Graviditetstest - tolkningstråden #34
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-07-10 22:59 av Cireea
#1 Ser bara ett streck.
#1: Ser en svaag skugga. Är det ett ”testa tidigt”-test? Har fått falska positiva test på såna. Främst från Graviditetskollen.
// Sofia
#3: är inte ett testa tidigt utan ett vanligt
Dag 12 efter ÄL. Tycks mig se 2 sträck eller vad ser ni?
- Redigerat 2020-10-30 08:52 av Hejhejhej15
#5: ser två utan problem
#5: jag ser också utan problem!
#8: ser tyvärr inget
#8 Ser inget heller
#11: ser lovande ut!
#12: Hoppas, hoppas!
Blir så nervös, ska ta ett till test imorgon.
- Redigerat 2020-11-02 11:42 av lisa.a
#14 Jag ser en skugga
#15 Ser två streck där
#11: ser 2 streck utan problem! Lägg gärna upp en bild när du testat igen så vi får se hur det går :)
#14: ser något svaaagt
#15: absolut 2 streck
#17: och #18: ser tyvärr inget
#17 Jag ser något på ditt, men det är supersvagt och ser ofärgat ut. Vänta lite och ta ett nytt om några dagar.
#18 ser inget
#22: kan tillägga att jag är på BIM-4
#22 Du måste läsa av stickan inom den tid som är angiven på förpackningen. Efter det är testet ogiltigt. Citerar även information från #0
"Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet."
#24: det nedersta testet är avläst inom utsatt tid
#26: grattis 😍
#26: åååh grattis!!
#29: ser kanske något väldigt svagt men svårt att se om det är grått eller inte
#31: kanske ser en skugga men kan inte se om den är röd eller grå! Lycka till❤️
#32: ser också skugga , tack ! Avvaktar och ser om 2 dagar kanske ❤️ Vågar inte hoppas på förmycket
#31: kan också ana en skugga. Avvakta ett par dagar och testa igen. Uppdatera oss gärna då
#35: jag har fått positiv flera gånger på denna cb men de kom tant röd dagen efter osv. Jag litar inte helt hundra på dom har du testat någon annan?☺️ Hoppas hoppas !🎉
#36: testade även med RFSU och fick en svag rosa linje. Tog dock aldrig kort på det, vilket jag ångrar nu för jag blir lite osäker på vad jag faktiskt såg… får testa på nytt imorgon eller om ett par dagar ☺️
#35: ja prova med ett annat test imorgon då det verkar som att många har fått falska positiva på dessa cb
#35: så starkt bör inte vara fel och så såg mitt ut med när jag va 10 dagar efter ägglossning 😊
#39: jag testade på nytt med RFSU efter jobbet, men negativt. Antagligen för lågt hCG. Däremot fick jag positivt utslag på CB digital äl-test (full smiley). Vet inte om man kan testa med det, har läst att det både fungerar och inte. Testade det mest för att testa ☺️ Vad tror ni, kan man testa med äl-test? Känner mig typ gravid. Hade förmodligen en nidblödning i måndags (då äl+8) och ömmande bröst.
#41 Nej, det är inte lika pålitligt.
#43: tycker det syns tydligare idag, hoppas!
#45: stort grattis!!
#47: Jag ser ett svagt streck!
#45: Stort grattis!!! Hur många dagar +ÄL /BIM var detta?
#50: Jag tycker att det ser ut som något! Är också på ÄL + 10 idag.
#45: Äl+11 eller BIM-4 😄
#47: jag ser ett svagt streck :D
#49: ser svagt streck på bilden du har fixat med!
#49: kan ana ett på den redigerade bilden men det är väääldigt svagt!
#57: jag ser ett svagt! Är det testa tidigt? Hur långt efter ÄL är det taget?
#47 Jag ser streck!
#49 Redigera inte bilderna är du snäll, vi vill ha oredigerat i enlighet med instruktioner i inlägg #0 🙂
#50 Tycker mig se något där jag med!
#57 Ser inget
#59: Uppfattat. :) Originalet är dock också med.
#57: kan möjligtvis se något svagt men svårt att avgöra om det bara är grått eller inte
#63: ser tyvärr inget pluss
#65: kanske ska tillägga att det ska bli plus
#67: syns supertydligt och blått i verkligheten ❤️
#65: & #67: ser plus på båda 😃
Åh gör du!!! Jag hoppas Det!!! Får testa igen imorgon bitti!!!!
#0: tog test i tisdags -2 dagar till BIM och den visade plus! (Se stickan till vänster).
Fick typ mens/blödning i torsdags som dock slutade igår kväll). Imorse tog jag ett test (se stickan till höger)
Kan någon hjälpa mig för att lugna mitt inte! Är jag gravid eller inte???
#72: Underbart!
#71: ser på det vänstra men tyvärr inget på högra
#72: grattis!! 😍
#77, #78 ser lovande ut på CB, skulle nog säga det ser lite blått ut. Testa igen om ett par dagar och uppdatera hur det gick 😄
Åh!!! Jag ska försöka hålla mig till
Måndag och köra digitalt! Återkommer
#76 Tycker mig kunna se något men osäker om det är grått. Var i cykeln är du?
#81 Har väldigt oregelbunden mens, varierar mellan 30-40 dagar. Har därför svårt att ens bli gravid. Igår första dagen jag skulle kunnat få mens eller så är den 10 dagar bort 🙄
#82 Jag förstår, usch vad jobbigt att ha det så 😔Har du tagit hjälp av ägglossningstest för att i alla fall kunna pricka in den?
#84: ser något!! :)
#76: ser också streck men vet inte om det är grått eller ej
#90: ser pos ut
#89: jag ser något men svårt att tyda!!
#88: blev lite svårt att tyda med det där andra i mitten. Kanske är nått fel på testet??
#94 Ser inget
#96: ser svagt !! :)
#98: Det kan vara ett svaaaagt plus. svårt att se tycker jag. Håller tummarna!
Kommentar: Ser strecket lite tydligare nu på datorn!
- Redigerat 2020-11-11 12:37 av Lojjsi01
#96: Ser också svagt!
#101: ser också svagt! Hoppas hoppas
#101: Ser utan problem. Hoppas de blir starkare. 💕
Vad säger ni?
Positivt eller spökstreck?
Detta är RFSU testa tidigt. Detta tog jag i måndags.
Har både igår och i tisdags testat med clearblue och även med apotekets egna och fått negativt
Min BM tror att det är då dem inte märker av lika känsligt och att det är för tidigt.
Men jag vet inte vad jag tror tyvärr
#104: Förstår dig. Jag har samma problem. Några visar positivt och några negativt. Vet inte vad jag ska tro. Håller tummarna för att det går vägen för dig! Det ser ju positivt ut på bilden du bifogade!🥰
#106: Är alla testen lika känsliga? När jag var gravid var babyplans testa tidigt väldigt tydligt positiva innan det syntes något mer än en skugga på vanliga test.
#107: oj, så pass? Jag har använt mig av olika apoteks "testa tidigt". På den ena såg man ett streck, men inte på den andra (tror det kan ha varit apoteket hjärtat jag inte såg ett streck). Kollade tyvärr inte hur känsliga dom var. På RFSUs vanliga stickor (i röd förpackning) såg man inget än, utom kanske någon svag skugga.
I morse gjorde tog jag ett rfsu grav test, som visade positivt första 5sekundrarna för att strecket efter det försvann och man kunde bara ana en blankt band där det egentligen skall vara .
Tog så klart inget foto på det .
Testade ett clearblue digital advanced ägglossningstest nyss å fick en tom ring på skärmen .
Bim är imorgon .
Jag har många symtom å vi försöker skrivit, pcos i grunden , ingen mens i sten ännu.
#106: kan det vara att man är såpass tidigt gången kanske? Att det inte ger positivt liksom!
Köpt testa tidigt från RFSU igen och tänkte testa imorgon på morgonen
Vill så gärna testa nu ikväll egentligen, kanske dumt att chansa? 😅
Måste fråga!!
Är det någon av er som alltid tyckt citroner är väldigt sura och sen bara helt plötsligt kan dricka citronvatten/käka citron som ingenting? Alltså inte surt längre 😳
Vet ju inte ännu om jag är gravid men idag så drack jag citronvatten och smakade liksom citron men inte alls surt
Är rätt så säker på att mitt test är negativt, då jag inte fick någon vertikal linje i testfönstret. Däremot fick jag något konstigt skevt streck som ligger horisontellt, någon som fått det eller vet vad det beror på? Är på BIM -3 och det är ett Clearblue Early test. De ska ju inte få några horisontella streck som ett vanligt Clearblue-test.
#112 Skulle tagit ett nytt.
#113 Ser ett streck jag med.
#113: grattis!
- Redigerat 2020-11-13 16:14 av Lojjsi01
#118 Solklart två streck där! 😊
Så såg mitt också ut! Uppdatera gärna om du gör fler tester
Mina andra visar negativt just nu
Men mitt i måndags såg exakt likadant ut!
#121: jag ser :)
#122: Å jag hoppas! Tänker inte hojta för ens jag ser att de stegrar.
Har fyra barn, mååånga missfall och 3 aborter så jag känner mig ganska sker på att jag är gravid men har misstagit mig 2 ggr tidigare.
#125 Ser något svagt
#127 Grattis!
Tog ett test i morse. Är på ungefär ÄL+9, så ganska tidigt än. Brukar inte kunna se några spökstreck på dessa, så hoppas att det inte bara är inbillning. Har slut på Testlagrets, så har beställt fler.
#129: svårt att avgöra på bilden. Kan eventuellt skymta ett streck men väldigt svagt isf. Hur ligger du i förhållande till BIM?
#132: Det där testet gjorde jag igår och då var jag Bm+2 Det var dock inte på morgonen. Men testet jag gjorde imorse var negativt enligt min mening. Ska köpa ett digitalt istället och göra imorgon så får vi se 😊🙏
#131: Kan se ett svagt streck där :)
#133: okej! Ja kör digitalt, då får man svart på vitt.. Håller tummarna för din skull!☺️
#134: Spännande! Får se om det utvecklas i veckan!
#137: det är ju tidigt så avvakta tills BIM! Men ser ju onekligen ut att vara något där! Håller tummarna för dig!
#137 Håller tummarna för dig! Dock har jag fått falskt positivt på just dom testerna. Men alla behöver ju inte vara falskt positiva. Hoppas!
// Sofia
#130 Jag ser inget på dina.
#139: ååh, ja det är säkert så :(
Eftersom jag inte fått positivt på vanliga stickorna.
#143 Jag ser utan problem två streck.
#143: ser också två streck!😀
#144: kul!! 😃😃
#145: Wihooo! Dubbelkollar imorgon borde vara starkare då ☺️
ganska ny på att försöka finna min cykel igen efter 2 år av minipiller. Men verkar som jag har ägglossning pga äggvita-flygningarna (ursäkta uttrycket)
Hur ska jag då räkna från och med idag?
Hade samlag i lördags dessutom. Vill så gärna hoppas på ett plus denna gång med tanke på mitt plus som blev minus förra veckan.. troligtvis spökstreck
Någon villig själ som skulle kunna hjälpa mig tolka cykeln? T.ex vad ÄL + 1 osv står för.
Om man räknar med att jag haft dessa flygningar både igår och idag <3
#150: svårt att säga. Vänta någon dag till, kan eventuellt skymta något men svårt att avgöra om det är rött eller bara skugga. Är det tydligare irl?
#148: Hej! Det kan vara lite klurigt. Jag räknar att dagen efter min ägglossning är dag ÄL + 1, alltså en dag efter ÄL. Själv har jag ganska regelbunden cykel med mens på dag ÄL + 14 alltså cirka två veckor efter ägglossningen. Eftersom ens cykel kan variera brukar man också tala om BIM eller BM vilket står för den dag man inte vill ha sin mens eller dag för beräknad mens. Brukar ofta stå som BIM -4 osv. Det säger hur många dagar det är kvar innan mensen borde komma.
så alltså, om du hade ÄL igår borde det blir ÄL+ 1 idag!
Hoppas det klargjorde något för dig☺️
#153: hur gammalt var embryot du satte in? Jag plussade väldigt svagt på ruvardag 5 med en femdagars blastocyst. Så är det en 2 eller 3 dagars så kan det vara precis på gränsen till för tidigt. Håller tummarna!
// Sofia
Hej! Tack för svar :) det var 2 dagars 7 celler.
#156: ser onekligen positivt ut! Ta digitalt 😊
#158: kan se något men svårt att avgöra färgen. Avvakta till BIM, håller tummarna!
#161 Kan ana en skugga!
#162: ska ha mens om sju dagar. Hade ett test hemma och tog mest på skoj och inte med morgon urin. Såg skuggan och blev nyfiken om fler kan se den. 😊
Samma test på bägge bilderna. Översta tagen 2 min inom utläsningstiden och undre bilden ca 4 min inom tiden. Tycker att jag ser något. Men vågar inte hoppas. Så misstänker att det kanske är spökstreck. Försökte få pilen på strecket jag ser om jag nu ser rätt.
- Redigerat 2020-11-21 00:47 av LisaA.90
#165: jag ser streck men ser grått ut, har haft otur med spökstreck på RFSUinnan. Ta nytt på BIM! :)
Nån mer än jag som ser strecket? Blir vara "grötigt" ju mer man kollar på det..
Kan tillägga att det är ett rsfu test. Har inte heller nån självdisciplin när det kommer till att vänta och testa sig utan det kliar i fingrarna..
Första testet som jag tog bim-7 visade negativt men man kunde se den kända skuggan som är grå aktig. Testade mig idag igen bim-5 och fick då fram detta som ni ser på bilden.
S.A
#167: Jag ser det! Håller tummarna :)
#167 jag ser!
#171 ser du defenifift två streck, men kan inte avgöra färgen.. Vad tror ni om mitt test? Kvällsurin. Ingen aning om när BIM är, har så oregelbunden mens..
#173: Tyvärr negativt. Om det är ett plus så är hela ifyllt med vitt, även det lodräta strecket.
#174: Åh :( För jag frågade 1177 och hon sa det ska inte ens komma upp linjerna på plusset om det är negativt. Är det linjer så indikerar det väldigt tidig graviditet. Men tyckte det lät konstigt :(
#175: Tycker också att det låter konstigt. Ett digitalt är ju gjort för att visa förinställda svar och beter sig inte som en vanlig teststicka som kan visa svagt i början. Bildgooglar man så verkar testet se ut sådär när det är negativt, även om man i bruksanvisningen dumt nog inte ser de där kanterna.
Åh ja :( Får testa mig igen om ett tag, kanske gå till barnmorskan och fråga. Tack för hjälpen!
#179 Jag ser streck!
#180 Ser något här också
#181 Det är ogiltigt när du avläser efter den angivna tiden.
- Redigerat 2020-11-24 22:52 av Cireea
#182: tog ett helt nytt på kvällen. Inte samma som innan :)
#181: tog ett nytt på kvällen så inte samma test :)
#184 ber om ursäkt, var jag som missförstod din kommentar!
Tycker strecket på det senare testet ser lite grått ut.
- Redigerat 2020-11-24 22:52 av Cireea
Missfall?
- Svagt positivt lördag med RFSU
- Tydligt positiv (tyckte vi) clearblue ultra tidigt lördag kväll (ska ej vara plus utan en rak linje är positiv)
- Måndag svagt positiv clearblue rapid detection (ska vara plus för positiv)
- Måndag väldigt svagt/inget utslag på RFSU
Vad tror ni? Bara att det varierar med koncentration av urin eller får jag mens/missfall snart? 🤔
#186: Jag ser ett svagt streck!
#185: ja det är olika ljus pp bilderna så kan vara det
#187: Någon som vet? 😕
#187: jag skulle säga att testen är pos för så såg mina ut och vissa dagar beroende på hur kisset är så kan det vissa annorlunda 😊
#191: Tack!! Så du skulle inte vara oroad över att RFSU-testet inte visade något alls måndag morgon? 😕 Clearblue var ju positivt samma tid… men..
Någon som vet hur länge det dröjer innan ”missfall”/mensen kommer isf? 😶
#192: Tydligt positivt! Grattis! ☺️
#194: Tack 😁
#196 Grattis!
#197: tack!!
#199 Ser inget där tyvärr
#201 Ser ut som negativt för mig med.
#203: Jag ser 2 streck! :)
Tack men senare försvan sträcken:-( få testa imon igen
#206 Ser inget
#207 Ser inget där heller
#209: Jag ser! :) prova clearblues digitala!
#210: har gjort igår men vissade ej gravid:-(
#211: Kan vara för tidigt då. Vänta 2 dagar och testa igen med vanlig och se om strecket blivit tydligare :)
#213: jag ska göra det har hemma en till och har beställt clearblue tidigt och har beställt digital också:-) men tack en då
#215 Jag ser inget så jag hade tolkat det som negativt
#217 Jodå, där är något!
#220: ungefär så såg mitt ut idag också. Ställer samma fråga som du och känner nervositet 😆
#219 & #220
Jag ser svaga streck på båda eras!
Ta nytt imorgon bitti eller övermorgon! :)
#220:
Mitt test var negativt, tog ett nytt i morse som också fick ett spökstreck men det var lite mindre tydligt, hade det varit positivt borde det varit starkare tänker jag.
#224 Jag tycker mig ana en skugga men det är väldigt svag. Vänta ett par dagar och testa igen säger jag! 😊
#226 Ser inget.
#227 Grattis!!
#229 Ser ingenting på någon av testen.
#229: Tack, då vet jag ☺️
#232 Jag tycker mig kunna se en svag linje jag med :)
#232: ser ett svagt streck, är lika otålig som dig
Tack, skulle få min mens om 4 dagar
- Redigerat 2020-12-01 21:52 av Bebis2020
#237: tack, jag skulle få min mens om 4 dagar
#240: nej tyvärr :(
Grattis #236
Stolt ägare till tre La permer
#243 Jodå, tycker mig kunna se en skugga!
#244: vågar jag testa digitalt imorgon?
Gjorde ett test igår, apotekets. Visade supersvagt
#245 Jag skulle säga att du vågar!
#242: tack snälla
#247: nej tyvärr
#245: digitalt kommer ge 100% svar, sånna här stickor är så dåliga känner jag
#243: jätte svag skugga för mig oxå
#252 Tycker det ser positivt ut
#252: ser positivt ut 😃 ta ett digitalt. :)
#255 Usch så trist 😔
#257 Det kanske är för tidigt för cb?
jag skulle vänta några dagar och testa igen.
#257: tillägger att det är andra rsfu som visat pos
#260 Absolut, men du kan ju vara en låghormonare vilket gör det svårare för testet att ge utslag? Jag vet inte, jag spekulerar bara.
#262: ursäkta dålig bild
#262 Bilden är för ofokuserad för att jag ska våga tolka det.
#265: tycker att jag ser ett vääldigt ljust men vet inte
#265: ser ni något?
Tycker dina bilder är för suddiga för att det ska gå att tolka.
#270 Ser inget
Hej!
Gjorde apotekets gravtest för 3 dagar sedan, fick supersvagt positivt, syns inte på bild om man inte redigerar. Testade med rfsu igår på morgonen och fick svagt positivt. Köpte clearblue digital idag, som visade "inte gravid". Men testade med ett RFSU test till efter någon timme, som visade svagt positivt också.
Jag blir fruktansvärt osäker, är jag gravid eller inte?
#252: gravid, grattis. Ta ett digitalt
#272: gravid men skulle nog säga för tidigt, när ska du få din mens?
#270: ser inget
#268: ser något svagt men suddig bild
#255: det kanske är alldeles för tidigt, när ska du få mens? Digitalt visar upp till 4 dagar innan mens.
#278: behövde höja ljusstyrkan till Max för att se, men en väldigt svag linje ser jag
#280: ser något supersvagt. När ska du ha mens?
#282: grattis 😍
#280: jag ser tyvärr inget
#282: grattis
#282: grattis!
#287: jag ser :)
#289: Tycker jag ser något ❤️
#290 Ser något svagt.
#290: tack få vänta o jag ska ta en digital
#287: yes ta ett digitalt
#290: ser något jätte svagt
#289: mina test visade så svagt och nu är jag gravid
#289: mina stickor visade också svagt men digitalt visade gravid❤️
#298: Ser 2 streck! 😊
#290: har testat digital dt vissade ej gravid men fortfarande mår illamående och testat igen med clearblue och vissade samma som på bilden🤔
#302 Ser inget
#303 Ser två streck!
#305 Lite osäker på den där, testet ser lite knepigt ut.
#306 Jag ser något helt klart. Ser dock lite utsmetat ut?
Tänk på att testet ska läsas av inom den angivna tiden, efteråt kan negativt bli positivt eller positivt bli negativt. Lita alltså inte på testet långt efter att den angivna avläsningstiden gått ut.
#308 Tycker mig kunna se en skugga men det är väldigt utsmetat som sagt. Lite svårt att säga om det verkligen är ett streck eller bara bilderna som luras. Skulle vänta några dagar och ta nytt test.
#310 Jag ser inget
#311 Helt klart två streck där, det ser dock lite grått ut för mig. Testa ta digitalt skulle jag säga.
#313 Jag kan inte se något streck där alls.
#314: tack för svar! 🙏🏼
#316 Helt klart ett positivt! 😁
#318: tycker jag ser något men vet inte om det är positivt eller spök streck, tycker det är svårt att avgöra! Testa digitalt det tänkte jag göra för mina svaga streck gör mig förvirrad!
Startat upp en ny och fräsch tråd:
https://gravid.ifokus.se/discussion/1489785/graviditetstest-tolkningstraden-35