Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 1379 ggr
MB300E
0

Mjölkstockning, vad att göra?

Min tjej har haft lite problem med att hon får mjölkstockning, fins det nått sätt att förebygga eller motverka?

om det nu bara var en gång men nu är det 3dje gången på drygt 2 veckor hon får problem och då är det jag som får hjälpa till att masera samtidigt som hon ammar för att få bort pluggen, inte för att jag har nått emot att klämma på bröst men det måste ju göra ont för henne när hon får sådana hårde knölar i brösten?

Cattis
0

Värme!

Duscha med varmt vatten så släpper det oftast snabbt. Varma handdukar…
Man kan köpa fetvadd på apoteket och lägga i BH:n som hjälper ganska bra, särskilt nu när det är kallt ute kan det ju kännas jobbigt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Anna-N]
0

Har det ibland och det är bara värme som gäller precis som#1 skriver. Räcker att man blir kall om händer eller fötter kan det vara kört. Suck!

PimTheGreat
0

nu har jag inte fött än och vet inget om mjölkstockning. tänkte bara på att jag köpte bröstvärmare för jag frös mkt om mina bröst och fick ont…men de är ju värdelösa….är fetvadden bättre där på att hålla värmen. för har jag nu problem med att frysa och ha ont så kan det vara bra att veta hur man gör sen när bebis kommit och man lätt får mjölkstockning av kyla…

CarolaCarro
0

de finns en punkt på armen som man kan massera och sammtidigt amma så släpper de.. i armväcket typ lite lämgre upp på innsidan tryck och känn om de ömmar då  är du på rätt ställe

Cattis
0

#3 Jag tyckte fetvadden funkade kanon. Det är inte snyggt med hela BH:n fullt av det, men fyller sitt syfte.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Believer
0

#3. jag rekommenderar fetvadd. varmt och mysigt =P

Susanne
0

Jag tog en blöja som jag stoppade i ammningsbh´n. Eftersom jag läckte jättemycket när jag ammade ( ur det "andra" bröstet ) fungerade det suvveränt, varmt och gott samt god uppsugningsförmåga.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.