Gravid iFokus

Gravid

Etikett: komplikationer
Läst 554 ggr
Martina 1234
0

Blödningar mellan ägglossning och mens

Hej tjejer. Jag och min sambo har försökt få ett syskon till vår son sen februari förra året. Jag har varit gravid tre gånger missfall vecka 14 vecka 7 och vecka 5 senaste var i februari i år. Jag har länge haft problem med att jag börjar mellanblödningar ett par dagar efter ägglossningen varje månad. Har tagit cellprov som var okej har kollat min sköldkörtel nyligen och inga avvikelser där heller. Jag blir tokig på dessa blödningar varje månad. Är det någon som haft liknande och fått någon hjälp mot besvären. Har varit hos gynekologen flera gånger och de säger att det inte ska påverka möjligheterna för att bli gravid. Men de senaste månaderna har blödningen börjat nästan direkt efter att jag fått positivt ägglossningstest. Vad kan detta vara? Vill så gärna få ett syskon till vår son som är 3 år.

mollyt
0

Hej! Jag har ingen egen erfarenhet av detta, har du alltid haft dessa mellanblödningar (även om de varierat?)? Jag tänker att det rent logiskt inte borde behöva påverka fertiliteten om det är något du alltid haft? Men det beror väl säkert på varför det blöder… Har de inte kunnat ge dig något svar på varför du får mellanblödningar?

Har du utrett din progesteronnivå? Jag läste att för lågt progesteron kunde orsaka upprepade missfall (slemhinnan där ägget ska fästa blir inte tillräckligt tjock) och detta kan man få hjälp med  recept (men det finns även krämer med progesteron som kan kan köpa receptfritt). Värt att kolla upp i alla fall?

Martina 1234
0

#1 Tack för svar. Nej jag har inte alltid haft dessa blödningar de kom efter att jag fött vår son. Sen har de varierat lite i mängd och när de börjar i cykeln. De säger inget speciellt mer än att de misstänker att jag kanske har endomitrios. Kanske har tänker jag då? Borde man inte undersöka det mer? Jag har även testa att äta provera som jag fick av en läkare för progesteronet just men de hjälpte en månad sen var problemet tillbaka trots att jag åt provera.

Cocogirl
0

Jag hade missfall 3 gånger hittintills försökt i lite mer än ett år bli gravid o jag sökte hjälp via barnmorskan och sa att jag vill utredas då skickade remiss på undersökning o därefter remiss för blodprov kromosom avikelse för både mannen och mig och nu väntar vi svar. Men mina missfall var i ca vecka 4 el 5 varje gång. Så problemet är inte att vi inte kan bli gravida utan att vi inte kan behålla. Lycka till hoppas du fick lite hjälp av inlägget.