Gravid iFokus

Gravid

Etikett: känsliga-situationer
Läst 555 ggr
Hamsterb1231
0

Chans att blivit ofrivilligt gravid??

Har tagit p-piller varje dag i flera månader. Men då jag glömde ta med dom när jag åkte bort så blev det ett uppehåll på 3 dagar. Började om på en ny karta och tog i fyra dagar innan ja hade sex. Min mens hade precis slutat då (dagen innan vi låg). Han kom i mig 4 gånger. Är livrädd för att ha blivit gravid och vet att jag borde tänkt mig för. Är själv fortfarande barn och barn är de sista jag vill ha. Efter hur många dagar/veckor kan man göra ett test? Och finns det någon chans att ja är gravid?

[ThinkingMe]
0

Du kan göra ett tidigt graviditetstest efter cirka 2 veckor har jag för mig. Annars så brukar de flesta andra graviditetstesten uppge att man behöver ha utebliven mens. 

För ja, det finns nog en risk då dina p-piller möjligtvis inte hunnit gå i verkan efter fyra dagar, man brukar säga att man ska vänta 5 dagar för man har oskyddat efter man missat ta en tablett, eller börjat på ny karda t.ex. 

Är inte helt säker, men tror det är någon liknande som gäller. Det går lätt att hitta information på bland annat 1177.

Karmatarerskanise
1

Läs vad som står i bipacksedeln angående skyddet vid flera missade piller.