tack för hjälpen ändå :)
#209: Det betyder positivt 😃
Är RFSU alltid såhär sega för färgen att rinna förbi? Det här är precis vid 5 min.. Strax därefter började ett streck utvecklas, men eftersom det är efter avläsningstiden… Så antagligen var det där svaga strecket i torsdags antingen ett falskt, eller så var det en kemisk. Det borde synas åtminstone något på en vanlig sticka vid det här laget.
#212 Jag litar inte på dom där stickorna utan använder andra. Testa en till av dom du tog sist? Jag tyckte dom var bra.
På denna ser jag inget.
Var i din cykel är du?
#213: Jag får nog kanske köpa en till sån sen, beroende på. Är mellan ÄL+11 och ÄL+12, så mensen lär dyka upp om några få dagar.
#214 Kan ju hända att det helt enkelt är för tidigt? Hade jag testat innan utebliven mens hade jag fått blanka då mitt test var väldigt svagt ett par dagar efter mensen inte kom. Håller tummarna för dig Ninni!
Predictor early.
Fick glad gubbe 28/4.
Fått svaga linjer på andra stickor dom senaste dagarna så provade denna idag.
Samma bild försöker bara göra det mer tydligt haha. Bilden är ej redigerad bara ritat dit strecken och zoomat in.
Någon som ser? Vad tror ni?
Vilken ÄL dag räknas jag som idag?
- Redigerat 2021-05-10 09:55 av Haztparken
#216: hej,
Jag ser två streck. 😊
#218: Kan ana en skugga :)
#220: hej, jag ser blått men inget streck.
#222: nu när jag laddade upp bilderna så kan jag själv inte se längre på bilderna jag la upp så jag inbillade säkert mig själv
#225: jag ser en skugga 🥰
#226: 😍😊
#224: jag ser på båda testen att de någonting 🥰
#209: den är positiv! min såg precis likadan ut och visade sig sedan starkare när jag testade några dagar senare!
#230: jag har fått spökstreck på 5 st av de testen men jag tycker ditt inte ser ut som något av mina test, jag skulle litat på det🥰 är du osäker köp ett annat märke av ”tidiga” eller kanske den tidigt digitala från clearblue 🥰
#231: tack snälla för ditt svar!😊😍 ska köpa fler gånger test idag, några digitala, så får jag se hur det här utvecklar sig 😄😍
#229: tack för ditt svar!😊😊
#230: tycker inte att det ser ut som ett spök!!! Positivt skulle jag säga!! 🥰
#230 Positivt!
#236: positivt
#236 Positivt
#239 Kan se något svagt men testa igen om några dagar.
#240 hmm osäker på om det är en skugga där🤔 Testa igen om några dagar.
#241: tack var nog bara en skugga,
#243 Ja där är två streck
#245: 2
#246: 😍😍
#248 Nej det där är så tydligt som det kan bli! Grattis 🥰
#249: tack så mycket!😄😍
#251 Ser inget
Ser ni det jag ser? Tror vi Spökstreck eller eventuellt positivt..? Saken är att jag har fått min ”mens” men den har varit väldigt sparsam. Började med lite bruna flytningar, blödde lite grann 2 dagar och nu bruna flytningar. Ingen mensvärk och inga ömma bröst som jag brukar få vid mens. Brukar dessutom blöda väldigt, väldigt mycket.
Har tagit tre test under en dag nu (säkert fler som kan relatera?) pga jag trott att jag varit galen. Jag har tagit så många test i mitt liv men detta är första gången tre tester visar ett svagt, svagt streck….. kan man få 3 spökstreck på rak?! Hjälp, är så förvirrad. Ska såklart vänta några dagar och ta ett nytt.
#251: ser en svag skugga
#253: jag ser något mycket svagt, men jag har en gång tagit 5 st testet alla visade svagt svagt positivt men de var spökstreck allihopa :/ hoppas inte de är så för dig i detta fallet!
#257: nog positivt! Grattis morsan
#259 ser streck men det är grått. Ta ett nytt!
#261 ser fortfarande grått ut
#263 på den ser jag inget
#265 Ja!
BIM -2. Har gjort två dagar i rad med liknande resultat, lite starkare idag men är ju ännu såå svagt. Vad tror ni? Vågar man hoppas?
#267: Jag tror vi har olika definition på vad svagt innebär. :) För mig är det där ett solklart plus! Grattis!
#268: Ser tyvärr inget på bilden, var en väldigt svår bild att se något på.
#269: Tack! Vad skönt att höra, är lite nojig att jag inbillar mig det hela 😅 då kanske man törs börja vara glad 😊
#267 solklart plus!
#268 ser inget där tyvärr
#273 #274 jag ser också
#275: 😍 hoppas de är något då!❤️
#277 skymtar något svagt. Dock osäker på om det är någon färg på strecket.
#279:
Jag ser en svag linje :)
#283: köp ett digitalt tidigt test från clearblue 🥰 tycker dom är bra för där visar de + eller - och man man behöver inte tyda 🥰
#284: tack det ska jag göra 😍
Någon mer som ser ngt på 279? :) hade varit så glad för analys 😂 man blir ju knäpp här 😅
#286 jag ser ngt svagt 😊
Tycker jag ser 2 streck vad säger ni ??
#291: jag ser två
#289 något extremt svagt
#291 ser något!
Så såg mitt första ut typ, var positivt 😁
Tänk på att hålla småprat till ett minimum i denna tråd! Vi vill fokusera på att tolka tester. Skapa gärna en ny tråd om det finns något ni vill diskutera 🌸
Hej!
Jag har oregelbunden mens, men denna gången är jag försenat 74 dagar vilket är ovanligt! Jag gjorde 3 testar i 3 dagar i rad alltså fredag, lördag och söndag! Alla tester visade ett svagt streck som det syns på bilderna..
Jag gjorde cd veckoindikator test idag typ 2 timmer sedan och det visade sig negativt! Är lite förvirrade nu eftersom det har aldrig hänt mig innan! Är det nån som har upplevt samma ?
#297: Jag ser svagt på dina bilder! 😊
Kan vara för tidigt för det digitala testet.
Prova helst med morgonurin och avvakta några dagar så hcg hinner öka mer.
#289: så det är alltså positivt ?
#299: vänta ett par dagar innan du är säker, för jag har fått såna streck på 5 st test och jag var inte gravid så vänta ett par dagar och se om de blivit starkare
#297: ser svagt på det ena, håller tummarna :)
Jag kan inte riktigt se färg men anar ett svagt streck. Hade bara ett test hemma och min mens är inte som den ska just nu. Kan ha haft ÄL för ca 8dagar sen. (så fattar att det är tidigt).
#302 ser också men tycker det ser grått ut.
Köp nytt test och testa igen om några dagar.
#303: har beställt nya idag, tack för att du tittade :)
Tråd rensad på småprat. Håll denna tråd ren från småprat då fokus ska ligga på att tolka tester. Vill man diskutera annat kan man använda andra trådar eller skapa en ny om det behövs.
#305: svårt att säga, ser streck men inte färg på strecket. Är det blått?
#309: ser svagt, men kontrollera gärna med ett till test :)
#312: ser två streck
#298: jag gjorde en ytterligare test imorse och det visade jätte svag streck fortfarande. Är det konstigt eller jag måste vänta ett par veckor till ?
#314: du behöver inte vänta veckor, men beroende på hur tidigt det är så kanske nån vecka. Är det nån skillnad i styrka på testet idag och härom dagen?
#315: alltså ingen skillnad egentligen och jag skulle säga till och med lie svagare!
- Redigerat 2021-05-27 15:05 av Lava lolo
#316: prova en annan sorts test och se vad det visar tycker jag :)
Jag tycker jag ser något svagt men när jag försökte ta kort på det så kändes det som det försvann nästan om man inte vet vart strecket ska sitta. Tog en till p å kvällen samma dag och fick bara en skugga typ. Tänkte att jag skulle vänta några dagar men kan typ inte hålla mig och vill veta om någon annan kanske ser på bilderna 😅
#318: ser bara ett streck!
#318: ser tyvärr också bars ett streck :/
#321: jag ser bara ett streck
#323: men man blir lite testblind med haha 🙄
#325: jag skulle säga positivt
#326: tackkk för svaret😊☺️
- Redigerat 2021-05-28 09:55 av Lava lolo
#323 ser något
Hej på er!! Jag har för cirka två månader sedan börjat på mellanpiller, har dock råkat ta pillerna några timmar försent vid vissa tillfällen. Jag blödde lite, lite ca 5 dagar innan mens, och har haft lite illamående, yrsel och ont i huvudet. Lite konstiga drömmar. Jag har varit gravid en gång tidigare, men valde då att inte gå vidare med graviditeten, så kan ändå känna igen symptomen? Jag skulle haft mens för 4 dagar sedan, dock vet jag inte hur det blir på mina piller? (tar Slinda). Tog iallafall ett test för säkerhetens skull och tycker mig skymta ett svagt streck, men kan nog vara spöksträck. Men söker nog efter lite input från andra. Tack på förhand!!!
#329 jag ser två streck men svårt att se vilken färg det är. Om mensen är 4 dagar sen skulle jag ta ett digitalt test.
#328: tack för svaret! Det är knepigt, ser något med men vet inte vad! Visade för sambon och han visste inte heller vad vi såg 😅
#332: är det tidigt i cykeln? Isf tror jag positivt.
#333: Jag är på dag 30, senaste 2 månaderna har min menscykeln varit på 35 dagar.
- Redigerat 2021-05-29 12:45 av Hejsan92
#335: ser ett svagt streck!
#330: Vi får köra på ett sådant! Tack för svar. :)
#338: ser något svagt, hur tidigt är det? Om det är tidigt borde du nog vänta någon dag. Att testa olika tider på dygnet kan ge olika resultat då hcg fortfarande är väldigt lågt.
#339: jag vet inte alls hur tidigt det är min cykel är olika varje månad:/
#341: ja jag tyckte det var starkare nu 😍 jag skulle testa ett digitalt imorgon
#343 Jag ser något svagt.
#344 Om det bara ska vara ett streck i stora rutan så är det solklart positivt. Ska det däremot bilda ett plus så ser jag inget.
#344: jag ser inget plus
Ny och fräsch tråd finns uppe nu:
https://gravid.ifokus.se/discussion/1503766/graviditetstest-tolkningstraden-38