Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1474 ggr
emmaaaa
0

Andra graviditeten.. nojig och orolig...

Någon som vill lugna en orolig själ haha.. Trodde att man skulle va betydligt mer lugn och chill med andra graviditeten, men tydligen inte… Jag är gravid i vecka 8 och känner knappt inget, med min dotter mådde jag så fruktansvärt dåligt (har skrivit detta i en annan tråd innan jag visste om jag var gravid, så lite upprepning), jag va sjukskriven hela tiden med extremt gravidillamående, jag hade sån brutal växtvärk att jag nästan svimmade av smärta varje dag första tiden, näsblod jämt, ont i brösten osv osv osv. Nu äter jag förvisso medicin igen för illamående, men har inte spytt fast illamåendet ligger och lurar hela tiden lite svagt, känner ingen som helst växtvärk (kanske lite lätt ibland), lite ömma bröstvårtor om jag tar på dom, hungrig och trött. Men denna graviditet är helt som natt och dag om man jämför med dottern. Jag har ett missfall i bagaget i september men tror inte det är det som oroar mig nu. Jag är bara helt chockad över att jag mår bra haha.. Det gör ju dessvärre att jag inte tror att jag är gravid eller att jag tror att jag fått missfall utan att kroppen fattat det ännu, som igår på kvällen efter en stressig dag kom jag bara på "men just Ja, jag är ju gravid" Haha…. Är det det för att livet är så annorlunda nu från sist, att jag har ett jobb och ett barn på 2 år som tar upp mycket/allt av mitt liv. Skulle så gärna vilja få ett ultraljud så man kan få se att det står rätt till. Brösten har varit samma ömma i 2 veckor nu, tycker att dom borde bli värre ju mer dagarna går tex, men så kanske det inte är? Har det varit stor skillnad på era graviditeter? Någon som är i samma sits dom jag :) Ska till barnmorskan på torsdag så ska ta upp detta med henne då, men måste lugna mina nerver sålänge haha.

[Smulan_88]
1

Varje graviditet är ”sin egen”, mina tre graviditeter har skiljt sig från varandra både vad gäller hur man bär magen, symptom och fosterrörelser. Lika så har förlossningarna skiljt sig åt, MASSOR. Jag tror, på samma vis som vissa kvinnor upplever sina graviditeter som ”identiska”. Så kan endel uppleva sina graviditeter extremt olika, eller iaf att det varierar. Lycka till!

mollyt
0

Jag kände precis dom du när jag blev gravid bu för andra gången, pratade med BM om detta på inskrivningen och hon sa att det var jättevanligt! Att kvinnor oftast blev mer oroliga ju fler graviditeter de hade erfarit. Jag fick ett ultraljud men fick missfall dagarna innan (v10) så fick det bekräftat på ultraljudet sen. Jag håller tummarna att du harven helt vanlig frisk - men annorlunda graviditet från din förra.

emmaaaa
0

Tack va snälla ni som tar er tiden att skriva :) spännande att höra hur andra haft det :) Jag borde inse snart att alla graviditeter är unika haha. Men det är så svårt att inte jämföra med sin tidigare graviditet. Nu under helgen har jag mått väldigt dåligt igen med illamående och trötthet, jag hoppas det är ett gott tecken :) Det är så sjukt att man vill må dåligt typ för att få en bekräftelse på att det förhoppnigvust står rätt till. Jag borde njuta att jag mår skapligt i jämförelse från sist. Jag tjöt som en gris när jag plussa för jag va rädd att må lika hemskt som sist så jag inte skulle orka med att finnas för min dotter och att leka med henne osv.. Jag läste om ditt missfall #2 i en annan tråd, beklagar verkligen :( så himla tråkigt… Jag hoppas det tar sig snart för er igen när ni känner er redo att försöka ❤

mollyt
0

Hehe jag förstår precis #3 jag har nästan försökt peppa mig själv och lovat att jag ska vara tacksam om jag mår dåligt vid en kommande graviditet och inte ”gnälla”, för det är fantastiskt att man kan bli gravid! Men jag förstår dig, visst vill man må tillräckligt bra så att man orkar finnas till för barnet utanför magen också! Jag håller tummarna att du får må lite bättre denna gång! Att må sådär ”lagom” illamående kanske räcker?