Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: mammorung-mammagravidhjälp
Läst 407 ggr
Hanjon004
0

Gravid? VARNING BILD OM NÅGON ÄR KÄNSLIG

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej jag har de senaste dagarna mått illa och känner att något är konstigt med min kropp. Känner lätt när något med min kropp inte stämmer. Jag har även lite ömma och svullna bröst, min aptit har ändrats är alltså hungrig oftare och vissa saker som jag äter mår jag då illa av OCH går på p-piller, som jag nu slarvat med ett tag då jag tappat mina rutiner med att jobba hemifrån då jag inte måste kliva upp klockan 6. Jag och min kille hade oskyddat ligg den 10/12 och bara en vecka efter började jag må illa och allt.
Idag 21/12 tog jag ett graviditetstest som visade negativt. Är det lite tidigt kanske för att ta ett test?
Magen är hård nu och i vanliga fall blir jag lätt uppblåst men aldrig på det här sättet och nu känns det helt annorlunda.
På pappret är en flytning eller vad man ska kalla det.

Hjälp!

• Redigerat 2020-12-21 23:56 av Hanjon004
[Devya]
0

När är din mens beräknad? På den dagen kan du ta ett test och om det inte visar något då och din mens dyker ändå inte upp så testa igen efter ett par dagar.

Roxie
1

Har du slarvat med dina p-piller så kan även det vara en orsak till att din kropp inte beter sig som du är van vid.

// Sofia

Hanjon004
0

#2: Men ända sen typ den 12 har jag tagit pillerna rätt.

Hanjon004
0

#1: om 15 dagar ja amin mens komma. Tar test typ då👍🏻

Hanjon004
0

#0: Är även väldigt gasig vilket jag verkligen aldrig är då jag aldrig pruttar och sällan rapar. Har tidigare under dom 3 åren med p-piller glömt dom och haft det struligt men då har det inte blivit såhär.

Cireea
0

Det är omöjligt att avgöra graviditet utifrån det du beskriver. Kan lika gärna vara kroppen som inte riktigt är sig själv eftersom du slarvat med att ta dina p-piller på rätt sätt under en längre period. När jag åt p-piller och slarvade så blev min kropp knepig också.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Devya]
1

#4: Det är bara att vänta och se då. :) Uppdatera gärna sen då du vet mera. Förhoppningsvis så blir resultatet det du vill ha! :)