Gravid haft blödningar, sexuellt?
Hej igen! Jag är gravid i v 14 och har haft en kraftig blödning för 2,5 v sen som kommer ocj går lite, dom hittar ingen direkt orsak utom KANSKE att det kunde bero på att moderkakan sitter lite lågt. Har inte fått några direkta restriktioner men är rädd för sexuellt umgänge nu, vi vill inte ha penetrerande sex i nuläget men pill till orgasm längtar jag efter men är sååå rädd att blödningen ska öka igen, jag började dessutom med trombyl igår för jag hade högre risk för havandeskapsförgiftning. Vad hade ni gjort i det här läget? Avstått pill och orgasm oxå? Det är galet att lusten kan öka så mycket när det samtidigt känns som man borde låta bli!!
Jag tycker helt klart du ska rådfråga MVC/kvinnokliniken om detta. Normalt sett är det ju ingen fara men sitter moderkakan långt ner så kan det finnas vissa risker så därför är det nog bäst att du hör dig för lite. Tycker dock att du borde blivit informerad om det skulle finnas några särskilda risker i ditt fall. Har man tur så flyttar sig moderkakan uppåt när livmodern växer och då kanske det blir bättre. 🙂
Tack för ditt svar :) Dom har varit extremt otydliga hela tiden känns det som ibland ska jag ta det lungt ibland leva på som vanligt jag blir tokig på alla bud!