En fundering...
Tittar in och behöver lite råd…
Min mens drog lite drygt en vecka över tiden, och jag började misstänka att jag kanske var på smällen, då jag haft oskyddat sex. Men sen i lördags kväll kom vad jag trodde var min mens. När den på söndagen fortfarande inte var mer än nån droppe på hela dygnet så var det väl bara att inse att det inte var mens. Fram till i förmiddags har jag väl blött ungefär lika mycket, så jag har nu gjort ett gravtest som visade positivt. Ingen tvekan om det inte.. Plusset syndes väl på mindre än 10 sek…. Men… Jag tror att blödningarna ökat nu.
Kan det vara så att det är min mens som kommer, och att testet visade fel? Vet att man kan blöda en del när man är gravid, men vad är normalt???
(och nä. jag ska inte behålla Hugo Junior den första, men blir ju fundersam ändå. och är det mensen som kommer nu så ska ju p-staven sättas in, för jag väntar helst inte en månad till på det…)
Om testet visade pluss men att du blöder på ganska bra så kan de ju faktiskt vara ett tidigt mnissfall.. men du kanske skulle testa en gång till för att vara på den säkra sidan?
Jag blödde i några dagar i samband med att ägget fäste.. Inte jättemycket men ändå så det märktes..
Sen har jag haft sådana småblödningar nästan hela tiden.. och en stor oxå.. Men jag är fortfarande gravid och inget missfall är på g..
Om blödandet ökar, att det gör ont eller kommer klumpar så sök gynakuten så de får kolla läget.. Därefter får du kolla upp vad som behöver göras..
Jag tror att blödningar är vanligare än man tror.. Det verkar som att det inte gärna pratas om dem..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

blödningarna har nu avtagit igen, så jag antar att det bara var naturliga…
så nu återstår bara böket med att komma fram till barnmorskan, för jag antar att det är dit man vänder sig vid abort??