Gravid iFokus

Gravid

Etikett: planerar-barn
Läst 881 ggr
[Justde_]
0

Att inte försäga sig

Alltså det här var ju svårare än jag trott. Vi försöker bli med barn och ingen vet att vi försöker och vi vill hålla det så. Och det har ju funkat men nu ska vi till Åre och jag vet att det inte är ett problem egentligen men dom vi far med (mina föräldrar) vet att jag sällan tackar nej till ett gott vin till maten eller på after skii . Hur har ni gjort ? Jag har BIM på lördagen och tänkte ta ett early test på onsdagen för om det är ett plus så kan jag med gott samvete berätta om dom frågar eller verkar misstänksamma . Men om det är negativt tänker jag ju såklart inte dricka ändå men då vill jag ju ha en anledning varför jag inte dricker (vilket är rätt sjukt att man ens känner så ) för egentligen tänker dom inte ens säkert på att jag tackar nej 😂

Cireea
0

Man kan ju skylla på läkemedel, exempelvis att du äter något för en infektion som gör att du inte får dricka. Behöver ju inte vara en synlig infektion.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Majsan82
0

En liten urinvägsinfektion…tex

Norrlandsbruden
0

Eller så säger du att du har dyspepsi, att magsyran inte står rätt till just nu, så du vill vara försiktig med vad du stoppar i dig 😊

icalena
2

Hemskt att man ska behöva ange en anledning till att tacka nej till alkohol. Alltså jag förstår att brukar man dricka så väcker det frågor om man plötsligt tackar nej. Men ändå,

[Justde_]
0

#1,2,3 tack vilka smarta enkla saker :D #4 jag vet 🙈 men som jag skrev så är det förmodligen bara i mitt eget huvud 😂 har ju tackat nej förut också .

Svart ängel
1

Ett glas vin är ju inget som embryot skulle reagera på så tidigt i en graviditet eftersom det dröjer flera veckor innan moderkakan tar över försörjningen av näring. Att du tar ett glas på BIM är ju inte hela världen, många tar ju inte gravtest förrän långt senare och lever på som vanligt tills dess utan någon fara för bebisen. Men förstår om du vill leva så ”rent” som möjligt om ni gett er den på att bli gravida.

[Justde_]
0

#6 hoppa över själva vinet för min egen skull är inga problem 🤗och när jag tog bort spiralen sa barnmorskan att man bör avstå alkohol då dom ej vet hur det påverkar fostret och att om jag vill festa till det så ska jag göra det när mensen kommit fram till ägglossning ! Så det känns absolut bäst att låta bli särskilt då det går lika bra med läsk 🤗

[Justde_]
0

Testade negativt idag 👎 BIM på lördag och testade med testa tidigt

mollyt
0

När vi försökte bli få till ett småsyskon så hade jag som ”regel” att jag bara drack under mensveckan men stod över allt övrig tid vilket vi var öppna med hos våra närmaste. Nu tog det ett år och två missfall innan det blev en fullgången graviditet - men jag tyckte det var rätt skönt att våra närmaste visste. Men det beror ju på vad man har för relation! Annars kan ju huvudvärk så man tagit en Alvedon vara en anledning nog till att man avstår alkohol om man bara vill ha en ”ursäkt” ett tillfälle.