Graviditetstest - tolkningstråden #32
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag ser! Mitt såg ungefär likadant ut igår, och idag plussade jag tydligt 😊
#1 jag ser med 😁 håller tummarna för dig
#8 jag tycker jag ser något svagt!
#9 gör du? 😳 säkert spök när de är så tidigt men ja kunde inte låta bli!
14. Positivt, grattis!
8. Tycker mig ana något svagt.
#13 ägglossningstest kan även visa positivt nära mens, men kan såklart även vara graviditet ☺️ #14 garanterat positivt, grattis!!
#15, #17 Tack för snabbt svar, är otroligt glad förstås!! Jag hoppas så mycket där av osäkerheten till positivt svar. Dragit mig för att göra ett test in i det sista, äntligen efter 1,5års kämpande med syskon till dottern på 3,5 år.
#20 Tycker det ser ut som mitt test, dvs troligtvis spök :/
Jag ser inget streck på era tyvärr :/ men de hoppas vi ändras snart!
#32 ja ser en skugga men ingen struktur i skuggan eller någon färg.. så ja vet inte vad de betyder
#36 Tycker mig ana något..
Är bilden taget inom ramen för när man ska avläsa testet?
Ja det är den .. 8-9 minuter efter att jag tog det.
#39 Tycker jag ser något! 😍
#40 visst?! De är riktigt svagt och testet är litet så de är svårt att se :/ men hoppas!!’
#41 Vilken dröm det hade varit! 🥰 Håller alla tummar och tår!
Ja!! Nu är de att hålla tummarna och hoppas på ett riktigt plus ❤️
Jah ser något rosa!! Eller snarare: jag ser ett svagt rosa streck! ☺️ Vilken dag är du på?
Jag var alltså isf i 3+6 igår när jag tog testet 😅 har haft sådär svaga streck 4 dagar i rad nu 🤔
#39 åh jag ser verkligen något! Hoppas, jag är med på ÄL +9 men det är blankt än sålänge :( testar dock inte med testa tidigt test, gör du det ? #44 ser ett svagt rosa streck på dig med ☺️ #47 hört att cb kan visa svaga streck även om man inte är gravid och de borde ju bli starkare, testa något annat test
#49 nja ja vet inte egentligen.. de är ett billigt ”testa tidigt” men enligt andra så ger dom streck sent så ja vet inte vad ja ska tro :/
#51 ser ut som mitt tidiga 😊 håller tummarna att det ökar ❤️
#51 Ser nåt :) #53 första anblicken såg jag tysligt streck men sen när man förstorar så ser strecket rätt brett ut. Osäker. #54 ser mer grått ut på bilden. Kan ju vara fotot. Har strecket färg i verkligheten?
#53 jag ser ingenting :( men hela testet ser lite konstigt ut, du kanske får ta ett nytt.. #54 jag ser ett streck 😁
#53 jag ser ingenting :( men hela testet ser lite konstigt ut, du kanske får ta ett nytt.. #54 jag ser ett streck 😁
#58 jo grått ser de ut, tyvärr :( men att tempen steg är ett gott tecken ju! Här sjönk tempen rätt rejält denna morgon så väntar in mensen :/
#55 det är i samma färg som strecket till höger , super dålig kameramobil bara 😋
#61 ja visst är du det, grattis! 🌼
Hej tjejer! Jag testa mig imorse klockan 07 i stress, vänta två min och tyckte de var negativt så la de i lådan och åkte till jobbet, när jag kommer hem några timmar senare så ser det ut såhär ? Kan spökstreck va såhär starka ? Och det ser blått ut i verkligheten, vet att man egentligen inte ska läsa av efter tiden :/
#64 Jag har fått falskt positivt med CB efter tiden gått ut fler gånger tyvärr 😔 Ta ett nytt test imorgon ❤️
Tack för svar! Ja jag får göra det ☺️
#69 jag tycker absolut det syns 😍😍😍 åh så spännande!
#70 även bleknad? Åh de är allt föör spännande haha
#72 ja jag ser på allihopa 😍 iiihhhhhhhh hoppas det är din tur nu!
#73 åh ja!! Tack för peppen😍
#75 ser något svagt
#75, ser svagt. #72, kan ana något. Tagit nått nytt idag?
#79 Jag skan ana en hint av en skugga, men tycker den ser grå ut dock?
#81 ja, kanske att man kan ana något.. hon kanske bör vänta någon dag och sedan ta ett nytt 😊
#84 Ser inget förutom det utsmetade till vänster som inte känns helt rätt. Skulle testa ett nytt för att vara säker.
#85 Tycker mig kunna ana något!
#84 Jag skulle ha tagit ett nytt test! #85 jag tycker också att man kan ana ett svagt streck! 🙏🏼
liz89# ser inget tyvärr :(
liz89# ser inget tyvärr :(
#78, ja det ser blankt ut :( #88, kan ana nått. #92, ser tyvärr inget. #93, grattis :)
#94. stort grattis :) ska testa imorgon igen är på jobbet nu! längtar efter bebis i magen!! men om det är ett svagt plus så kan det väl inte vara spökstreck?
#96, det kan tyvärr vara det. Beroende på vilket test det är. De du har kan visa svaaaga streck trots det är negativt tyvärr. #97, nej tyvärr :/
Nån som ser nåt?
#95 åh tack 🥰 #96 Tack 🥰 har dålig koll på det, när jag fick mina såkallade spökstreck så har det varit positivt i slutändan. Håller tummarna att det är det!
#102 tack! uppdaterar imorgon ;)
#97 nej tyvärr :(
#89 tycker mig ana ett svagt streck. #93 Grattis!
#109 ser inget :/
#108 #109 ser ett svagt streck
#108 ser oxå svagt streck faktiskt :)
#112 Ser där med
#113 #114 Ser inget
#114 ser inget
#117 Tack för titten
#121 jag tycker det ser lite starkare ut. :) och i mina ögon är det positivt. tycker du ska göra ett digitalt test.
#122 tack för svaret :) ska testa idag efter jobbet. uppdaterar med bild senare ikväll :) hoppas hoppas det visar nåt så man ej går runt och funderar😊😊😊
Antagligen mens idag då jag börjat blöda
#126 men ååh. :( ♥️
#126 men din mens är fortfarande sen eller? Tycker det är märkligt att de andra testen visar svaga streck.
#128 ja. idag blir det 4 dagar sent. har inte fått mens känner inget på g heller. förra månaden var så en vecka sen men då fick jag inte upp plusset på testet. fattar inte va ska man göra ? bara gå och vänta…;(
#130 solklart positivt i mina ögon, grattis
#132, ser tyvärr inget.
#136 Om det där är efter tiden för avläsning så är det tyvärr inget jag skulle lita på. Vänta några dagar och testa igen.
Hej, jag blir verkligen helt knäpp å förvirrad i skallen. Tog ett test igårkväll som visade positivt (enligt mig) se bild. I morse tog jag ett digitalt som stod inte gravid på. Blev såklart besviken men tycker det är så konstigt att testerna jag tagit visar ett svag stäck för positivt. Det borde ju dock vara starkare då min mens är 1 dag sen tycker jag. Snälla hjälp mig tyda.
Här kommer ett annat test jag gjorde också
Godmorgon! Vad tror ni om mitt morgon test? Har inte haft ngn mens efter mitt sena missfall men hade ett posetivt ÄL test den 29/7 :)
Så här ser det ut när det har torkat :p
#145 kanske kan ana något på ditt test 🌸 #147 tycker mig se ett svagt streck 🌸
#150 Tack för svar⭐️
154 helt klart pos 😊
#155 Tror du verkligen de? Jag tog ett digitalt i morse som visade inte gravid. Ändå är jag sen med min mens (1dag)
Jag har tagit 8 test som visar svagt positivt men blev ändå förvirrad när digitala visar inte gravid och mensen är 1 dag sen :/
#154 positivt i mina ögon me. Vågar säga grattis!
Emma.HA ser på alla dina test. Grattis! Vänta någon dag och ta den ett digital,
#154, utan tvekan positivt :)
#162 ser ju streck på remsorna, så märkligt att inte CB visar något. Hur långt efter ägglossningen är du?
#164 visst :/ jag är ungefär på äl+15-16
Redan paranoid? :’) Hallå alla, här sladdar en ny in. Detta är bara tredje månaden vi försöker, helt ny värld. Testet är ”RFSU Testa ofta”. Ska va två streck vid positivt. BIM lite oklart, ägglossning ca + 12. Ej morgonurin. Tacksam till er snälla som vill hjälpa till :)
#162, ser på stickorna. #166, positivt :)
#168 ser tyvärr bara kontrollstrecket. Prova igen om några dagar :)
#168 ser tyvärr bara kontrollstrecket. Prova igen om några dagar :)
Min väns test vad tror ni? Hon har fått 20 dagar med hög på cb fertilitetsmonitor från första testdagen. I förrgår och igår fick hon maximal. Hon har lite gravsymptom men det kan lika väl vara ägglossning hon har. Vet att rfsu ger falska streck men jag tycker jag ser på detta hon tog i tidigt i morse.
#171 172 jag ser ingenting tyvärr. Ser lika lite på det där testet som på mitt egna :(
#174 Ser inget
#175 Ser något svagt
178 det är pos 😊
Åhhh tror du!! Så sjukt spännande! ☺️
#175 jag ser något svagt! #177 ser tyvärr inget # 178 jag säger också positivt
Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som vill bli gravida! Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord på resan mot bebis! Skriv pm till mig om du vill vara med, namn och efternamn samt hur din Facebook profilbild ser ut! Den är alltså hemlig, ingen förutom dom jag bjudit in kan se att gruppen ens finns! Välkomna!
#188 Jag ser ett svagt streck
#188, 189, ser absolut :)
#194 jag har tyvärr haft tydliga spök med de märket 😕 men då har oftast strecket försvunnit efter ett tag, men det har ändå varit tydligt.
#196, 197, båda dina test är positiva:)
#198 Kul! Ska testa igen imorgon och se om resultatet blir tydligare! :)
#200 Jag ser och skulle säga positivt 😍
#202 negativt tror jag
Ja det tror jag ❤
#207 Tack så mycket😍hoppas det.
Erfarenheter av dålig hcg-stegring? Så här har min test sett ut nu sedan äl+9. Plussade extreeemt svagt på äl+8 och sen ökade det lite dagen efter, men fram tills nu, äl+12 har de sett ut såhär. Oavsett tid på dygnet, hur länge jag hållt mig osv.. Är det kört? :( Tog ett känsligt test idag och det är ju starkt, men varför ökar inte de normalkänsliga testen?
#212 jag ser nått svagt
#213 Jag ser ett svagt på ditt #210 också! Jag undrar om mitt är spökstreck? Ser inte lika tydligt/tjockt ut som ditt. Jag är också på typ bim-5 (inte helt säker).
#211 testerna visar ju positivt och av erfarenhet av babyplans test så är de lite missvisande och för mig stigit långsamt.
#217 Jag tror det är positivt! 😊
Stirrar mig blind, ser två streck supersvagt. Ser ni? Bim-5
Bilden verkade inte komma med.
222 pos 😊
#255 jag seeeeer 😍
#227 Helt klart, grattis!
Tack snälla! Äntligen! Som jag längtat, kunde inte hålla mig så jag testade digitalt där efter och fick gravid direkt :) Såå lycklig!!
Tack snälla! Äntligen! Som jag längtat, kunde inte hålla mig så jag testade digitalt där efter och fick gravid direkt :) Såå lycklig!!
Var tvungen att testa idag med, och idag känns det som att det är ännu tydligare 🙈 vågar man hoppas att det gror en liten i mig nu kanske 😍
#234 tycker absolut att det är positivt!!
Ser tyvärr ingenting #236 :(
#238 kan kanske ana en skugga ☺️
#238 jag ser en skugga. Men gör ofta det med rfsu därför brukar jag ofta när jag ser nått ta ett nytt igen direkt för att se om det är en skugga då oxkså tycker tyvärr ofta att de ger spök! Men jag ser nått
#241 tog 3 st och kan se streck på alla så det känns ju som att det kan vara nåt!! Hoppas!
243 jag ser nått!!! Men vet inte om det är grått
#244 Åh gör du 🙈 Kan också skönja något men är ännu för tidigt för att våga börja hoppas 😅
Så spännande hoppas för din skull!
247 Grattis!
Tycker mig ana något svagt med blixt tagen #256
255. Tycker mig se ett svagt streck
#262 jag ser också ett svagt streck
#268 ja jag ser 😃
Ingen som ser på mitt?
#272 jag ser nått 😃
#272 jag ser nått 😃
Tog precis två gravtest och fick följande resultat med RFSU. Är det positivt?
280. Solklart positivt. Grattis!
280. Solklart positivt. Grattis!
Tack!! Vågar knappt tro det. Är på BIM-4 och är så rädd att det ska visa negativt i morgon
Tack!! Vågar knappt tro det. Är på BIM-4 och är så rädd att det ska visa negativt i morgon