Flytta cykeln utan p-piller?
Kom på en fråga nu när jag just skrivit i tråden Preventivmedel angående p-piller.
Har just slutat med p-piller efter 10 års knaprande. Slutade eftersom vi snart (men inte än) ska skaffa kids. Ska först gifta oss i mars och åka på bröllopsresa (vågar inet börja försöka innan för då kommer jag inte passa i min underbara klänning om vi lyckas, hehehe). Eftersom jag vart så van vid p-pillrenas fördelar, att man kan flytta på sin mens nån vecka hit och dit utan problem, så vet jag nu knappt hur man gör som "normal". Låter lite knäppt kanske.
Men om jag inte käkar p-piller, finns det något sätt att flytta på mensen så att den inte inträffar på bröllopsresan (2 veckor i Thailand)? Finns det andra preparat i handeln för att skjuta upp en blödning? Känns dumt att börja äta dem några månader till bara för detta…
Har inte än fått tillräckligt regelbunden cykel än (efter jag slutat med p-pillrena) för att jag ska våga lita på att den inte kommer just när vi är på bröllopsresa. hehehe..

Oj, jag vet inget sätt att göra det, men varje gång jag ser din rubrik tänker jag på en cykel (fordonet alltså) och blir jätteförvirrad. Vaddå, kan hon inte flytta sin cykel utan piller - hur ska det då gå med bilen? :)
#1 haha så tänker jag också varje gång.. *asg*
Det finns något man kan få recept på tror jag som stoppar upp mensen.. men de är nog inget att rekomendera..

Mmm, som jag anade alltså… får se om jag hoppar på hormontåget då nån månad till. Hatar att råka tajma in mensen på semestern och ännu värre på bröllopsresan… hahaha. Väntar nog med beslutet 2 månader till iaf, då vet jag kanske om mensen stabiliserat sig tillräckligt så att jag kan kalla den förutsägbar. kanske kommer den inte alls just dessa 2 veckor.
#1> Jo, även jag tänkte på fordonet när jag nyss läste…hahaha.

Det finns tabletter du kan ta för att förskjuta mensen, vet inte vad dom heter och tror att dom är receptbelagda. Hör med en läkare. :)

#4> Allright, har du testat? Biverkningar? funkar de bra?

Nu har jag hittat relevant info: Primolut-Nor heter tabletterna (finns säkert fler), mer info finns här:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=20528

#6 Jag tycker det är läskigt med hormonpreparat, särskilt såna man inte använt förut. Jag skulle hellre ta risken att få mens eller använda en p-pillersort jag vet funkar än ge mig på att använda nåt nytt som jag kanske blir hormongråtig/illamående av…

#7> Jepp, tror ärligt talat att jag nog tänker så med. Men det är ändå bra att känna till vad som finns på marknaden. Blir nog att plcoak fram de gamla p-pillerkartorna…