Graviditetstest - tolkningstråden #26
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett sträck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
#1 ser ett svagt streck!! Hoppas hoppas
#4 nej, så tråkigt :( hoppas på bättre tur nästa cykel!
Här är ett annat test? Ser ni något eller inbillar jag mig?
#7 utan tvekan positivt, Grattis! Bild i #9 ser konstig ut, ta ett nytt.
#12 ser utan problem, vilken dag är du på?
Är 10 dagar efter ägglossningen.. men vågar inte hoppas något ännu då jag haft två missfall irad 😓 är så glad att du också verkar se det jag ser 🙈
#14 vet precis haft 25tidiga mf 🥴
#17 åh Grattis:-) du är jag 1 dag före ;-)
#18 när har du BIM? Jag har den 16/2 😊
#19 16.e :-)
#21 ser 😊
#24 tycker jag ser en skugga men frågan är om den är färgad:)
#27 stort grattis :-) skulle vara spännande att testa ett digitalt
# 29 vad roligt grattis igen. 😊👶🏼 När blir bf för dig?
#30 tack :-) 22/10, vad blir det för datum för dig?
#31 mitt blir 24/10 😊👶🏼
#34 det är den som det är ett streck på som ska visa starkare för att få plus. Testa igen om en dag eller två fick som du och då negativt men 1 dag senare fick jag gravid 🤰
#37 helt klart positiva.. vet inte men du bör få plus på digitalt snart👍🏼 Vilken dag är du på?
#39 tack för svar 💕 CD 23. 11 dagar sen jag hade konstaterad ägglossning 🙏 är så rädd för att få tidigt missfall igen… Vet du om det alltid är tre streck på de digitala strecket oavsett om man inte är gravid ?
#38 Grattis finfina plus
#40 ja okej men då är det ju tidigt ännu.. jag är också livrädd för missfall har två på raken bakom mig.. men man får tänka positivt denna gången ska det gå vägen 👶🏼🙌🏼 Tror ej det vanligtvis är tre streck om man inte är gravid tror jag endast en av dem visar två streck. 😊
#43 ser utan problem 🙂 & det är färg på strecket.
#46 vet precis vad du menar jag har haft 26st tidiga mf genom åren 😢 Dina test ser finfina ut ✊
Då är det inte bara jag som inbillar mig att det är något där! :) jag får ta ett digitalt om några dagar och hoppas på att det ger klara besked!
Skönt att se att era streck blir starkare jag tror det värsta för mig tyvärr har två missfall bakom mig och mina streck har blivit svagare och har haft bruna flytningar hela dagen tillsammans med mensvärk.. så för mig är det nog kört igen.. vill så gärna få ett barn till.. förstår inte varför de inte vill stanna.. 😌💔
#51 testet var nästan helt negativt idag. Blöder inte ännu mest bruna flytningar och ibland lite blod så det ser inte bra ut 💔 får vänta någon dag och hoppas blödningen drar igång annars måste jag antagligen åka till gyn och kolla.. men är helt säker på att det är ännu ett missfall. 😭
#52 åh neej vad tråkigt!! :(((( beklagar! 😢
Nej vad tråkigt! 😢
#52, beklagar :( Hejhej124, men alltså åh vad jag håller tummarna för att det stannar. Va kul att det äntligen blev din tur 😊
Nobbban: kanske att de kan synas något men svårt att se :/
Anideifos: jag ser! Men ingen färg tyvärr. 😕
#66 Grattis!
Stolt ägare till tre La permer
Nobban, ser tyvärr inget. Obalem, svårt att säga :/ hur såg det ut när färgen lagt sig lite? Anideifos, ser inget :( FA1, grattis :)
Hallå snälla hjälp. Jag fick precis supersvaga sträck både på rfsu testa tidigt och testa ofta. Tog därför ett cb digital men trodde verkligen det inte skulle visa något. Vågar jag verkligen lita på det här? Jag åt antibiotika förra veckan mot en uvi som fortfarande inte gett med sig trots att jag tog sista medicinen i fredags kväll. Kan det påverka testen på något sätt eller är det verkligen sant? Har BIM på fredag. Min man kommer hem från gymmet snart, vågar jag vara glad och visa honom?
#72 Självklart kan du lita på testen! Grattis!! 😊
#73 Är det sant? Åh herregud, jag är helt skakis. Vi fick mf i november så hoppas verkligen det går vägen den här gången i så fall. Tack snälla för svar ❤
Någon som har fått plus efter mens? Jag fick mens i fredags. Blöde mkt under fredagen, mindre i lördags. I söndags och igår Va de bara bruna flytningar. Brukar annars blöda mkt mer i 5 dagar. Tog ett test igår för jag har symptom på graviditet. Tyckte jag såg något svagt och idag tycker jag det ser starkare ut? Vad tror ni?
#83 helt klart positivt
#76, set nått men ser inte om det har färg :/ #78, kan kanske ana ngt. Vilken färg är det? #82, de testen är lite luriga, taget med morgonurin? #83, absolut inte, det är positivt :)
Åh tack så mycket alla❤️❤️
Hej! :D dagens test vad säger ni om det ?? :) kram
#95 jag ser :DD
100 absolut ett streck!! Grattis 🤩
101 tack!! Kan inte riktigt förstå att det faktiskt är ett streck!?
Får man alltid en svag skugga/streck på CB testa tidigt?
// Sofia
#104 tyvärr så har jag fått de några gånger :/ kan du se om den är blå? Då är de större chans att de är riktigt :) hoppas!
106 ser helt klart ett streck :D!
#106 de är absolut ett streck! Positivt enligt mig :)
#105 skitsvårt att se färg 😕 Kan lika gärna vara blå som grå.
// Sofia
#110 Positivt! 🎈
#110 de är nog något där! 🤩
#114 tack för titten! Jag såg absolut på ditt också :D Vilken dag är du på?
Pasca92 jag är på äl+8 eller någon dag efter bara 🙈 typ samma ju!
#116 Spännande! :D Vi får hålla varandra uppdaterade
Ser ni nåt på min bild (122)? Det stod att man skulle läsa av inom 5-15 min och detta är efter typ 12 min..
#124 tycker det ser väldigt lovande ut! :D
Förrgårs test längst ner (blankt) och gårdagens test, visst ser de ut som ett streck på det översta?
Bilden kom inte med först
Har väldigt oregelbunden cykel, så är typ på cykeldag 40, men ÄL+12
Gud va dåligt det syntes på bilderna när dem kom hit då, innan tyckte jag att det syntes ganska bra, även om det var svagt.
#133 ser svagt
#137 jag ser något vagt på ditt :)
#138 Ser positivt ut, grattis 🌺
#141 tack! Har köpt ett testa tidogt till imorgonbitti bara för att hoppas på ett något mer tydligt svar. Killen är jättenegativ tills det är taget, "det kan vara spökstreck" och "jag hoppas men vågar inte tro det är något" jag känner egentligen samma men hade ändå en känsla eftersom jag tog testet.
#133, ev nått svagt #137, sträcket ser utsmetat ut? #138, ser svagt.
Tog detta imorse igen, tycker ändå att det är en linje?
#147, drt är ett positivt test, ingen tvekan :)
#152 Definitivt 👍🏼
#158 Positivt 👍🏼
#159 tack så mycket😍
Apotekets egna, en dag innan beräknad mens. Vad tror ni?
Apotekets egna, en dag innan beräknad mens. Vad tror ni?
Får inte med bilden, provar igen.
#176 tyvärr negativa :-(
#172 Grattis positivt :-)
#177 jag hoppas du har fel men jag förstår ditt svar :/ mycket att kolla på är de inte
#180 jag ser ett streck!
#182 Åh hoppas det blir starkare nu då😪 Ser ett streck på ditt test med😍 när har du BIM?
#183 Jag är på ÄL+10 idag. Tror tyvärr att det är spök då strecket är grått 😔
Hej, osäker på om mitt test räknas som ett plus eller skuggstreck.. osäker på BIM
#188 jag tycker ja ser ett svagt
#188 jag tycker ja ser ett svagt
#186 gravid skulle jag säga. Ser strecket enkelt!
#191 så svårt när de är så svagt :(
#180 ser tyvärr grått ut :/ #181 jag tror på dedär, även om de är svagt så ser de ut att ha rätt färg! #186 positivt! #187 positivt!
#195 Jo jag ser, men är linjen blå eller grå?
#196 Vad glad jag blir att du också ser en linje! Då är jag kanske inte helt dum i huvudet ändå haha 😅 Jag funderar dock också på vilken färg det är..
#198 Ingen tvekan, grattis! Du är gravid 😊🌺
#201 Gravid 😊
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
#206 jag tycker jag anar svagt 🥳
#203 ser svagt #206 anar ett streck men litar inte på cb då jag själv har fått lika utan att vara gravid
Vad tror ni om detta?
#215 Ser positivt ut, grattis 🥰
#217 vågar inte tro efter att ha försökt i 2 år.. 🥺
#218 Grattis ❤🙏
#219 😭😭♥️♥️♥️♥️
224 gravid! Grattis!
#226 Bilden är lite mörk så svårt att avgöra färg. Är det blått i verkligheten är du gravid. 😊
#224 Gravid! Grattis! 🌸 #223 och #222 Ser negativt ut.
Bilden vill tydligen inte komma med…
Bilden vill tydligen inte komma med…
#235 vänta en vecka och ta ett digitalt, eller ta ett test med låg känslighet :)
#237 tycker jag kan se ett tunt 🧐
Någon som såg på mitt test? #234
#234 och #237 ser positiva ut :)
#244 Ser tyvärr ingenting ☹️
Min man ser tydligen inte ens nåt på bilden. Jag ser iaf ganska lätt att det är en linje där jag markerat men vet inte om det är spök. Blir så sjukt frustrerad på alltihop.. 😔
#246 tycker det syns ett tunt
#248 Tack snälla, det var iaf skönt att höra att jag inte inbillar mig helt och hållet. Men är det spökstreck om det är tunt?
#250 men spök streck på 2 olika tester… Tror du det? Tänker ja är lite i samma ställe.. Men får man svagt plus på olika stickor så borde de va något ju
#253 #254 jag ser på alla dina bilder, hoppas hoppas 🌼❤
#264 Ser lovande ut, men ta ett digitalt så vet du! 😊
#271 jag ser svagt
#272 tack för svar. Ska försöka ha is i magen och vänta någon dag och testa igen 😊
#272 tack för svar. Ska försöka ha is i magen och vänta någon dag och testa igen 😊
#271 jag ser också svagt. Vilken dag e du på?
#276 är på 8 dagar efter ÄL bara. Men känns som att jag börjar få mensvärk. Vet inte men inbillade mig att jag såg ett svagt streck på testet från igår. 🤷♀️ Är nog bara och vänta och se. Har även fått lite bruna flytningar idag 🙈
#279 Jag ser två streck, helt klart!
#279 ser två sträck. Vilken dag e du på?
#284 Ser tyvärr ingenting 🙁
#286 tycker tyvärr att ditt ser lika blankt och neg ut som mitt….
Strecket syns mer om man vänder och kollar på bilden från rätt håll.
Asså blir knäpp på detta tycker jag fått 2 svaga plus äl+9 de översta och äl+10 det mittersta ytterst svaga men behöver inte vinkla för att se det och tycker de är färg idag äl+11 är de nedersta testet och där set jag kanske en liten skugga men då måste jag anstränga mig borde de inte synas mer nu? Kanske bara jag som fått linjeögon 🙁
#291 kan möjligtvis se nått Men väldigt svårt att säga håller tummarna för dig!
Så..?
#297, är du också på bim-2? Det ser positivt ut, grattis! :)
#297 anar absolut något där :D #299 ingen tvekan där, grattis! ☺️
#301 ja de skulle jag säga 😀 ser de rött ut?
#303 Ser positivt ut! 😊👍🏼
#309 Ser tyvärr ingenting på dina bilder. #311 Testet ser ut som det torkat?
Svart ängel, det är taget ca 5 minuter efter jag kissat på stickan
#314 Aha, okej! Såg ut som det kan göra när det torkat därav frågan. Ser nåt väldigt svagt.
Hej allihopa! Behöver hjälp med att tyda detta test. Det är ett clearblue som ska bilda ett plus om det är positivt. Jag är bara på bim-5/äl+9 och ser ett svagt streck men funderar på om det kan vara ett ”spökstreck”. Vad tror ni? :)
Bilden kom visst inte med!
#319 Jag ser strecket utan problem :)
#319 Grattis! :)
#312 Jag är ingen expert på clearblue digital men det du visar bild på ser ju verkligen positivt ut 🙂
#323 jag tycker det här testet ser starkare ut! Det är ju två sträck och det svaga sträcket är ljusrosa 😍
Är det positivt eller för svagt för att veta? :)
Jag skulle säga positivt!! :)
#323 Positivt! Grattis 😊
#323 helt klart pos.grattis!!
#328 Ser ingenting ☹️