Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: planerar-barnbarnlängtangraviditet
Läst 815 ggr
Cireea
0

Hur länge försökte ni?

Hur länge fick ni försöka innan ni lyckades bli gravid?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Tredjegången
0

Första gången 3 månader, andra gången 1 månad och nu inne på nionde🥺

Julnik
1

Första var inte planerat. Blev gravid trots p-piller. Nu med andra så slutade jag med p-piller i början på augusti och vi plussade i slutet på november ❤️

Pasca92
0

Plussade efter 9 månader oskyddat. Dock tog det 2,5 år innan vi fick ett plus som stannade ❤️

Syskonförsök
0

Första 3 månader. Hoppas nu på syskon (inne på 9e försöket)

Amanda1995
0

Blev gravid på första försöket. Slutade dock i tidigt missfall och blev sen gravid 3 månader efter 😊

Zvintos
0

17 månader med sonen. Genomgick fertilitetsutredning och blev gravid direkt efter genomspolning av äggledarna. Nu med syskonförsök så plockades hormonspiralen ut i januari 2017 (trådarna hade börjat växa fast i livmoderslemhinnan) och när ännu inget hade hänt i augusti 2019 valde vi att ta en paus då jag bara hade ett läsår kvar på mina studier. Startade upp i augusti i år igen, så få se hur lång tid det kommer ta..

Roxie
0

Första barnet: 1 år (blev till på naturlig väg)
Andra barnet: 2,5år (valde till slut att göra IVF och då tog det sig direkt, är gravid nu)

// Sofia

Sandrus
0

Från att vi slutade använda skydd, som vi bara använda några månader tog det väll 10månader men altivt försök kanske 6, när jag köpte första omgången ÄL test gav dom aldeig utslag för då va kag redan gravid visa det sig 5 dagar senare 😁

[Devya]
0

Det tog ca 14 månader att bli gravid första gången och sen andra gången tog det ungefär 6 månader. Med andra ord inte särskilt länge skulle jag vilja säga. :)

Längtar
0

Första barnet 5månader
Andra barnet mer än 2år. (Är gravid nu i v 15 😊) blev gravid på första kuren av letrozol trots normal ÄL.

cEDS
0

2 månader. Ca 20-25% chans att lyckas och det gjorde det.❤

Cirullo
0

Första gången blev jag gravid direkt när min spiral åkte ut lite. Nu har det varit svårare. Blev gravid efter 11 månader men fick ma. Nu har det gått tre månader sedan dess och jag har precis fått min första ägglossning med hjälp av letrozol. Har pco!

Magdanord
0

Efter ppiller tog det 8 månader naturligt. Har just plussat så får se om det håller!

Cireea
0

Oj vad kul att få notis från det här inlägget nu 🤩
När jag skrev frågan hade jag gått utan p-piller cirka 5 månader, hade ingen som helst förhoppning om att bli gravid det närmsta året och här sitter jag nu i vecka 25! 🥰

Vi hann aldrig riktigt börja försöka då jag lät kroppen återhämta sig från p-piller och falla tillbaka i sin cykel.Råkade pricka in ÄL av rena slumpen i januari och i slutet av samma månad var där ett plus! 🌸

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck