Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 589 ggr
Josiek
0

Behov av att äta ofta

Är i vecka 16 och har sedan illamåendet släppt vid vecka 12 haft stort behov av att äta ofta. Har det gått 3 timmar sen jag ätit mår jag illa och det räcker inte längre mdd typ kex utan jag måste äta mackor eller något matigt liksom. Gick en promenad idag på ca 6 km, börjar känna mig hungrig rätt tidigt men det är lugnt. 2 km hemifrån börjar jag må riktigt dåligt. mår väldigt illa, är helt snurrig, känner att benen är helt svaga och darriga som spagetti och det känns som jag ska svimma. Lyckas ta mig hem med ”gud jag kommer svimma, jag kommer svimma” känsla och vräker i mig 2 mackor och en halv chipspåse och somnar sen i soffan 🙄är det fler som är såhär känsliga med maten? Var riktigt obehagligt och känns inte så kul att redan känna sig ”handikappad”/begränsad som gravid. Får helt enkelt börja äta ordentligt innan om jag röra mig, men herregud känns som att den enda jag gör heeeela dagarna är att gå och äta och planera för alla dessa mellis jag måste ha om dagen för att inte må skit mellan måltiderna.

Tassen94
0

Jag åt konstant en period under graviditeten och blev precis som du yr om jag inte gjorde det. Du skapar ett liv, ge din kropp den energi du känner att den behöver! :D

mollyt
0

Jag har också haft sådana perioder där jag mer eller mindre småätit konstant.