Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 1126 ggr
SskEmma
0

Hur lång tid?

Hej! Är precis i starten i bebisverkstan! Undrar hur många månader ni försökte innan det tog sig? Samt ålder! Är inne på första försöket och försöker tänka att det kan ta ett bra tag, men hoppas ju såklart! Stor kram på er!

Mape92
0

Hej! Spännande! Är 27 och har en dotter som blir 2 i september, och vi bestämde för att börja försöka med syskon i maj. Det gick på första försöket för oss (var inte alls beredd på det)! Hoppas det går vägen för er! 😍

SskEmma
0

#1 åhhh grattis 🤩 hur lång tid tog det med första? Hur ofta hade ni sex vid ägglossning?🥰

Mape92
0

#2 tack så mycket! 😍 Med första tog det två månader typ från att jag sluta med p-piller! Denna gång hann vi endast ligga en gång under ÄL så hade verkligen tur 🙈

Elsevin
0

Började försöka september -19, tog sig på andra försöket men fick missfall i slutet av november i vecka 6. Fick en mens emellan sen plussade vi igen i mitten av februari, är nu i vecka 23 :) Jag fyllde 30 för ett par månader sedan.

SskEmma
0

#3 härligt!! Hoppas vi också har sån tur 😍 #4 wow! Grattis, mer än halvvägs 🥰spännande!

Sandrus
0

Går in i vecka 23 imorgon, vi försökte samtidigt inte utan körde mer på det som händer det sker men va forståss medvetna om att vi försökte lite hårdare runt ÄL, det tog sig samma månad jag beställde ÄL tester, stegringen hade redan varit så lite onödiga pengar 😂 men var ca 8-9månader vi "försökte"

SskEmma
0

#6 Åh grattis 😍 då kommer den lilla snart!! Hoppas bara att det kommer att gå för oss 🙌🏻 Detta är min cykel denna månad. Känns ju som att vi inte kan göra mer än vad vi gjort? (De dagar med hjärtan har vi legat)

SskEmma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Roxie
0

Första barnet: tog 11 månader, jag var då 28år, min sambo 30år. Andra barnet: Har försökt i 2år nu, Jag fyller 32år och sambon 34år.

// Sofia

Zvintos
0

Första barnet: tog 17 månader och genomgången fertilitetsutredning. Jag var 24 och sambon 27.

Vi försökte med andra barnet i lite mer än 2,5 år innan vi valde att ta en paus på ett år. Väntar med att starta upp igen. Är 32 år och maken 35.

Susique
0

Tog 4 år och är 33

SskEmma
0

Stort grattis till er alla som plussat och kämpa på till alla som längtar och väntar ❤️❤️

Fia81
0

Jag är gravid i vecka 29 nu med vårt tredje barn, som blev till på andra försöket. Jag är 38 år 😊. Vi använde Clearblue ägglossningstest. Vår 12 åring & 9 åring blev till på andra och tredje försöket.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

SskEmma
0

Åh vad härligt! Grattis till graviditeten och dina två andra älsklingar 🥰

Bebissugen
0

Första graviditet 9 månader- missfall 21 år Andra graviditet 1,5 år efter missfall med hjälp av pergotime va 22 år-dotter Tredje grav 1 månad 26 år-son Fjärde grav 10 månader 36 år- gravid nu

Onskanomfemman
0

Försökt i närmare 3 år. 27 år nu. 1 missfall i februari det är allt. Fyra barn innan det minsta är 4 år. Aldrig haft svårt att bli gravid fram till nu. 😔

Pawz
0

Tog 2 år och 3 månader, var 28 när jag började. Är i vecka 36 nu. 😊

[Devya]
0

Jag var 30 år gammal då vi började och det tog ungefär 13-14 månader. Andra gången så började vi då jag var 32 år gammal och det tog ca 7 månader innan det tog sig då. Vi ville inte vänta för länge efter att vi hade fått vår dotter då vi inte visste hur länge det skulle ta oss andra gången. Jag är glad att vi inte väntade.

Det här blir sista gången för oss och det känns så underbart skönt. Det är inte kul att vara gravid. Min  kropp tar mycket stryk så det känns ju som om jag inte är gjord för att vara gravid.

Surpan
0

Det gick på första försöket alla (4) gånger men jag har inte fått behålla alla graviditeter.

/Surpan

mollyt
0

När jag blev gravid med äldsta barnet så var jag 25 år och jag blev gravid på första försöket, sen tog det oss ett år av aktiva försök (2 missfall) innan jag till slut blev gravid med småsyskonet (då var jag 27 år).

Lull86
0

Jag är 34 och blev gravid på fjärde försöket tror jag det var. Vi började försöka i februari, men missade ett par ägglossningar då det inte blev något ligga. Tyvärr verkar det slutat i missfall nu i vecka 6, så hoppas på nästa gång. 💕

Tredjegången
0

Vårat första barn tog 3 försök, då var jag 24 och min man 33. Andra barnet på första förösket och nu förösker vi med tredje, är på tredje försöket den här månaden, jag är nu 28 och min man 37.

Moa1994
0

Jag är 25 o sambon var 24. Det tog sej på första försöket :) har bf 18 augusti

Längtar
0

Med sonen tog det 5månader Nu har vi försökt i 2år för ett syskon men har inte lyckats. Hoppas det kommer snart! Lycka till! Hoppas det tar sig snabbt för er.

Längtar
0

Glömde ålder! Jag var 20 när jag fick sonen och sambon 22. Nu är jag 23 och sambon 25.

Sparven88
0

Jag och sambon bestämde oss för att börja försöka augusti -14, jag tog mitt sista p-piller i början på augusti. Tror jag hade mens 2 gånger, och sen i oktober så plussade jag och sonen är född i augusti -15. Jag var då 27 år gammal, och sambon 26. Sen tog jag ut min hormonspiral i början på juni -17, fick pos gravtest i juli, men det slutade i missfall i v 6. Fick dock ingen mens där emellan, utan blev gravid på nytt direkt efter missfallet. Lillasyster föddes i juni -18. Jag fyllde 30 samma år.

Börjar_nu
0

Med vår första så tog det sig på andra försöket. Jag var 28 då. Nu har vi försökt i 5 månader Med andra och det tog sig precis. Är i v 6 och är 29 år, snart 30 :)