Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: undersökningarkluringar
Läst 504 ggr
Lollapalooza
0

Jättetidigt ultraljud - VUL

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag plussade i helgen och fick digitalt plus i tisdag 1-2 veckor! Så himla lycklig! Enligt mina beräkningar är jag i v 4+4. Idag gjorde jag ett vaginalt ultraljud, bara för att se att allt var normalt (har möjlighet till det på mitt jobb) och då såg läkaren ingenting. Nada. Tomt. Fyfan så ledsen jag blev! Fick kissa på sticka - positivt, om än lite svagt. Fick lämna s-hcg (blodprov) och ska ta nytt på lördag men fram tills dess alltså, jobbigt! Någon annan som har erfarenhet av att det inte syntes något på ett tidigt verifierande ultraljud (vul) men som ändå var gravid och det syntes längre fram? Självfallet förde jag diskussion med läkaren. Men jag vill ändå höra era erfarenheter! Bild på mitt gravtest idag.

Missmagi
0

Ja samma för mig. Men för mig såg dom inget förens v 6+3. Tror det kan vara för litet för att se något.

[Devya]
0

Oj men nej inte ser man något sådär pass tidigt. Du har tur om de ser något i vecka 6. Försök nu ha tålamod och vänta ett par veckor till, åtminstone tills du är i vecka 8 enligt dina egna beräkningar.