Gravid iFokus

Gravid

Etikett: första-trimestern
Läst 1087 ggr
Vildamyra2
1

Illamående och förlamande trötthet

Jag vet inte hur jag ska orka dom närmsta veckorna! Jag har väldigt mycket att göra på jobbet. Jobbar som projektledare och måste ta en hel del beslut och har en tidsplan som man bör följa och då gäller det att man orkar tänka klart. Samtidigt mår jag illa konstant och är så förlamande trött hela tiden. Hur gör ni med jobbet under den första tiden då man mår som mest illa. Jag känner knappt igen mig själv just nu och är så trött att jag låste in mig på toaletten och sov 30 min på golvet vid ett tillfälle för att kunna klara resten av dagen. Jag är i v 8 (7+4) så har några veckor kvar till vecka 12 för efter det så brukar det ju vända.

Mara-Bell
0

Jag hade likadant, och det var inte lätt. Jag lyckades ta mig igenom det med endast 2 sjukdagar i samband med en förkylning. Jag var flertalet gånger tvungen att göra som du, fast jag tog flera 10 minutare på toaletten istället för en lång paus. Mitt släppte runt vecka 15, under julledigheten. Har inte många bra tips mer än att småäta och dricka mycket vatten för att försöka hålla dig vaken. Jag sov även ca 30-60 min efter jobbet varje dag, och även om klockan var fem när jag tog min tupplur så sov jag utan problem hela natten ändå. Har du förresten fått lämna några prover än? Jag fick reda på att jag hade för låga sköldkörtelvärden, vilket gör att du kan blir ännu mer trött, illamående och yr än vad du blir i vanliga fall vid en graviditet.

Pawz
0

Ja första tiden var sjukt jobbig och det är fortfarande riktigt tungt (är i vecka 19). Jag mådde sjukt illa och kräktes dagligen fram tills för ungefär en vecka sedan. Tröttheten är också, som du säger, helt förlamande. Jag har också mycket på jobbet och om jag skulle vara hemma får jag väldigt mycket att ta igen sen så jag försöker att bara kämpa på. Ta långa toapauser, äta ordentligt och dricka mycket vatten. Då och då gå ut och ta lite luft. Tröttheten har fortfarande inte släppt och är osäker på om den kommer att göra det. Jag sover några timmar efter jobbet för jag kan knappt hålla ögonen öppna då. 😅 För min del ser alla prover bra ut så det behöver inte ha med det att göra. Håller tummarna för att du börjar må bättre snart! 🌸