Graviditetstest - tolkningstråden #27
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
BIM idag. Tyckte jag anade ett streck ganska tydligt men det var knappt rosa i färgen. Skulle vänta 1-5 minuter, strecket började synas efter ca 1-2 minuter för att efter 3-4 minuter blekna mer och mer. Borde väl vara starkare på BIM om det är positivt? Vad tror ni, spökstreck eller positivt? Blir inte klok på testet.
#1 precis likadant för mig med idag. Ett streck kom efter 1-2 min, dock svagt. Senare var de borta
Håller tummarna för att det är positivt för oss båda.
Jag med. Har idag eller imorgon.
Idag var min sticka nästan hel blank så misstänker att det var ett tydligt spökstreck och känner att mensen är på väg :( ska aldrig mer köpa rfsu.
#7 rfsu är inte alls bra!!
#9 Jag tycker mig skymta något svagt 🙊
#9 jag ser tyvärr ingenting :/
#13 är de ägglossningstest?
#9 Jag ser, men är strecket rosa eller grått?
#15 åh 🙊 hm, vet inte riktigt :/
#13 om det är ett gravtest så är testet solklart positivt!
#19 jag ser ett svagt streck 😀
#19 jag ser, håller tummarna! #21 Ser, skulle säga positivt!
#26 skulle säga att det är positivt 😊
#28 ser du något på #22 också?? 🤔
#30 tycker det ser positivt ut 🙊
#30 ser positivt ut 😀 om än tidigt
#35 jag ser två streck på båda och både ser ut att vara i rätt färg också 🌸 testa igen om två dagar? 👏🏻👶🏻
#37 Ser ingenting
Någon som ser nått?
Fått lite starkare på testa tidigt men detta var ett vanligt test från apoteket
#40 kan ana ett streck till om jag zoomar in, men svårt att se om de är färg på det..
Blir galen😅🥰
#45 jag ser på båda dina, tycker det ser positivt ut 😍
#46 hoppas hoppas 😍 #47 de blir som ett spöksträck på vissa test.. vet inte varför
Bild 2
Får inte ut bild 2…
#49 Jag ser ett streck, men svårt att avgöra om testet är positivt. Jag har fått spökstreck på precis såna test. Men håller tummarna för dig! 👍🏼👍🏼
#57 grattis!!😍
Åh tack 😍😍
#63 Jag ser strecket :)
#67 helt klart pluss😍
Jag ska beställa hem några graviditetstest men velar lite med vilka jag ska ta. Jag tror inte jag är gravid nu men försöker bli så vill ha några tester hemma så man regelbundet kan testa så funderar därför på sånna här stickor? Men samtidigt känns det säkrare med ett digitalt test men kan då inte köpa lika många:/ Vad tycker ni jag ska göra?
Köp ett storpack med stickor och nåt enstaka digitalt :) När du ser något på en sticka sen kan du bekräfta det genom att ta ett digitalt
#73 jag ser nått svagt 😇
#70 jag ser nog något svagt svagt på andra bilden.. vet vet ej om det är spök eller inte
#73 det ser positivt ut 😍
# 78 Välkommen! Jag skulle säga att det där är positivt 😊 Vågar nog mig på ett grattis!
# 78 Välkommen! Jag skulle säga att det där är positivt 😊 Vågar nog mig på ett grattis!
Verna menar du till Mig? Blir inte klok på hur man ska läsa riktigt här inne😂
Ja jag menar till dig Hanochjag! 😉
Ja jisses - tack
#79 Det ska ju bli ett streck så det där tolkar jag som negativt. ☹️ När har du BIM?
Till vem menar du svart ängel
#85 bim+7 idag. Vid tidigare graviditet hade jag tydligt positivt först bim+20
#88 #89 Det ser väldigt lovande ut!!! :D Håller tummarna för dig!
#90 tror du?? Åh tack; hoppas 🤩
#86 Jag svarade på #79, DoGo 😊
Hej! Är det vanligt att få tydliga spök-plus efter tiden gått ut??? Gjorde CB early idag och efter 30 min ungefär ser jag detta, ett tydligt blått streck. Svagt men tydligt & lika brett som kontrollstrecket och som sagt blått, inte grått. Vet att man inte ska titta efter utsatt tid men har aldrig fått så starkt spök oavsett hur länge testet har legat! Någon som har erfarenhet??? Tycker det är inte skumt bara.
#93 negativt #95 har också fått de tyvärr utan att vara gravid :/ #96 ser inget #tror på spök då jag inte ser någon färg p den andra skuggan
#99 Jag ser! <3 Är dock inte bekant med märket så vet ej om dom brukar ge spök eller så, men jag ser absolut någonting :)
#100 tack!! Det är predictor early, vad jag hört så är dom tillförlitliga ☺️
#103 absolut ett streck!
#104 tack för titten, håller tummarna för oss båda! Vet att vi båda kämpat länge :/<3
#105 ja nu är de våran tur tycker jag ❤️ Tack för pepp!
Tror ni att detta är ett positivt test eller är de något som jag bara försöker intalar mig att de är? Testade förra veckan och då var de ett negativt test men testade igår igen och då visade detta,pratade med 1177 idag och hon där sa att jag skulle inte vara helt säker på att jag verkligen är gravid och då började jag bli orolig.. vill verkligen ha en liten till🙂 och tycker ni att jag ska köpa ett digitalt test för att vara helt säker?
#107 Du behöver absolut inte oroa dig, det där är helt klart ett positivt test och du är gravid! 😊 På vilken dag är du?
Det är svårt att säga eftersom jag ha oregelbunden mens men om man ska tro på app så är jag på vecka tre fast gravid i fyra dagar.. om jag ha räkna rätt så skulle jag få mens på lördag så inte en aning faktiskt..😜 köpte ett test för att se vilken vecka ja e i så.. håller bara tummarna på att de visar något i alla fall 😜
#116 #117 Ser ingenting
#120 grattis! 😀 #121 grattis, positivt ☺️
#119 jag tror verkligen det är något på gång!
#123 åh tack! Jag börjar faktiskt bli försiktigt hoppfull på detta nu 😇 hur går de för dig?
#125 absolut! :D lycka till!! Och tänk att de är tidigt än
Pasca92 Jag ser!! Nu är de nog din tur 😍 va glad jag blir för din skull!
#130 Fina du!! Jag hoppas så mycket för oss!
#120 Vad roligt! Nu fick du svar klart och tydligt 😊 Grattis!!
#131 åh va fantastiskt de skulle va 🥰
#134 Jag ser något ytterst svagt! Kul att vi är tre st som fått svagt på CB idag, håller tummarna för fina plus imorgon för oss alla :)
#134 ytterst svagt! Men ser ändå ut som en blå skugga 😀 Ja visst! Tre stycken med CB streck ✌🏼
Helt negativt idag så nu är det kört
#138 jag tycker mig se ett streck på ditt test 😊
#138 Men åhhh, jag var så säker på ett fint plus idag!!! Jag tycker dock också att jag ser något, men det skulle kanske varit starkare nu? :/
#139 tack men känns mest som spök när jag inte såg någon färg på de :( #140 förstod att de nog inte skulle va något skarpt plus men något hoppades ju jag å på…
#141 har du fler bilder? Ja svårt att säga om det är spökstreck. Vilken dag är du på?
#122 tack så mycket🙂 nu hoppas jag bara på att den vill stanna så de ej händer något.. återstår att se i morgon 😩
Alltså dessa svaga streck är så trista att få!! Tog ett babyplan imorse jag med men har sett att det blir som en rosa punkt där teststrecket ska vara på samtliga babyplan som jag gjort. Tror att de förvillar en att tro att det är ett streck 😭 Pasca92 ser att det är samma punkt på dina test med men dock ser jag ett svagt streck som fortsätter upp på dina!😃
#145 Ja jag har fått så på samtliga av mina!! Så jäkla dåligt… Jag tog även ett CB nu ska va tok blankt så alla mina har varit spökstreck, är så fruktansvärt arg och besviken. Det behöver dock inte betyda att dina är de <3
#148 Också bim-5, ÄL+10! Så roligt <3 Så länge mensen inte är här så finns det såklart hopp. Förra gången jag var gravid (missfall) så plussade jag på ÄL +10 så därför känns det lite dystert. Men jag har en ovanlig ”mensvärk” så man kan ju hoppas att ägget fäste senare denna gång och att plusset ännu kommer.
Pasca92 nej dåliga besked för dig också?! Vilken dålig dag 😢 såklart inte kört men Jah förstår din känsla för min är samma om mig själv och mina test :( man blir så ledsen när man får upp hoppet sådär med felande streck!
#152 ser inget tyvärr
#152 ser inget :( #155 ser en litet streck 😀
#160 Ingenting ☹️
#163 positivt
#162 Jag kan se ett svagt svagt streck! Hoppas :) #163 Helt klart positivt, grattis 😊 Det spelar ingen roll om strecket bleknar bort efter testtiden, det är ändå ett plus!
#165 tack för förnyat hopp 😇
#167 de är tidigt än och kvällsurin, ännu är inte hoppet ute 😀
Här är ett test till från samma urin som ovan men ett annat test.
Ser ni någonting på bilden
#183 ser ingenting tyvärr 😔 #185 jätte svårt tycker jag, kanske kan ana något svagt svagt. #186 ser absolut två streck 😍 Grattis! #188 jag skulle säga svagt positivt 😍
#193 tycker ändå att ditt är ganska tydligt, så länge det är i rätt färg 🥰 Ja asså jag ser ju någonting och det gör mig helt galen! Åkte hem från jobbet imorse pga sånt fruktansvärt illamående, och så börjar man övertänka det också och så är jag sååå rädd för att jag bara inbillar mig 😞
#186 jag ser! Vilken dag är du på? :D
#187 positivt 😀 #191 jag ser ett svagt streck 😀
#194 tänkte testa med ett predictor early imorgonbitti så får jag se om det visar något 🙂 Prova att ta ett nytt imorgonbitti? 😁
#196 jag ser ett svagt, svagt streck på ditt test med! Hoppas verkligen att vi båda har ngt tidigt som växer och att det inte är spökstreck ❤️ #194 ja gör det och uppdatera hur det gick! Ja jag ska testa imorgon med och hoppas att de är ngt som blir starkare 🥰
#199 ja de hoppas jag också 😀
Pasca92 nej de innebär ett BFP!! 😍 grattis! De är inom tiden va?
#203 jaaaa jag tog den i om 2-3 min!!! Men det ser så konstigt ut?? Mörkt uppe ljust nere? Herregud jag skakar så mycket att jag knappt kan skriva
#204 äh de är ändå streck hela vägen och helt klart rött 😍
#205 åh herregud.. känner mig verkligen inte gravid så det känns svårt att lita på det där testet. får bli ett nytt i eftermiddag! ååhhhhh ber till alla högre makter!!!
#207 Ja klart det är positivt! Grattis!! 🎉
#210 jag ser! ❤️
#210 jag ser 😀
Nu tog jag ett test till, BLANKT! :( Hade kissat 40-60 min innan, men det borde ju ha visat NÅTT? Kan det ha varit världens tydligaste spöklik….? Fan
#213 Jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig för spökstreck för det är hur tydligt som helst 😊 Som du säger så kissade du precis och urinen är förmodligen utspädd! Grattis säger jag 😄❤
#217 Grattis! 😍
#217 grattis 😀
#218 och #219 tack 😍
Jag tror det var fel på testet. Har tagit ett CB nu efter att ha hållit mig i fyra timmar, tvär blankt… Hur är det möjligt?
#222 ta ett nytt imorgonbitti, när det är såhär i början är hcg bäst att mäta på morgonen 🙂
Finns det någon som har bruksanvisningen till predictor early och vill fota den till mig? 🙂
#225 ser inget :/ #226 grattis 😀😀

#226 Grattis
Stolt ägare till tre La permer
Jag blev lurad, råkade ut för det värsta spökstrecket jag har sätt… Alla tester är negativa. Fy så elakt.
#233 ser inget :( #235 ser en skugga
#232 men hur kan de bli så?!! 😔 #233 jag ser 😀 #234 en skugga ser jag!
#238 Jag ser något svagt! Kanske en början på något 😊
#233 #234 Jag ser på era men svårt att säga ännu 😊
#232 Fy vad hemskt!! Förstår inte hur det ens kan vara möjligt 😭 Men håller tummarna än för dig!
#240 tack 😀 #243 ser inget :(
#248 jag ser helt klart :)
#248 Gravid! Grattis 😊
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
#249 # 253 Tack! ☺️
#249 # 253 Tack! ☺️
#256 Jag har tyvärr svårt att se på grund av att bilderna är så mörka! Försök få till bättre ljus när du fotar 🙂
#248 solklart plus
#260 jag ser ett streck!!😍
#260 jag ser :)
#269 jag anar nånting jättesvagt
#270, tycker mig ju också kunna ana något… inte direkt planerat då jag använder ring, valde att sätta in ny direkt denna rundan för att ”skippa mensen”, så jag vet ju inte om det skulle kommit någon. Eftersom symptomen skjuter i taket så valde jag att ta ett ändå, och nu vet jag inte vad jag ska tro😅 om man räknar med när min ”mens” skulle kommit om jag låtit ringen vara ute så är jag runt bom just nu, men min cykel innan ringen låg på uppemot 31-34 dagar istället för 28 så jag vet inte riktigt😂
#272 Har sedan några dagar tillbaka varit lite illamående hela tiden, inte så att jag har kräkts men tillräckligt för att tappa matlusten. Ibland blir jag även lite yr, har börjat störa mig på vissa lukter samt att magen är rätt uppsvälld och lite orolig till och från. Har även fått höra från pojkvännen att mitt humör är något instabilt om man säger så heheh
#278 runt 9e :)
#279 juste gud ja har redan frågat dig.. jag har oxå runt de datumet..
#280 har du några symptom?
#280 alltså jag vet inte riktigt. Med en vecka kvar till mens så har förmodligen pmsen kommit åh jag har legat hemma i soffan hela dagen åh mått så sjukt deppigt, inte gjort nånting (är vanligtvis väldigt aktiv och tränar mycket). Har dock väldigt mycket molvärk och har haft sen bara några dagar efter ÄL och det brukar jag inte ha. Sen har jag ingen matlust men jag har ätstörningar i bakgrunden så det behöver inte vara ett gravsymptom.
#285 aah då är vi i liknande situation. Hur länge har ni försökt? Ja åh min sambo är inne på vårt femte försök nu. :D #286 Ahaa okej! Hoppas du får svar på vad som sker snart då<3
#287 vi har försökt med bebis nr2 i mer än 1,5år. Med sonen tog det cirka 5 månader. Så det har tagit sin tid😬
#284 ser svagt #289 ser svagt på ditt med
#289 ser svagt streck :)
#292 jag ser svagt!! Hoppas du får tydligare snart <3
#293 åh vad spännande! Är låghormonare så vi får se om det är äntligen min tur. Har du tagit test? <3
#295 jag var i vecka 6 redan när jag tog test första gången hos ungdomsmottagningen. Då va det inte lika starkt som kontroll strecket men det syntes. Ja, det är för tidigt egentligen. Jag är på äl+7. Men håller tummarna för dig!
#299 jag trodde att BIM va 16 april och att jag hade ägglossning i onsdags. Men om detta är positivt så måste jag haft ägglossning tidigare? Menscykeln brukar normalt vara 31 dagar. Idag är jag på dag 19. Dock så hade jag lite annorlunda mens sist. Blödde något mindre. Men ja, ingen aning. Kan man ha ägglossning tidigt?
#300 ja, det kan hända att det kom tidigare än vad du hade räknat. Eller så kan du ha släppt ett extra ägg😁 det är bara vänta och se! Hoppas det blir starkare streck
#301 ja det hoppas jag med. 😄
#303 ser ett svagt streck 😁
#305 kanske runt 25e, så alltså är du kanske på äl+7 idag. Men svårt 😅