Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 386 ggr
Hooked on a feeling
0

Mensvärk eller grav.tecken?

När brukar ni vanligen få mensvärk innan mens? Jag brukar få det kanske en eller två dagar innan men nu har jag redan värk och det är en vecka kvar till mens. Funderar på om det kan vara ett väldigt tidigt graviditetstecken (molvärk) istället? 🤔

Cireea
0

Jag har vanligtvis också ont dagarna innan mens. Men ett fåtal gånger har jag haft ont redan en vecka innan och då också trott att det kunnat vara en graviditet. Så det kan vara vilket som egentligen..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hooked on a feeling
0

De senaste 4-5 dagarna har jag haft sjukt mycket humörsvängningar, mensvärk och känt mig yr. Idag har jag börjat må illa också, har kräkts 3 gånger… tror ni det kan vara en graviditet eller är det troligare att det är symtom på nåt annat? Jag trodde först att jag skulle ha mensen på lördag nästa vecka men jag hade räknat lite fel så antagligen är det den 18.e.

[Devya]
0

#2: Det kan ju vara magsjuka som du har råkat ut för. Visst kan det ju vara symptom på graviditet men det låter lite väl tidigt om du redan nu börjar uppleva illamående och kräkningar.

[emelypip]
0

Min mens är sen 9 dagar. Igår fick jag ljusrosa på pappert och sen var det inget mer den dagen. Idag är mer brunaktigt rosa.
När min mens normalt sett börjar, så är det ett större flöde och färskt blod redan första dagen.
Känner mig yrslig och har ont lågt sittande i magen, samt i ländryggen. Kan det vara mensen eller graviditet?

Har tagit gravtest och de är negativa.

• Redigerat 2021-03-31 14:59 av [emelypip]
[Devya]
0

#4: Om du vore gravid så borde testet ha visat något vid det här skedet, speciellt då din mens är 9 dagar sen. Troligtvis är det här din mens som är lite konstig den här gången. Jag har upplevt samma sak och det handlade inte om någon graviditet i mitt fall åtminstone. Jag bör väl tillägga att jag hade bara rosaktiga flytningar och lite brunaktiga, sen tog det slut. Det höll i sig endast två dagar, vilket aldrig har aldrig hänt tidigare. Min mens var då 11 dagar sen.

Du kan förstås testa igen om en vecka, men om det då visar att det är negativt så skulle jag lita på att det är negativt.

[emelypip]
0

#5: hej!

Ja jag tror att det är min mens som kommit nu, för jag har mensvärk och ont i ländryggen. Har dock enbart bruna flytningar och ljusrosa flytningar. Ibland spelar kroppen en spratt.
Tack för kommentaren.