Det kan säkert variera men på mig så hördes det t.om. Sedan bara rann det och det kändes som mycket vatten. Det blev alldeles blött på golvet där jag stod.
/Maria
Tre veckor innan BF satt jag i sängen och drack morgonkaffe. Så blev det helt plötsligt blött i sängen… Jag ställde mig upp och då rann det längs benen 😊
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Med dottern var det som en tiolitersexplosion men nu vet jag inte. Blev en rejäl blöt fläck i trosorna, har tagit på en binda och ska se om den blir blöt. Men lukten då? Jättesvårt att veta när det inte blir värsta pölen!
Tja. Då äldsta sonen inte var fixerad o 4 v tidig. Det forsade. Bindor räckte inte. Snarare handduk . Kom v 36 Nr 2 behövdes bindor o de blev dyngsura. Kom v 37
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag kände inte det, mitt gick vid undersökning när jag var på igångsättning - då sa hon bara att oj nu gick vattnet. och när hon drog ut fingrarna så forsade det ut, går itne att stoppa
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Något mer tips om lukten? Och om det sipprar… I vilket tempo pratar man om det sipprar liksom?
#6 Sippra kan skilja
Jag upplevde ingen lukt men olika säkert vad man tycker där :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lukten påminner om saltvatten tycker jag, och när vattnet gick så kändes det. Det bara forsade utan att man kunde stoppa det, binda var lönlöst. Satte en handduk mellan benen 😂
Mitt vatten har gått inne på förlossningen båda gångerna och då har det bara kastats ut en halv flod. Bara FLOFF! Varmt och härligt, som jag antar att det känns att kissa på sig x3.
Fött barn två gånger och första gången gick vattnet "hemma" (på ICA). Det forsade och rann och hela mina tights blev dyngsura. Sen kom det i forsar med jämna mellanrum. Färgen var lätt rosa/orange. Luktade.. kroppsvätska? Lite salt, men rätt neutralt. Jag fick kontrollera att vattnet gått på förlossningen, så om du tror att vattnet gått, ring dom.
/Surpan
Vattnet sipprade för mig varje gång jag ställde mig upp från att sitta eller ligga ner eller alla likvärda rörelser :) Det rann längst med benen om jag inte hade binda, blev små pölar på golvet (storlek som en femkrona vid varsitt ben). Tycker många alltid säger att ”man märker om vattnet går” men nej det är inte alltid självklart!
#11 Nej, det var inte självklart den här gången😂Båda gångerna innan har ju varit på förlossningen och då var det ju en massa men man har ju hört många som upplevt sipprandet. Det här förklarade det jag var ute efter, tack😊