Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: väntar-barnrådtipsmammor
Läst 394 ggr
Bebis2020
1

Vi som väntar fler barn

Dela gärna med er av erfarenheter och tips och bra saker att tänka på.
Gruppen är främst för mammor som har barn och är gravida men alla är välkomna.

Julnik
0

Jag har en dotter på 5 år. Väntar nu nummer två, är i v 5 ☺️ Följer också denna!

Bebis2020
0

#1: åhhh så härligt, själv har jag en 6 månaders bebis och är i v3 så skulle vart så mysigt och följa upp med dig då vi är gravida samtidigt 😊

Bebis2020
0

#1: hur känns det, hur har din dotter reagerat, låter så spännande

Julnik
0

#3: vi har inte berättat för henne ännu men hon har längtat efter ett syskon länge. Men inte förens nu har det känns rätt i livet att skaffa en till men vi är superglada. Men oron finnas såklart eftersom det är så pass tidigt. Har inte haft så mycket symtom förutom lite ömma bröstvårtor och ständigt kissnödig. Mådde lite illa igår mitt på dagen men inget mer än så. Hoppas nästan symtomen kommer snart så man får känna sig lite gravid. Tänkte ringa Mvc men vet inte om det är för tidigt? Så länge sen jag var gravid så jag kommer knappt ihåg hur det ska kännas 😂 hur känns det för er att skaffa en till så tätt?

Bebis2020
0

#4: kan tänka mig att hon kommer bli superglad, ja men självklart barn är inte enkla att ha så de viktigt att skaffa barn i rätt tid i livet.
Jag ringde faktiskt samma dag jag fick ett plus så nu har jag ett besök hos dem om två veckor, tycker du ska ringa dem för en inskrivning.
Vi ville ha barn ännu tätare då vi ville att dem skulle va i samma ålder nästan men vi blev inte gravida förräns nu pågrund av amning, det känns ändå skönt att min bebis har ändå blivit lite äldre. Är själv jätte rädd och tänker hela tiden på dåliga saker som missfall eller annat men vi hoppas på att det går bra. ☺️

Julnik
0

Ja jag ska ringa på måndag tänkte jag. Förstår det! Finns fördelar med båda, ska bli skönt att min dotter kan ”hjälpa till” lite med bebis nu ☺️ Lagom till hon börjar skolan också 😄 hur gammal är du?

Bebis2020
0

#6: det där stämmer helt, min svägerska hade en dotter som var 5 år när hon fick sitt andra barn, och hennes dotter va till en stor hjälp.
Jag är 23, sj? 😊

Julnik
0

#7: ja. Samtidigt så vet jag andra som har barn väldigt tätt och att dom kan leka på ett helt annat sätt. Och det är ju skönt. Jag är 25, snart 26:)

Bebis2020
0

#8: ja de just därför vi valde att ha barn tätt, för att dem ska leka ihop och växa ihop så man slipper tänka på att skaffa barn flera år fram 🥰 när är du beräknad eller vet du inte än

Julnik
0

#9: ja precis! Just nu tänker vi att vi är klara efter den här lilla. 7 augusti enligt mina beräkningar men lär bli några dagar plus eller minus sen :) Dudå ?