Vad kroppen kan luras :(
Är så besviken. I 6 månader har jag varit uppåt väggarna och väntat ett plus testat som en galning googlat symtom utan bara den. Tills förra gången jag än en gång fick mens dessutom flera flera dagar för tidigt. Jag la ner det och tänkte nu skiter jag i det här och det kommer när det kommer. Nu för några dagar sedan så började jag bli yr och sedan kom det bara mer och mer! Öm i ljumskarna, mensvärk,mer flytningar (brukar inte ha det innan mens) och illamående. Inte hela tiden utan lite då och då under dagarna. Så jag köpte ett clearblue early som jag testade idag BIM på måndag och om öl stämmer den här månaden(har inte kollat) så borde jag vara på ÄL 11 Och testet blev ju såklart negativt! Trodde aldrig någonsin det skulle vara så här jobbigt att make à baby 😢
Känner så igen mig i det du skriver… vår son blev jag gravid på med försök nr 2. Denna gången har vi försökt 4 grr. Eller vi är inne på försök 4 nu. Väntar på BIM. Men även om vi inte testat länge så är besvikelsen sååååå enorm! Ger dig lite tröst och klapp på axeln. Du är inte ensam även om det känns så ibland 😢❤️
Jag förstår dig helt. Jag försöker få barn nr 2 men har inte sett ett positivt test på mer än 1,5år. Jag har inte gett upp hoppet än, stress påverkar mycket så jag försöker att inte stressa över saker och bara ta det lugnt. Blev gravid efter 5mån med sonen så det är så olika, konstigt att det ska ta längre tid. Men så är det ibland. Du kommer att få se 2 streck på stickan! De man mest längtar efter kan ta sin tid. Håller tummarna för oss! Snart får vi våra plus. ♡
Försök att inte stressa. Ni har bara försökt 6 ggr. Vanligtvis tar det ungefär ett år innan det tar sig. För oss tog det runt 13-14 månader första gången och andra gången tog det oss bara 8 månader. Folk tycks tro att det ska gå snabbt att bli gravid men det fungerar inte riktigt så. Försök ha lite tålamod.♡♡♡♡Jag förstår dock besvikelsen!! Jag har varit i samma situation så jag kan relatera.
#1 💕 #2 Tack , den här månaden har jag inte stressat utan tagit det piano men kroppen lurade mig verkligen brutalt. #3 den här månaden har jag inte stressat dock, jo jag vet att det kan ta tid men när man börjar va till åren så känner jag att man inte riktigt har den tiden man eg vill! Och när man dessutom har en syster som försökt i 5 års tid utan resultat, är det lätt att man stressar. Men den här månaden kände jag verkligen att det kommer när det kommer och så ska kroppen lurars så där. Alla symtom är nu borta förutom vanliga mensvärken som kom idag
Jag känner igen det, vårt andra barn tog ett år nästan att ”få till”. Det är ju vanligt men kanske inget det talas tillräckligt om - så att man känner sig mindre ensam.
#4 Hur gammal är du? Jag blev 33 år gammal förra året då jag fick min dotter så jag började fundera om om jag kanske inte var så fertil längre. Min ena syster kan inte ens få barn och min bror har bara ett barn men vill gärna ha ett till men har blivit något. De försökte 3 år innan de lyckades och den här gången har de försökt över 3 år utan resultat. Det definierar dock inte hur det kommer att bli för en själv.♡