Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: tipsråd
Läst 9531 ggr
Cireea
1

Graviditetstest - tolkningstråden #29

Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.

Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.

Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.

Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.

Här finns den förra tråden: här

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Mammj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni? Jag ser själv negativt (spökstreck) Lägger upp två bilder. Här är första testet och dem andra är några dagar efter.

Mammj
0
Längtar
1

#2 ser något svagt. Ingen färg dock. När har du BIM?

Obalem
0

#2 jag ser något svagt! Tror rött med?

Obalem
0

Nu har jag haft svaga streck i en vecka… kan man ringa mvc eller kk och be om blodprov?

Mammj
0

Till saken hör att jag har preventivmedel, varit blödningsfri i två år och plötsligt börjat blöda igen för ca tre månader sedan så har ingen aning om när jag ska ha BIM. Av erfarenhet brukar inte preventivmedel fungera. #5, jag tycker du kan ringa

syskonlangtan
0

#5 tycker dock ditt ser betydligt starkare ut idag!!

Linsaa
0

#5 Har du tagit något digitalt?tänkte om det kan ge lite mer svart på vitt? Tycker hur som helst att du borde ringa typ MVC och förklara och att dom kan testa dig där, jag ser sträcket även på denna 😍

Obalem
0

Tack va fina ni är! Jag hörde av mig till min läkare å hon blev lite eld och lågor och bokade in VUL på torsdag 😳🤞 Ska hålla mig till åtminstone tisdag eller så kanske ja inte testar mer innan ja ska dit! Så får jag svart på vitt där istället

syskonlangtan
0

#9 åh va spännande! Håller tummarna för dig!🙊

Mammj
0

?

Mammj
0

?

Mammj
0

?

Lattjolajban
0

#5, ser absolut något svagt :) #12, 12,13, ser tyvärr inget.

Lattjolajban
0
Lattjolajban
0

Visst ser man något idag även på test som inte är testa tidigt?

Mammj
0

#16 ja det är positivt :)

Lattjolajban
1

#17, tack för att du tittade :)

Obalem
0

#13 ser något svagt på ditt! #16 ser bra ut dedär 😀 Jag fick precis igång en mindre blödning.. så antingen tidigt missfall pga alla svaga streck eller så har de varit spök alltihopa :/

Elviraaat
0

Hej tjejer 👋🏻 Har hållt mig undan 1 månad. Inga ÄL-test, inte loggat någonting och inte vart här inne. Kände att jag behövde en paus. Tog ett test idag, vet inte hur många dagar efter ÄL jag är och mensen borde dyka upp imorgon enligt min app. Tror ju att jag ser något men det har jag ju trott alla andra månader också. Någon som vill kika och säga vad ni ser? 💕

syskonlangtan
0

#20 jag ser! Ser rosa ut också 😍

Lattjolajban
0

#19, känns märkligt att det är spök på alla dom :/ #20, svårt att se, lite mörk bild.

Lattjolajban
0

Jag kan nog sluta testa nu, äl+12 och lite tydligare varje dag 😊 tack för att ni har kikat på mina tester 😊

bingstrom
0

Man börjar ju inbilla sig att man ser något. 😞

Lattjolajban
0

#24, hur långt efter ÄL?

bingstrom
0

#25 12 dagar sedan.

Lattjolajban
0

#26, spännande, hoppas det blir tydligare i dagarna :)

bingstrom
0

#27 menar du att du kan ana något? Jag hoppas jag ska kunna se något öht. 🙈

Lattjolajban
0

#28, jag har väldigt drömmiga ögon när det gäller streck. Men nja men kanske antydan till typ

bingstrom
0

#29 haha precis som mig då. Får drömma vidare tills jag ser två streck.

Lattjolajban
0

#30, håller tummarna för er :)

Elviraaat
0

Höll mig i 4 h och testade igen. Har jag precis plussat eller har jag helt tappat det?

Elviraaat
0
Elviraaat
0
Elviraaat
0

Nu vill ju inte bilden följa med 🤦🏻‍♀️

Norrlandsbruden
0

#35 Det ser ju otroligt lovande ut🙊 ta ett till imorgon när du vaknat!

bananis
0

6 dagar innan BIM.

Linsaa
0

#37 det ser posetivt ut 😊

Elviraaat
0

Nu vet jag varken ut eller in och är så ledsen. Tog ett nytt test imorse, ser möjligtvis ngt svagt men igår eftermiddagen var det åtminstone ett starkare svagt streck (om ni orkar finns min bild lite längre upp). Igår var jag ändå ganska säker. Efter att ha försökt 6 månader med ett missfall och nu det här. Mens beräknad allt från igår till torsdag. Fick också reda på igår att min kollega plussade igår, och dom började försöka för två veckor sedan. Känner att jag bara vill lägga mig ner och ge upp nu.. 😢

Karlsson369
0

Det är fortfarande ett streck och dom kan pendla mellan bli svaga och starka. Det kan vara på vilket tid på dygnet. Jag får som starkast streck på eftermiddagen/kvällen än morgonen så kan vara det med. Jag fick svagare på morgonen och trodde på missfall men än har det inte hänt något och är snart i v 8 😍

Elviraaat
0

#40 åh du ger mig lite hopp. Hoppas det är så för mig med. Har hållt mig nu sen ca 12-13 och tänkte testa igen när jag kommer hem efter jobbet vid 17 💕

Elviraaat
0

Tog ett nytt test nu i eftermiddag. Ingenting på det så antar att det igår inte var något..

Lattjolajban
0

#35, kan anan ngt, kan du ta med bättre ljus? #37, positivt 😁

Elviraaat
0

Postar två bilder på testet igår. Det ena oredigerat och det andra har jag redigerat. Men nu idag var det helt blankt så oavsett vad det var igår finns det inte kvar idag..

Elviraaat
0
RoxannaS
1

#45 Du ska inte redigera bilden. Det blir missvisande. Ett positivt test ska man kunna se med egna ögon. Redigerar du kan du få fram teststräckets struktur oavsett om de gett utslag eller inte. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Elviraaat
0

#46 nej jag vet det egentligen men jag såg med blotta ögat på testet samt bilderna som jag inte redigerade. Redigerade väll bara för att jag trodde att jag såg i syne eller något antar jag.. strecket syntes utan redigering även fast det var svagt

RoxannaS
1

#47 Förstår. Det är svårt att tro på det. Jag ser också på den oredigerade bilden. Men det är svårt att avgöra om det är grått eller inte för att de är så svagt. Och är de grått är de ju bara ett spöksträck. Vet du när du har beräknad mens?

Elviraaat
0

Borde ha mens idag eller senast torsdag. Äsch, det blev ingenting denna månaden och var säkert ett spökstreck även fast jag tyckte att det såg mer rosa ut trots att det var svagt. Idag är jag bara ledsen.. men tack för att du tog dig tid 💕

Martina 1234
0

Hej tjejer. Detta testet är negativt va?

bingstrom
0

Jag vill ju gärna se något.

Denna kommentar har tagits bort.
bingstrom
0

.

Elviraaat
0

Nu fick jag detta på morgonen. Både jag och min sambo ser det. Oredigerad bild. Vad är det här..?

Pasca92
0

#54 Jag ser någonting. Men jag skulle stark avråda dig ifrån att använda RFSU testa tidigt. Jag har fått ett fler tal väldigt tydliga spökstreck med dom 😕 Hoppas såklart det ej är fallet för dig! Lycka till 🤍

Karlsson369
0

#54 jag ser med men prova ett annat märke som kanske cb tidiga 😊

Elviraaat
0

#55 fått spökstreck med dom med vid något tillfälle men då enbart när jag hållt upp mot ljuset, inte när testet legat platt på ett underlag.. och inte på flera i rad.. därför blir jag så jätte fundersam.. beställt hem nya tester nu och jag hoppas, hoppas, hoppas att det är något där.. #56 beställt hem nya nu så får vi väll se om det är rfsu som är skit eller om det faktiskt är ngt..

Onskanomfemman
0

Tror att jag precis plussa!? BIM - 4 och inte morgon urin. Syns mycket bättre än på bilden men svagt. Inbillar jag mig? Fick mf i feb. 😭

Onskanomfemman
0
Onskanomfemman
0
Fantasifulltnamn
0

Hur vanligt är det att få ett positivt test, som blir negativt efter avläsningstiden? 20-30min efter jag kissade så blev mitt test negativt, fast det blev positivt direkt och höll sig så ett bra tag..? Vad ska jag tro? Ska såklart ta ett till test.. Men.. Ja.. Vet inte hur bilden blir här, men det är iaf tydligt positivt i min telefon.

Pcopower
0

Är väl ganska säker på att det är ett spökstreck, men vill ändå höra var ni har för erfarenheter av babyplans grav.test? :)

bingstrom
0

BIM +1 ÄL +14 Neg fortfarande va.

Tigu
0

#64 kan skymta ett streck faktiskt!

bingstrom
0

#65 😳

Tigu
0

#66 håller tummarna för din skull!! Själv tror jag absolut inte på nåt denna månaden

Hetpotatis
0

Vad tror vi om det här? Ska vara ett lodrätt streck. Kom inom 1 minut och är blått men svagt ljust ljusblått i verkligheten.. Aldrig under dessa 2 år har jag fått spökstreck på det här cb, och aldrig har jag fått spökstreck som jag ser i alla vinklar och utan att jag behöver lägga ljus bakom…. Äl+9 och i sånt fall extremt efterlängtat.

Hetpotatis
0
Elviraaat
0

Ingen mens ännu. Känns som att framförallt min vänstra bröstvårta har slitits av, gör så ont även när tyget på t-shirten nuddar. Inte kännt såhär förut. Tog ett test imorse, tycker att jag ser ett svagt streck ..

Onskanomfemman
0
Pcopower
0

#70 #71 ser era streck, men som ja skrev lite längre upp fick jag exakt samma (fått det på tre tester nu men är inte gravid enligt cb digital) så tror de är spökstreck/skuggor efter vart det riktiga strecket ska vara

Elviraaat
0

#71 jag ser på ditt 💕👶🏻

Onskanomfemman
0

Fått så på 5 test nu hur vanligt är det? :)

Hetpotatis
0

#70 och #71 jag hade såna svaga varenda gång jag testade med de där i 2 cykler från ÄL till BIM. Var inte gravid någon av dom gångerna. Håller såklart tummarna att det blir starkare för er!

bingstrom
0

Vilka test ska man använda? RFSU visar ofta falskt pos? Samma med cb? Och babyplan har ofta spökstreck. Vilket är det bästa och att lita på?

Onskanomfemman
0

Hmm. :( Ja #76 undrar detsamma!

Onskanomfemman
0

Trodde babyplan var bättre men alla verkar ju vara lika dåliga 😂

Elviraaat
0

#78 känner exakt samma, vilka ska man ens använda 😂

bingstrom
0

Ja jag bor i lilla Färila här får jag bara tag i cb eller RFSU.. har beställt från Graviditetskollen, Men allt tar ju sådan tid hoppas dem är att lita på!

Wesson
0

Hej allesammans! Vi tog ett test igår kväll och jag är bim+4. Vi tyckte se ett streck och bestämde oss för att köpa 2 andra test idag för att se. Vi ser dock inget streck på dessa. Någon som varit med om liknande där det ni ändå är gravida? Bifogar bild på testet från igår kväll, ser ni något streck?😊 Hoppas på att få hjälp er er.

Tigu
0

#82 Hej! jag ser också strecket! Har du tagit något mer test idag?

Macesund
0

Hej på er! Ny här i forumet. Vad tror ni om denna?

Wesson
0

Ja Tigu, tog precis ett test igen och vi tycker oss se ett svagt streck idag också?😊

Tigu
0

#86 ja alltså jag ser ju svagt. Är de nån färg på strecket? Eftersom du är på BIM+4 så tycker jag ju det borde vara starkare men vissa får ju inte starkare förens ännulängre efter BIM.

Tigu
0

#84 ser inget tyvärr. Kvalitén på bilderna brukar dock försämras här.. Har du tagit med blixt? Känns som det gör det hela lite svårare att tolka.

Kalastopp
0

Vad tror ni? Tycker mig se något svagt. Vet inte vart i cykeln jag är då jag fick tidigt mf för 3 veckor sen. Har så ont i brösten så var tvungen att testa.

Onskanomfemman
0
Onskanomfemman
0

Känns ju konstigt om spökstreck ökar? 🤔 Fattar inget får ta digitalt till helgen. 😁

Mickan93
0

Positivt eller negativt?

Tigu
0

#92 ser inget tyvärr :(

Björkan
0

Tog nyss. Vad tror ni om detta?

Tigu
0

#94 absolut positivt! Grattis

Pcopower
0

#90 - har samma fråga som du. Mina spökstreck har också ökat men är idag på bim+1 så tänker att mina borda vara starkare. Håller tummarna för oss #94 - hade jag fått ett sådant svar hade jag ansett mig själv vara gravid

Pcopower
0

Vad tror ni? Babyplans tester som är dåliga helt enkelt eller kan de vara något?

Tigu
0

#97 ser svagt på alla men tydligast på den längst ner. Ser du någon färg på dem?<3

Björkan
0

#95 #96 vill inte hoppas för mycket då vi försökt i flera månader.. Ska man testa att ta ett nytt imorgon eller avvakta?

Pcopower
0

#98 tyckte mig se pyttefärg idag. Men inte när den torkade :/ tror tyvärr bara kroppen spelar mig ett spratt men man hoppas såklart <3 #99 förstår dig. Vi har försökt i 2,5 år :) ta en ny imorgon. Hcg fördubblas varje dag så är ni gravida bör de vara ännu tydligare imorgon! Håller tummarna

Björkan
0

#101 ååh, jag önskar verkligen så. Var och köpte 2 olika sorter till. Hon på apoteket sa att visar det svagt så är det ingenting! Hoppas hon har så fel! Håller tummarna för dig också. Känns som man håller på att bli knäpp av allt försökande! Ge inte upp <3

Guldko
0

#99 Testa att ta ett nytt du, men jag skulle nog säga att det inte behövs då ditt test i #94 ser solklart positivt ut. Grattis! 😊

Björkan
0

#104 vågar inte hoppas på för mycket! 🙈 men tack (om du har rätt), ingen skulle bli gladare än jag till ett positivt test! Min sambo tyckte inte jag skulle ta ut något i förskott.. 😬

Kalastopp
0

Ingen?

Onskanomfemman
0

#97 mina ser ut precis som dina. Och dina verkar också öka? Har du provat ta på efm? Har med BIM idag men mensen har inte dykt upp än. Bara vänta antar jag. 😁 Skumt får väl klaga om detta är fel sett flera som fått så här nu trodde babyplan var bättre än så.

Babylängtan
0

Kan det finnas något svagt där? Bim-3

Onskanomfemman
0

Har BIM men inget blod i sikte. Hade rosa flytningar igår men sen försvann det. 🤔 30 dagar sen förra mensen..

syskonlangtan
0

#109 ser ett streck iallafall 👍🏻 Prova ta ett digitalt kanske? 😊

Onskanomfemman
0

#110 har tagit digitalt det visade inte gravid. Blir så fundersam och stressad annars vill jag gärna ha mens. Skumt med flytningarna igår sen inget mer.

Pcopower
0

Bim+1/bim+2 (vet ej helt säkert då min mens skiftar mellan 27-30 dagar i varje cykel) Är det mina ögon som trollar dit strecken eller ser ni också att de ökat? Tog ett cb - ej gravid. Samtidigt som ja tog den nedersta stickan idag! Hur vanligt är det med sådana streck egentligen?

Björkan
1

Jag kan inte smälta det! 😭

1_234
0

Stort grattis Björkan!! :D när hade du BIM och vad har du haft för symptom?

Onskanomfemman
0

#112 jag ser dock har jag samma och en till ovan om jag inte missminde mig. Jag har sett i fler grupper att det är vanligt på babyplan. Har mejlat dom och dom ville ha order nummer så väntar på svar nu. Cb visar inte gravid trots att babyplan ökar. Men så länge ingen mens kommer finns väl hopp. :)

Wirwlar
0

Enligt mig i första anblick så är det negativt. Men när jag kollar riktigt noga så kan jag skymta en lite skugga av ett streck. Är på ruvardag 5 efter återföring av 5 dagars blastocyst. Ostimulerad cykel. Inte testdag förrän 17/5. Vad tycker ni?

Björkan
0

#114 TACK 🥰 Bim-3. Mått illa i en vecka, lite till och från under dagen så trodde att jag höll på att bli magsjuk haha. Brösten har börjat ömma lite också och det brukar de inte i samband med mens. Jag har märkt också att jag är lite känsligare, de prata djur som far illa på en reklam och då började ögonen att tåras. Tillhör inte vanligheten!

MonicaLagerquist
0

#113 GRATTIS!

Stolt ägare till tre La permer

Onskanomfemman
0

Nu har babyplan svarat. Att deras test är 99.96 % säkra. Dom säger också att alla deras test lot testas hos producenten innan dom får dom och därefter kvalitetstestas också dom testen med 3 olika känsligheter på bufferlösning av hcg. Dom meddelar att det är väldigt ovanligt att ett test skulle kunna visa fel. 🤔

Pcopower
1

Det var visst en bebis 😭😭😭 Efter 2,5 års kämpade och en inställd ivf pga COVID kom den till av sig själv.

Kalastopp
0

#120 åååå grattis!!

Björkan
0

#120 åååh så roligt!! Stort grattis

MonicaLagerquist
0

#120 Grattis!

lizz89
0

#120 grattis

Pcopower
0

#121, 124, 125 tack snälla söta ni ❤️❤️❤️ #122 tack söta du! Detsamma

lizz89
0

Äl+8. Vad tror ni? Cb och babyplan är tagna med samma urin

lizz89
0
Onskanomfemman
0

Alltså det här måste vara positivt!? Det är rosa! 😭 Jätte svårt att få på bild men jag och mannen ser såååå tydligt??

Karlsson369
0

129 jag ser! Håller tummarna för dig 😍

Onskanomfemman
0
Pawz
0

#131 Jag säger positivt, grattis! Men prova med annat märke också så får du säkert tydligare streck! 🙂

Pcopower
0

#129 jag ser det också! Exakt så var mina innan jag plussade med testa tidigt igår. Men tjejer, ja måste rådfråga. Jag är livrädd för missfall, eftersom vår väg hit varit så jävla knagglig rent ut sagt. Mitt hcg ökar och testen blir starkare varje dag - men, jag är nog på bim+2/3 idag (vet ej pga PCO) och de har inte blivit helt starkt än… vad tror ni? Testet längst ner är taget idag

Pcopower
0
1_234
0

Hej! Blir så osäker om detta är spökstreck, bim-2 idag och inte fått något streck tidigare dagar med annat test. Idag dök detta upp, har hört så mycket om spökstreck (och haft flera på cb) så vågar inte riktigt hoppas…. Vad ser ni?

Linsaa
0

#134 jag vill börja med att säga grattis till ett posetivt test ❤ Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om min resa varit lika svår som din och jag förstår att du är livrädd med tanke på hur jag känt utan "historia" så att säga. Men jag tror att det ända råd jag har till dig är att försöka slappna av och vila lite grann i att det ÄR ett posetivt test och att modernatur sköter resten❤ dom säger ju att man inte kan göra något åt det om det sker, men tänker att om du gör det du kan för att må så bra som möjligt igenom det här så tror i alla fall jag bara det kan göra det till det bättre.( Om inte annat för att DU ska må bättre)🙏 Det jag tänker då är att försöka tänka posetiva tankar, plocka bort stess i den mån det går, (fattar att det är svårt) äta näringsrik mat, vila och träna på den nivån du är van och mår bra. Sen hoppas jag på att du får göra ett tidigt ultraljud så du får se den lilles ❤ slå om ett litet tag. Ledsen för långt inlägg och egentligen inget svar, men hoppas ändå det är till nån hjälp 🙏

Pcopower
0

#137 tack fina du. Ja blev jätteglad för dina ord ❤️ Jag ska försöka lyssna in kroppen istället och ta det som det är just nu.

lizz89
0

Vad tror ni? Tog detta nyss

lizz89
0
lizz89
0

Tog även ett från tradera som är ett testa tidigt test

1_234
0

#139 #140 #141 jag ser en skugga på bilderna!

1_234
0

Någon som ser något här?

Hejjohanna
0

Visst finns där ett svagt streck? :)

Wirwlar
0

Ingen som ser ngt streck? Jag ser en skugga. Men tänker att det bara är skuggan av strecket som finns där under, och inte att det är meningen att de ska "färgas".. eller om det är negativt, ska det då vara helt o hållet blankt? Blie så osäker.. detta är på ruvardag 5 (10/5) efter en återföring med 5dagars blastoxyst. Har testdag 17/5 ( ungefär då min mens är beräknad).

Wirwlar
0

#145 Jag kan se ngt som skymtar där ja. Lite som på min bild om du kollar. Ditt är något starkare dock!

lizz89
0

#143 #145 #146 Ser en skugga på era test 😊

Malinskos
0

Jag tog dessa i söndags och tyckte mig se två svaga svaga skuggor. Nu tror jag mensen startat. Är det jag som inbillar mig svaga streck?

RoxannaS
0

Hej tjejer! Jag har ett tips till er. Testet som jag upplevde mest lättavläst och pålitligt var "predictor early" och finns på bland annat kronans apotek. Ett tips är att om man testar tidigt, inte testa med tester som har blåa sträck, då blått och grått är svårt att skilja på när de är svagt. Utan håll er till de som är röda/rosa. 

Vi har en tråd där vi diskuterar kring graviditetstest av olika märken. Tråden finns här : Graviditetstest av olika märken

lizz89
0

Taget idag äl+9 eller 10.

Wirwlar
0

#149 Jag ser två skuggor. När har du BIM? Jag tog liknande test i söndags om du iollar min bild, BIM runt 17. Idag tog jag test som såg ut såhär.

Wirwlar
0

Kom ingen bild i förra, här är den iaf

Malinskos
0

#152 mensen va beräknad om 2 dagar men har börjat blöda nu som en mens så tror tyvärr inte det blev något.. vet inte om det va en kemisk graviditet eller vad som hände

Prinsessor
0

Nån som ser? Eller är det bara ett spökstreck? Ingen aning om BIM då jag har oregelbunden mens numera.

Bellsss
0

Hej! Väldigt svårt att få med på bild, jag kanske sen något väääldigt svart streck ungefär mellan prickarna. Synd lite tydligare i verkligheten. Min sambo ser inget.. Någon som ser?

Sannawessberg
0

Har är mitt test! Vill veta om ni ser något? Tog testet i går morse -3 BIM Tror att jag blir dum i huvudet av att titta på det hela tiden😂🤦🏼‍♀️

Bellsss
0

#156 väldigt mycket stavfel 😂 Men ni förstår nog ändå 😂🤦🏼‍♀️

Camilla1991
0

Hej! Gjorde test imorse och ser verkligen en blå linje, är svag men ändå. Vad tror ni? BIM -3 :)

Sannawessberg
0

Gjorde detta testet idag! Men vad jag kan se så är det negativt :( Men vill gärna ha eran hjälp om ni kanske ser något.

Pcopower
0

Hej tjejer. Nu är det jag igen! Jag håller på att bli tokig. Jag är gravid, men jag är ganska beredd på missfall nu. Bilden visar två tester tagna imorse ur samma urin. Någon som varit med om liknande? Varför får jag inga utslag på stickorna utan enbart CB? 🥺

Karlsson369
0

161 jag fick så med på dom testerna! Oroa dig inte för så länge du får pos på en av dom så är du gravid och tänk inte annat förrän det är bevisat annat

Pcopower
0

#162 tack så himla mycket för svar. Man griper efter halmstrån och hoppas andra gjort samma resa med positiv utgång. Ska försöka andas. En vecka sedan testa tidigt visade positivt men jag är fortfarande i chock och förnekar allt. Vill det här för mycket ❤️

Karlsson369
0

Jag förstår dig så himla mycket! Jag va så orolig och så hade jag en idiot läkare med som inte gjorde saken bättre men nu är jag i v9 och allt ser bra ut än så länge 😊❤

Amanda1995
0

Hej! Tog ett test nu på morgonen med rfsus graviditetstest. Jag inbillar mig ett svagt streck.. Skulle haft mens för 2 dagar sen. Hjälp mig se om det är inbillning 🙈🙄

Linsaa
0

#165 jag ser ert litet sträck 😊

syskonlangtan
0

#165 tycker det ser positivt ut 😊

Svart ängel
0

#165 Ser positivt ut! Så såg mitt första positiva test ut 😀 Det tog en vecka efter beräknad mens innan båda strecken var lika starka.

Fluxan
0

#161 Grattis! Det är ju påväg ett extra streck på rfsu, du skulle ha väntat till färgen vandrat klart;-) så hade det varit tydligare

Pcopower
0

Hej igen! Tack för era grattis men magkänslan stämde. Mina gravtest ökade inte och idag konstaterades missfall.

Pcopower
0

Hej igen! Tack för era grattis men magkänslan stämde. Mina gravtest ökade inte och idag konstaterades missfall.

Pcopower
0

Ginana
0

Hej alla Behöver lite råd…. Förra månaden var mensen en vecka för tidig och då skulle jag få mensen den 15 maj nu men inga symtom på mens alls.. Har börjat äta mycket sött och dricka bubbel vattnet som en galning igår och idag…. Vad tror ni

Amanda1995
0

#166 #167 #168 Ni hade rätt! Tog clearblues digitala nu på morgonen och det visade gravid 😃👍 Rfsu stickan visar fortfarande lika svagt dock 🙄

Baby#3
0

Jag är i chock.. tänkte att det är alldeles för tidigt att se, 8 dagar till beräknad mens… Eller är det bara jag som önskedrömmer? 🙂 Ser ni två streck?? 🥰

Linsaa
0

#175 Det är ett sträck och ser ut o va rosa med! Grattis 🥰

Sofie98
0

Tog imorse. Ser ett svagt sträck , vad tror ni?

meellii
0

Hej! Är det någon som ser något på den här? tycker mig se något, men kanske har väldigt dålig syn.. haha BIM -4 :)

meellii
0

#177 tycker det ser positivt ut :)

Tessann
0

Bim-3, vad tror ni? 🤗🙈

EliiinA
0

Hej alla! Vad tror ni?? :)

Svart ängel
0

#180 Grattis! 😊

Kenzo39
0

Hej! Gjort tre olika gravidtest under 1 dygn och det första anar jag ett till streck dom andra två ser jag ingenting? Hur kommer detta sig? Har ingen aning när min ägglossnings var eller när mensen ska komma då den är oregelbunden.

Kenzo39
0
Kenzo39
0
Baby#3
0

#183 Om du tog det första,som visar två streck först med morgonurin så är det mer koncentrerat urin än om man tar under dagen då urinera blandas ut med vätska du druckit 🙂 så om du är tidigt i graviditeten så kanske det bara visar på morgonen,men ju längre du går visar det under dagen också 👍 testa ett till imorgon på morgonen!

Kenzo39
0

#186 Tack för svar! Jag tog det första på kvällen och det andra dagen efter på morgonen.. så undrar om jag råkat ut för spökstreck? Som sagt tagit ifrån CB också och det visade negativt?!

Kenzo39
0

#186 Tack för svar! Jag tog det första på kvällen och det andra dagen efter på morgonen.. så undrar om jag råkat ut för spökstreck? Som sagt tagit ifrån CB också och det visade negativt?!

Kenzo39
0

lizz89
0

#183 en del plussar starkare på kvällen.

Kenzo39
0

#190 gjorde ett till nu på kvällen och det visade också negativt! Så måste varit ett spökstreck eller något lurigt…

JNC
0

Hej, ny här. Ser ju såklart att det är två streck på testerna men är orolig eftersom teststrecket inte blir så mkt starkare… Bör jag va orolig?

Villsågärnahabarn
0

Hej! Tog detta test imorse. BIM -7 så fortfarande tidigt.. Jag ser en svagt sträck, svårt på bild. Är de någon som ser något svagt mellan sträcken? Man stirrar sig blind till slut 😅

Guldko
0

#192 Jag skulle inte vara orolig. Mina tester blev aldrig speciellt starka men jag är nu i vecka 35. Samma sak under förra graviditeten och har en frisk ettåring här hemma. 😊

Tle123
0

Har haft oregelbunden mens de senaste halvåret. Enligt appen fol har jag BIM +9 men det kan lika gärna vara BIM +3 eller något sånt. Som sagt oregelbunden.

Tle123
0
Pasca92
0

ÄL 8. Ser ett svagt streck men är ny med testlagret. Vanligt att dom ger spök?

Embro
0

Vad tror ni om detta

Embro
0

Vad tror ni om detta

Blomman000
0

Tog Predictor early och efter ca 8 min dök skugga upp… skymtade ett sträck - plockade isär den och såg sträck. Såhär såg det ut efter 1h. Hur skulle ni tolka de?

Blomman000
0
Blomman000
0
Blomman000
0
Kenzo39
0
Kenzo39
0

Någon som ser något? ☺️

Kenzo39
0

Någon som ser något? ☺️

syskonlangtan
0

#203 ser ingenting :/ #206 ser ingenting där heller 😕

Tessann
0

#199, ditt test ser torkat ut, så ser ingenting. 🤔 #203, ser tyvärr ingenting på ditt ☹️ #206, ser tyvärr ingenting på ditt heller ☹️ #182, Tack 😍 tog CB digitalt morgonen efter som visade gravid! 🥰

MB77
0

Hej, Behöver lite tolkninghjälp. Är på BIM-2 och ett digitalt CB visade positivt igår. Idag på eftermiddagen tog jag ett nytt test (apotekets egna) och tycker mig kunna se ett svagt streck. Vad tror ni?

MB77
0

Hej, Behöver lite tolkninghjälp. Är på BIM-2 och ett digitalt CB visade positivt igår. Idag på eftermiddagen tog jag ett nytt test (apotekets egna) och tycker mig kunna se ett svagt streck. Vad tror ni?

Karlsson369
0

209 om du fick ett positivt cb test igår så är du ju gravid 😊

MB77
0

Tack för svar! Tänker att strecket är så svagt och att det borde varit starkare i och med att CB visade positivt…..blir lite nojig…

MB77
0

Tack för svar! Tänker att strecket är så svagt och att det borde varit starkare i och med att CB visade positivt…..blir lite nojig…

Äggochbacon
1

Skulle fått min mens idag eller nu de kommande dagarna. Ser jag i syne? Är det spökstreck? Blir knäpp

Äggochbacon
1

Skulle fått min mens idag eller nu de kommande dagarna. Ser jag i syne? Är det spökstreck? Blir knäpp

Äggochbacon
1

Testade även med ClearBlue

Äggochbacon
1

Testade även med ClearBlue

moa.wes
0

Tolkningshjälp tack!

moa.wes
0
moa.wes
0
moa.wes
0
moa.wes
0

Förlåt för spam, telefonen hängde sig :)

Fia81
0

#214-217 Grattis Gravid 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Lenapersson
0

Vad tror ni om denna? 😬 är så himla osäker!

Lenapersson
0

Vad tror ni om denna? 😬 är så himla osäker!

Linsaa
0

#225 ser ett streck 😊

Lenapersson
0

Tog denna från morgonkisset, tror jag är mer säker nu 😄

Lenapersson
1

Tog denna från morgonkisset, tror jag är mer säker nu 😄

Linsaa
0

#228 Grattis ❤

MonicaLagerquist
0

#228 GRATTIS!

MB77
0

Hej, Är detta test positivt ?BIM-1

Pasca92
0

Vad tror ni om detta?

Längtar
0

#231 positivt 🙂 #232 jag ser 2 streck 😀

elefantminnen
0

Tog detta gravtest imorse, två streck men det ena är ju betydligt svagare än det andra. Är det positivt då?

elefantminnen
0
elefantminnen
1
Guldko
0

#236 Solklart positivt, grattis 👍

Pasca92
0

Tog ett till, två kan väl inte visa spök?

Längtar
0

#238 har aldrig testat clearblues gravtester men strecket är så synligt för att va spökstreck trycker jag. Hoppas det blir synligare 😁

Pasca92
0

#239 Tack snälla för svar! Har fått många spök innan men aldrig såhär tydligt. Såhär såg test nr två ut (ej morgon urin)

Pasca92
0
Pasca92
0

Men va tusan, testar igen

Längtar
0

#241 kom inte upp någon bild! Försök ladda upp den igen :)

Karlsson369
0

Pasca92 Grattis!

Längtar
0

#242 ser definitivt 2 streck. Håller tummarna för din skull!

MB77
0

Positivt?

Längtar
0

#246 skulle säg positivt :)

Zen345
0

?

Embro
0

Ser ni det?

Embro
0

Tagit med morgonurin bim-2 med testa tidigt. Borde det inte visa tydligare?

Clirran
1

Ok tjejer hjälp! Ska ha mens om 9 dagar men fick infall och testade ikväll. Vad säger ni?

Stefeliat
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hjälp! Säg att jag inbillar mig! Den med min hand är strecket vid min tumnagel.

Stefeliat
0

#251 clirran. Jag ser strecket :)

Stefeliat
0

Blev bildspel… lägger upp igen

Maddemaddemadde
0

Såhär såg den ut igår -3 bim

Maddemaddemadde
0

Men såhär idag??? -1 bim

Stefeliat
0

#256 vänta i 1 minuter :)

Stefeliat
0

#256 10 minuter ska de va

Stefeliat
0

En till bild

Stefeliat
0
Stefeliat
0

En till

Clirran
0

Men helt tomt idag…. var nog spökstreck igår

Emmaaa91
0

Hej! Ny här på denna sidan. Är i testprocessen just nu. Skulle vilja höra lite vad ni tror. Detta testet tog jag 22/5, enligt appen BIM -7 eller 9. Jag tycker det ser svagt positivt ut på stickan. Ser ni något? Det andra testet med clearblue tog jag igår vid 5.30 med BIM - 3 eller 5.

Emmaaa91
0

Det andra kortet kom ju inte med.. BIM -3 eller 5

Emmaaa91
0

Det andra kortet kom ju inte med.. BIM -3 eller 5

Obalem
0

Ovitrelle för 10 dagar sedan. Vad ska man tro?

Mje
0

Hej, Jag är ny på sajten då jag behöver hjälp med att tyda detta. Jag tog testet på grund av att jag fick känslan att jag är gravid (har 4 barn och fått 3 missfall) först efter testet räknade jag ut att jag har en vecka kvar till beräknad mens, vilket i mitt fall innebär att ÄL var för 8-9 dagar sedan. Vad tror ni? Tycker jag anar lite färg, men osäker om det bara är skugga.

Tessann
0

#265 - ser tyvärr ingenting på dina tester. Du får vänta några dagar då det är väldigt tidigt än så länge! ☺️ #266 - ser något svagt svagt, spännande! #267 - jo, men jag anar någonting, kan dock inte avgöra om det är färg eller grått 🙄🤔

Tessann
0

#260 - ser tyvärr ingenting

Embro
0
Zen345
0

Någon annan som kan skymta en skugga?

bingstrom
0

Nu börjar man inbilla sig igen. 🙄

Tredjegången
0

Vad tror ni? Bim-1 med RFSU

Tredjegången
0

Vad tror ni? Bim-1 med RFSU

Obalem
0

#274 positivt! #272 ser inget :( #271 ja jag ser en skugga! Men svagt! #270 ser positivt ut :)

Obalem
0

Idag är det 10 dagar efter ägglossning och 11 dagar efter ovitrelle. Så enligt FASS så borde sprutan vara ute ur systemet senast igår?? Någon som har erfarenhet?

Emmaaa91
0

CB Test från i morse.. BIM -1 eller 3. Tycker mig se ett mycket svagt streck, speciellt bilden till vänster. Någon annan som ser? Tyvärr blir det ju dålig upplösning på bilderna här också.. :/

Emmaaa91
0
Emmaaa91
0

Bilden ville inte följa med.. försöker igen..

missemmis96
0

Positivt?🙈

Tredjegången
0

Nytt test idag på BIM. Tror bannemej det är plus ändå!! Men måste köpa digitalt idag….

Obalem
0

#280 och #281 säger jag positivt till 😀

Obalem
0

Vad tror ni här? Äl+11 ovitrelle+12

Karlsson369
0

283 jag ser något men vågar ikte säga om der är pos eller inte

Karlsson369
0

🙈 håller tummarna för dig

Obalem
0

Tack för tolkning #284 ☺️

Mje
0

Två dagar sen förra testet. Inte morgonurin (stressig morgon), men hade hållt mig ett par timmar. Vet inte vad jag ska tro. Är det lite rosa/rött? Men isåfall, är det för långt åt höger?

janski
0

Vad tror ni om det här? Tycker jag skymtar ett svagt sträck där, eller om det bara e önsketänkande! Borde få mens nästa veckas onsdag, alltså 3.6.

bebisnummer2
0

Hej! Jag tog det här testet imorse och jag ser ett tydligt streck men jag är osäker på om det är ett spökstreck. Vad tycker ni?🙂

bebisnummer2
0

Juste jag glömde nämna! Det är ett RFSU testa tidigt, jag ska ha mens på måndag så det är tidigt ännu

bebisnummer2
0

Juste jag glömde nämna! Det är ett RFSU testa tidigt, jag ska ha mens på måndag så det är tidigt ännu

bebisnummer2
0

#288 jag ser också ett streck, jag håller tummarna!

Mje
0

#288 och #289 jag ser streck på båda era tester 😊

Kalastopp
0

Någon som fått spök på dessa testa tidigt? Tycker mig skymta något.

Solvinden4
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Vi försöker att bli gravida första månaden, har testat ”SMEP” dvs, sperm meets egg plan. Har haft massor av symptom och fick en liten blödning i onsdags, så trodde det var mensen som var 1 vecka tidig, men det försvann dagen efter och har inte kommit tillbaka. Tänker att det eventuellt var en sk. Nidblödning och att det fäste? Tagit tester rfsu och testlagret sedan DPO 11 som varit negativa, eventuellt någon liten skugga. Idag (DPO 13) testade jag en clearblue early och fick ett svagt streck,, se bild. Skymtar även ett svagt streck på rfsu-testet som jag också gjorde idag. Tog sedan ett clearblue digital med samma urin som visade ”inte gravid” och blev så besviken, men det kanske är för tidigt för det? I och med att clearblue digital kräver att HCG-nivå på 25 och clearblue early bara har 10. Vad tror ni, är jag gravid?

mellex
0

hur skulle ni tolka dehär graviditetstestet? jag ser ett svagt streck, men det kanske är spökstreck. :D

janski
0

Liten uppdatering härifrån! Strecket blir tydligare och symptomen ökar. Visst verkar det ha lyckats. 😍🙏🏻

åsalind
0
åsalind
0

Va tror ni om denna tkr mig ana ett streck men har 5 dagar kvar till bim

meellii
0

Hej! Är det här spökstreck eller inte ? Brukar babyplans ge spökstreck?

meellii
0

Hej! Är det här spökstreck eller inte ? Brukar babyplans ge spökstreck?

Obalem
0
Obalem
0

Vad tror ni? Äl+14 så kanske kört?

Zen345
0

#303 ser svaga streck på dina! Men vet inte om de borde vara starkare?

Zen345
0

Vad tror ni om den här? Tkr mig skymta ett streck

Mape92
0

Är på BIM+4 idag och tog detta test nyss. Visst är det positivt?

syskonlangtan
0

#306 solklart positivt! Grattis 🥳

Mape92
0

#307 åh 😍 tack snälla! 😄

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer