Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1061 ggr
Fluxan
0

Tsh- värde 2.1 tidig gravid

Någon som fått levaxin vid graviditet då tsh varit 2.1? För att det ska vara optimalt ska tsh vara under 1.0 vid graviditet 😔 Haft alldeles för många mf, då tsh bl.a. varit 2.7

mollyt
0

Ingen erfarenhet men sänder en tanke och hoppas det kommer gå bra för dig!

LaSadie
0

Jag hade TSH 3 innan levaxin och 1.8 efter börjat med levaxin och var värdet under resten av graviditeten. Fick levaxin främst för att mitt T4 var svajigt och under referensvärdet men justerades med medicinen.

Aftonstjärna
0

Jag hade värde 3,5 när jag försökte bli gravid. Hade fyra missfall. Började äta zink och efter ett halvår var det nere på 1,9. Fick inget levaxin trots att värdet var 3,5, trots alla missfall. I alla fall blev jag gravid en femte gång, vilket resulterade i en son. Det var då de testade värdet, och det visade sig att det gått ner. Förhöjt värde kan tyda på zinkbrist, inte för alla, men uppenbarligen för mig.

Sandrus
0

Kan tyvärr tänka mig att dom inte heller gör så mycket åt det då tsh normalt ska ligga under 4,2, gör dom något om det är mer än 1 när man planerar graviditet? Undrar då jag själv opererat bort sköldkörteln och ligger lite över 1,0 i tsh numera.