Vad skulle ni gjort?
Hej!
Jag har bebis ganska exakt 3 månader!
Hade första sexet med sambon efter hennes födelse efter ca 1mån och 1 vecka och jag hade inte ätit minipillrena i en vecka då, är nu livrädd att ajg blev gravid….
Symptomen med bebisen var bara onda bröst humörsvägningar och kissa på natten men nu har jag mått illa av lukter sedan nyår, kissar igen på nätterna, haft mensvärk sedan mellan jul o nyår men ingen mens kommer…
Ska köpa ett test idag men är det ens möjligt att klara två barn med inte ens ett år mellan? Hir hade ni gjort om ni blev gravida så tätt inpå? Vi vill ha ett barn till men kanske inte nu…
Oj. Tror du först måste ta ett test för att vara helt säker. Sen prata med din sambo och se vad hen känner. Bara ni som kan avgöra om orken, ekonomin m.m finns.
Ska köpa ett i eftermiddag, skulle vara runt v 10 redan isf..
Har hört att man är som mest fertil just efter att man har fått barn så det är nog värt att ta ett test nu.
Visst går det ju men din kropp kan få lida en hel del så var förberedd på det och börja med knipövningar så småningom nu så att den biten hålls i skick.
Det lär bli tungt men på ett sätt kan det vara skönt att bli avklarad med bebisfasen på en gång (om ni nu inte förstås planerar att ha mer än två barn).
Jag har en 2-åring och 6 månader bebis och visst är det tungt men skönare då allt blir gjort på en gång och man inte behöver börja om från början sen med blöjor och allt det där. Vi ska dock bara ha två barn. :)
Det går om man vill men i början är det som sagt tungt. Det lättar dock senare!
Jaag har alla mina ungar tätt.Visst har det varit jobbigt vissa tider men samtidigt har ungarna väldigt roligt av varandra.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tog ett test och det var både skönt nog och lite besviket negativt men det är nog bäst att låta kroppen vila ett tag först iaf känner jag nu, jag fick rejäl havandeskapsförgiftning på slutet så det blev ambulans pga njursmärta samt att foglossningen i blygdbenet inte ens har försvunnit ännu, tror min kropp behöver återhämta sig lite :)
#5 Så bra för dig.
Stolt ägare till tre La permer
#5: Då är det nog bra att du inte var gravid nu! Låt din kropp återhämta sig och så får ni försöka sen då ni är redo. Kom ihåg att vara försiktiga nu. :)) Sköt om dig♡