Graviditetstest - tolkningstråden #33
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
- Redigerat 2021-07-10 22:59 av Cireea
Har tyvärr ingen erfarenhet av att testen blir svagare.. skulle rekommendera att ta vid samma tid och jämföra istället. Däremot så har jag nu i 4 dagar testat suuupersvagt och började blöda 3 dagar innan BIM, som en mens fast mindre och inga klumpar, någon som har erfarenhet av det? Haft 3 mens efter förlossningen i april detta är kan tilläggas. Vad tror ni att det kan vara? Spökstreck på alla eller ngt annat? ❤️
#2+3 ser tyvärr inte :( håller dock tummarna! #4 tycker det ser pos ut :)
Glömde tillägga att testet bara visar ett streck vid graviditet
#7 Ser positivt ut! 😊
#7 Prova igen om några dagar, ser ganska tydligt ändå :) #12 jag ser också något väldigt svagt på första bilden!
Här är en bild på cb också men där syns ingenting?
#19 om det bara ska vara ett streck så ser jag :) när är BIM?
#20 den 25 är det bim😬 Men tog ett sånt tidigt test.
Och ja det ska vara 1 streck 😂
24 jag va tvungen att ha starkare innan det vissa gravid på digital
11 & 13 Jag ser utan problem på båda dina bilder. :-)
Hej! Hoppar in här då jag inte vet vad jag ska tro. Tog ett test i tisdags och då såg jag ett svagt streck. Fick vrida och vända för att se något. I morse så tog jag ett nytt, men strecket kom inte fram förens efter ca 10 min! Bilden är tagen när testet torkat. Kan det vara något fel på testerna? Har BIM i morgon om jag räknat rätt. I mina tidigare graviditeter så har strecken visat sig nästan direkt när kisset sugits upp. Blir orolig :(
Tyvärr kom mensen 3 dagar efter testet.. nytt försök denna månad
Ska vara ett plus btw
#29 ser tyvärr inget
29 det något väldigt svagt och det finns ju tid på att bli starkare 😊
#33 Jag ser vad du ser. Vart i cykeln är du?
Hur tidigt har ni testat CB graviditetstest och hur tidigt visar dom resultat? Jag är på ÄL + 4 och har CB digital som visar veckor. Har varit extremt trött dessa två dagar och gör ont i bröstvåtorna. Brukar inte ha de alls annars innan mens! Vet att de fortfarande är förtidigt men har inget tålamod 😂
#35 är på cd 37 idag. Brukar få ägglossning runt cd 18-19, men förra och denna månaden fick jag inte plus på ägglossningstest förrens cd 21. Fick små blödningar på cd 26,27,28. Blödde väldigt lite. Behövde inget skydd, utan kom bara när jag torkade mig. Men tror rfsu testet är spök. Men tror jag tar något annat test i morgon för och se vad det visar.
#39 jag det ett svagt streck, skulle prova igen om 2-3 dagar och se om det ökar
#36 Jag hade heller inget tålamod. Förra veckan testade jag allt för många gånger alldeles för tidigt. ÄL + 9 tyckte jag jag såg något efter att studerat testet i flera minuter men inget jag förlitade mig på ÄL + 10 var det lite tydligare men fortfarande inte tillräckligt för att jag kunde tro på det. ÄL+ 11 tog jag ett till test och då var det verkligen tydligt. Kan du så vänta lite med att ta ett test. Lycka till
#45 #46 jag ser 🥰
#52 ser inget tyvärr #53 kan inte se något :( #54 anar något svagt!
57 tycker jag kan ana något 😊 59 tycker det ser neg ut 😕
#52, rätt ovanligt att plussa så tidigt. Ser inget på nått av dina test än 😕 #53, ser inget tyvärr. #54, kan ana något svagt. #56, kan se på detta. Använde aldrig cb men är det inom tiden så kan det vara början på ngt. BIM - 6 säger inte så mycket, det som spelar roll är hur långt efter din ÄL du är. Alla har så olika cykler så det är svårt att bedöma efter BIM 😊 #58, 59, ser tyvärr inget.
Sen har jag tänkt på en sak, många lägger upp bilder och vill ha sina tester tolkade. Men det är endast ett fåtal som tittar och svarar varandra. Lite ge och ta så kan mångas stress, oro och ivriga vänta lindras och/eller bekräftas inför vad testet visar 😊
#53 tycker mig ana ngt faktiskt! #54 kanske ser ngt, men har hört dom är kända för att ge spökisar #58 ser inget tyvärr..
#53 tycker mig ana ngt faktiskt! #54 kanske ser ngt, men har hört dom är kända för att ge spökisar #58 ser inget tyvärr..
#66, ah, ja men då kan ju förhoppningsvis bara bli starkare 😁
#69, 72, ser tyvärr inget 😕 #73, har tyvärr ingen erfarenhet av ovitrelle men hoppas det inte påverkar och du är gravid 😊
Så förvirrad detta test (vanligt rfsu) tog jag igår morse äl+5 i vetskapen om att det var på tok för tidigt och beredd på negativt…jag tyckte mig se ett svagt men tydligt streck. Så köpte hem testa tidigt för att få tydligare, det tog jag idag på morgonen (äl+6) men det var neg… ser någon annan strecket från igår rller inbillar jag mig?! syns mer i verkligheten 🙃 Bilden är tyvärr efter avläsningstiden då inte var beredd på neg idag)
#75 jag ser nått.#76 jag skulle vänta lite jag ser tyvärr inte ett streck ser mer utsmetat ut
#75 jag ser nått.#76 jag skulle vänta lite jag ser tyvärr inte ett streck ser mer utsmetat ut
#77 ja det har blivit utsmetat tyvärr, såg inte ut så först🤔 får avvakta några dagar🙃
Idag såg testet ut såhär! Var tvungen att ta ett test nu vid 17.30, då jag mått riktigt illa hela dagen! Känt mig så märklig! Skulle egentligen vänta 1 vecka för att ta ett nytt test, men det gick bara inte! Igår var där knappt ett synligt streck MED morgonurin, idag är det ett ganska synligt streck UTAN morgonurin. Vågar man hoppas? Det är fortfarande väldigt tidigt, förväntad mens är den 6:e sept, så alltså BIM -8/9 idag!
#80 Ser tyvärr inget!
#84 Något ser man ju!! Hur tidigt testar du? 🤭❤️
Nån som ser nått ?
#88 ser tyvärr inget, hur många dagar efter ÄL är du?
?
91 tycker jag kan se en skugga så håller tummarna 92 jag ser tyvärr inget 😥
#95 tack för tolkning! Antar att jag får sitta ner i båten en stund till haha :)
#95 tack för tolkning och för tummarna!!:)
#92 Jag tycker att jag skymtar 🤔 #94 Jag ser något svagt😊
#92, tycker mig aaaana nått
#91 Ser något där :) #92 är inte säker, men anar något :) #98 Tack för tolkningen :) tog dock ett RFSU idag som inte visade ngt.
Vad tror ni? Jag tycker mig ana ett streck men kan inte avgöra färg på det. Beräknad mens om 5 dagar.
#101 ser tyvärr inget 😔 #103 anar nånting, vänta 2dar och testa igen😊 #104 105 skulle säga postivit! 😍
#104 oh ska test igen i morgon 😍😍
#112 och #113 , jag ser på era båda
#115 omg tack! Oj så nervöst 😳
#114 jag är på dag 10! Du då?☺️
#118 jaha en dag före mig då! Jag är på 9 ☺️
#119 Håller tummarna för oss☺️
112 och 113 ser utan problem på era 😊
122 ååå så spännande jag ser något 🥰
Man såg sträcket innan så bara för det blev starkare med tiden så betyder inte det att det inte är godkänt 😊 det är om man läser av ett neg test efter tiden som sen vissar pos då är det fel 😊
#124 Åhhhhhh det ser positivt ut! Hejar så galet mycket på dig ❤️❤️
Åh tack snälla ni för pepp och tolkning!! 🥰 nervöst inför imorgon!
127 längtar till att få se imorgon hur det ser ut 😁
#124 ser lovande ut! Vad spännande ☺ Hur länge har ni försökt?
#129 ja visst 😀 Sen april 2019. Ett missfall i juli samma år sedan ingenting :/
Obalem, Åååh håller tummarna för er 👏👏👍
#133 tycker mig kunna se ett svagt streck
#133 tycker mig kunna se ett svagt streck
Jag tycker jag kan se något svagt 😊
133# kanske ser något svagt men själv fått sånna där streck på clearblue early :( testa något annat märke, lycka till ! :)
#137 solklart positivt! Rosa också, stort grattis :D
Någon som ser nått?
Emma.ha ser tyvärr inget :/ #144 där syns ju två streck! 😀 #149 jag ser ju! Men man är ju alltid lite försiktig med CB early :/ hoppas de är något!!
#149 ser ngt svagt #151 ser jag inget men #152 Tog ett cb early igår och det visade ytterst lite och väldigt konstigt. Är dom dåliga ?
#149 ser ngt svagt #151 ser jag inget men #152 Tog ett cb early igår och det visade ytterst lite och väldigt konstigt. Är dom dåliga ?
#155 Ser nåt svagt #156 svårt att se någon tyvärr:(
#158 tack, tycker också de e svårt. Ibland ser ja o ibland inte. Men på ditt test tycker ja mig se ett streck!
#160: kanske är du låghormonare, hur har det gått? Har det blivit starkare?
Tog digitalt idag som visar gravid 3+
:)
Detta var tydligen ett spökstreck! För mensen verkar vara igång:( så typiskt
#170: #170: men va?! Vilket taskigt spökstreck isåfall! Såg ju solklart positivt ut tycker jag! Men hur är din temp då? Har du tagit fler tester? En del får ju blödning trots att de är gravida.
#171: min temp har sjunkit och jag har lite mensvärk, blöder klar rött men inte så mycket än. Ska börja min första kur med letrozol på onsdag, trots att jag får ägglossning men testar och ser om det kanske hjälper mer. Det var ett taskigt spökstreck verkligen, då jag aldrig varit med om att sånna streck kan va så starka. Men men…snart tar det sig!
#172: åh vad tråkigt!
Jag har också börjat med letrozol, trots egen ägglossning.
Har tagit första kuren men tror inte det blev något denna månad heller. Inväntar mensen nu i dagarna 😪
#173: vad tråkigt, men det är bara att fortsätta så händer det när man minst anar det! Jag hoppas verkligen att letrozol ger mina ägg en riktig boost, skulle verkligen behöva en gnutta hopp just nu. Men jag håller tummarna för dig, snart kommer plusset.
#175 Ska det vara ett plus i rutan eller bara ett streck?
#176 Jag ser ett streck!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#177: Oj glömde skriva, det ska bara vara ett streck
#178 Då ser jag ett positivt! 😃
#181: nej, tyvärr inte (om det var 2 streck du ville ha) ❤️
- Redigerat 2020-09-12 11:09 av Elsajj
#183: inte på andra bilden heller? ☹
#184: nej, jag tror inte det tyvärr. För tidigt kanske?
#187: jag ser något även på ditt, liknande på mitt ovan. Men frågan är om det kan vara spökstreck?
#186: jag ser båda strecken! 😍
Har ni varit med om att testet förvandlats till ett falskt positivt efter att tidsramen har gått ut? Jag tog ett test imorse och läste av det lite hastigt innan arbetet (se bild #187). Vet att man inte ska läsa av test efter tiden har gått ut men trots det kollade jag på testet nu och det är ett tydligt plus…men det är ingen idé att tolka det va?
- Redigerat 2020-09-14 11:22 av Hjälp79
#190: Ja så blev det för mig förra cykeln med just CB-test 😕
// Sofia
#189: åh vad spännande 🙈
#190: Jag tog ett testa tidigt från graviditetskollen som visade falskt positivt typ tio minuter efter testtiden.. Hoppas att ditt är positivt! 💓
#195: Jag hade tolkat det som positivt! 👍
#197: jag ser båda strecken men det är väldigt svagt 😊
Jag skulle tagit det som pos 😊
Misstänkt ÄL för ungefär 9-10 dagar sedan. Jag behöver andra ögon, för jag litar inte på mina egna. Har börjat känna som precis innan jag fick reda på att jag var gravid med sonen. Dock bara en månad sedan jag slutade med p-piller och inte hunnit få någon mens än, så kan lika gärna vara omställningar i kroppen som får mig att må som jag gör..
Hej! Någon som kan hjälpa mig att tyda dessa 2? Är lite smått förvirrad då apotekets test (vit rosa) tog jag igår och vet inte om det visar positivt eller om det är ett spöksträck?
Imorse tog jag ett test ifrån RFSU med morgon urin som visade negativt (var helt blankt resultat förutom test streck). Och senare runt kl 13 idag med tog jag ett nytt RFSU test som visade det som jag har tagit bild på. Är det negativt, positivt, spöksträck? Är sjukt förvirrad om man är gravid eller inte
#202: mina va så svaga va mina och nu är jag i v 26 med andra sonen 😊
#203: tycker dom ser positiva ut båda två!
Känner mig som största tönten. Tog ett test idag, ÄL+6, egentligen bara för att se om jag kunde köpa en sista dosa snus (skulle aldrig snusa efter ett plus). Tog för givet att det var lugnt och att det skulle bli ett helt blankt, supernegativt test. Men till min förvåning så blir det en svag svag skugga till streck. Knappt synbart, men inte alls blankt som det jag tog igår (testberoende deluxe).
Ser ni något? Försökte få med på bild.
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”
#207: tycker det är pos om det är rosa i verkligheten 😊
#208: tycker jag ser något på andra bilden men vågar inte säga om det är pos eller spökatreck
#214: jag ser ett streck! Håller tummar och tår :)
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”
#217: Svårt att säga. Det kan vara att dagens urin var för utspädd och därför inte visar något. Om du använde ett annat märke idag kan det skilja lite i hur känsliga de är. Det kan också tyvärr röra sig om en kemisk graviditet, där kan det skifta från svagt positivt ena dagen till negativt nästa. Avvakta någon dag till och ta ett nytt, så får du förhoppningsvis svar.
#227: tycker jag anar något!
#226: verkar lovande!
#224: har fått spök på dom innan men kan ju vara något! Fick veta med denna graviditeten 5 dagar efter befruktningen så kan vara något
#223: den första har jag fått på så slutade med dom men har också hört att dom är väldigt känsliga så kan vara något med. Är det någon färg?
#221: tycker jag kan se något men ser inte så mycket färg så vet inte om det är spökatreck
#220: hade tagit ett nytt
#234: anar faktiskt ett streck. Ta ett nytt imorgon!
#240: jag vet inte riktigt jag brukar få mens på dag 30ca senaste mensens första dag var 30/8
Men den här bilen är tagen för 2 dagar sen. Ska ta ett nytt idag
#241: ja gör så, hcg stiger mycket efter 2 dagar
#237: det ser ju ut typ som mitt. Vilken dag är du på?
#244 Jag ser något också!
#245: tänkte om de e ja som blivit helt psykos av alla tester… tog cb digital igår o den visa ej gravid. Kan det vara möjligt ???
#243: äl+10 idag tror ja. Tog testet igår kväll. Köper nog test imorn. Vilken dag ligger du på?
#248 #249 Positivt, grattis!!😍
#250: åh tror du det är plus? 🥺 jag försöker inte få upp några förhoppningar än för strecket är så smalt. Men ja hoppas verkligen
#252: Tycker det ser positivt ut. Har du testat med andra test?
#253: nej all testen är slut, försökte att inte köpa massa test denna månad. Men ska nog gå köpa ett från affären 😁
#250: åh tror du. Vad tror ni andra? Läskigt när det är så svagt. 🙈
#255: jag ser också 😁
#256: då håller vi tummarna för oss båda!😀
#258: jag tror du kan ta ett digitalt om några dagar
#260: tror du kan ta ett digitalt redan imorgon då :)
#262: jqg ser ett plus utan problem och det ser blått ut 😍
Vad tror ni om detta test? Jag tycker att man kan ana ett svagt streck, men om det bara är inbillning eller ett spökstreck vet jag inte. Jag ska ha mens typ nu, plus/minus någon dag då den inte alltid kommer exakt på dagen. Men om jag hade varit gravid hade strecket kanske varit liiite tydligare vid det här laget? Jag befinner mig ju trots allt runt BIM. Vad tror ni, har ni erfarenhet av detta?
#269: positivt skulle jag säga ☺️🎀
#268: jag ser tyvärr ingenting 🤍
#267: tycker att jag kan ana något 🙈 har du tagit något nytt test?
#270: 13 dagar efter ÄL är det
#277: Ser tyvärr inget 😞
#280: jag skulle säga solklart positivt! :)
#281: skulle du det? 😊
#280 Tydligt positiv skulle jag också säga!
#279 Jag ser inget på det testet, tyvärr. Men ta ett nytt längre fram, det är ju inte omöjligt än med tanke på att du bara är på ÄL+10.
Jag fick reda på att jag är gravid i söndags på eftermiddagen.
Nu tog jag ett nytt test på morgonen (det understa) och jag är orolig för att strecket inte blir starkare..
Oroar jag mig för tidigt eller borde det vara starkare nu?
Det översta är alltså det jag tog i söndags eftermiddag och det understa imorse.
#286: jag tycker att det har blivit en liten ökning ändå. Rfsu testen är inte heller dom bästa. Mina streck va svaga på dom också när jag plussade några dagar sen. Tog clearblue som visar nu ett starkt fint streck. :) grattis till plusset!
- Redigerat 2020-10-13 17:10 av Längtar
#288: tack för dina bilder! Ska försöka slappna av och inte testa igen förrän i helgen och då med ett nytt digitalt 😊
#289: ja, slappna av bara. Försök att njuta istället, så går tiden snabbare också :)
#291: jag ser 2 utan att behöva stirra mig blind 😊
#291 Jag ser ett svagt streck, ser dock inte någon färg på strecket men vet inte om det bara är bilden eller inte.
#293 Ta ett annat test skulle jag säga.
#295: Ser tyvärr inget på ditt test. Vänta några dagar till. 😊
#297: Helt klart positivt. Grattis! 😊
#299 Positivt 🙂
#299: postivit, så säg mitt ut när jag testade tidigt:)
#302: skulle säga pos och att du kan säkert ta ett digital med som kan vissa 😊
Hej på er! Ny här! Har försökt i 8 månader nu, använder mig av NC och insåg idag att jag har nog kort lutealfas? Enligt appen är den på 9… Gjorde test idag för denna cykeln har skiljt sig från de andra, men man psykar sig själv, ser i syne varje gång känns det som :( Spökstreck om något? Har BIM imorgon.
#306: menar oktober, inte september!!
#310: Hm, jag ser inget tyvärr.
#312: tycker det ser ut som ett svagt streck!
#313: tack för svar! Får vänta några dagar till och ta nytt :) hoppas så..
Hej, tog gravtest imorse, är 5 dagar över väntat mens med fortfarande hög BBT. Tycker att jag ser dubbla streck. Detta är andra kisset för dagen, första tyckte jag inte jag såg något på men efter att ha kollat denna tråden kände jag för att ta ett test till. Vad tror ni? Bild tagit efter 4 min med RSFU testa ofta. Man ska läsa resultat inom 1-5 min.
Jag var hos gyn 5:e okt där han kunde se ägglossning på vänster sida. Har i helgen känt lite lätta kramper i vänster sida livmodern. Kan iofs vara jag som inbillar mig..
Vad tror ni?
Tack för svar ☺️
#310: tack för svar 🙂 mensen är säkert sen pga stress 🤷♀️
#316: juste, bara för förtydligande: bilderna är på dagens ANDRA test, alltså andra kisset.
#315: tycker att jag kan se ett streck🙂
#316: svårt att se, tycker att jag ser ett streck men ganska genomskinligt 🤔
Någon som ser något? Är 11-12 dagar efter ÄL och de har hittills varit negativa.
- Redigerat 2020-10-19 11:15 av Zvintos
#320: jättesvårt. Ska köpa digitalt och testa igen imorgon 🙈
#322: håller tummarna 🙂
#321: jag ser tyvärr inget - men vet inte heller helt var sträcket ska synas. Håller tummarna för dig ❤️
#326: ser ut som att det är ett streck men lite märklig placering! Ta ett till test! ☺️
#330: åh så svårt. Men jag hade spökstreck de senaste två dagarna och på test strip:en är det fortfarande ganska svagt även om clear blue visat gravid ☺️ jag är 7 dagar över väntad mens.
Vänta ev två dagar (det var det det tog för mig, och mängden av hormonet som gravtest mäter dubblas varje 48-72 timmar) och testa igen! ☺️
Håller tummarna för dig!!
#332: skulle säga positivt :) Men jag har också haft riktiga spökstreck med RFSU innan 🤷🏻♀️
#332: Okej :) Jag gjorde även 2 test igår också rfsu. Och de visade lika som det idag.
Men tror jag ska ha mens på lördag. Vet inte hur jag ska tolka mitt senaste test. När rekommenderar ni att jag tar ett nytt test? I övrigt har jag viss symptom.
#340: möjligen en extremt svag skugga!
#341: Ja var mycket tydligare irl 😊
// Sofia
#340: jag ser 😊
#337: ser väl grått ut eller vad tycker ni?
Jag tror jag ska ha mens imorgon. Men inte säker. Har en del symtom och fick sug efter fryst broccoli.
Tog ett tidigt test igår BIM -3 och fick ett svagt svagt streck
Idag på morgonen tog jag ett vanligt CB, ser ni något?
#349 Jag ser inget på den tyvärr
#351 Visst ska det bilda ett plus? Ser något svag i så fall.
#352 Ser en skugga men den ser inte ut att ha någon färg. Så osäker på den. Kan vara för tidigt att se något ordentligt streck. Vänta ett par dagar och ta med morgonurin.
#354 Om du tog det imorse är det ogiltigt nu. Du måste läsa av inom tiden, det som visas efteråt är inte ett giltigt svar.
#356 Ser inget
#357 Ser inget här heller