Mens eller ägglossning - 1 månad efter skrapning
Vad tror ni? För en månad sedan upptäcktes ett MA, då var jag i v 13 men fostrer verkade ha dött i v 9. Jag skrapades direkt och nu tänkte vi egentligen vänta ett par menser. Ca två v efter skrapningen trodde jag att jag hade ÄL pga symtom jag kände igen. För kanske 5 dagar sedan fick jag mensvärk och tänkte att mensen var på väg. Vi passade då på att ha oskyddat sex, men sedan två dagar så är alla menssymtom helt borta! Kan det ha varit ägglossning nu istället? Är det vanligt med mensvärk i flera dagar när man får det? Välkommet vilket som, vill bara veta vad ni tror :)
Eftersatt jag har fått barn så har jag tydligare märkt av ägglossning, och det har ändrat karaktär mot innan. Så varför skulle det inte kunna vara annorlunda efter en skrapning. Sen även om det är ”ovanligt” så kan man ju ha ägglossning två gånger under en och samma månad… du vet tvåäggs tvillingar ;) Håller tummarna att det visar sig och blir som ni vill!! Kram kram
Efter att*
#1 Ja, jag har ett barn sedan innan och därefter fick jag också kraftigare ägglossningssymtom… undrar om de nya graviditetsveckorna ökade på dem ytterligare 😃 Även om vi tänkt vänta lite för att se att allt kommer igång så kan jag inte låta bli att hoppas… :) Men kroppen är lurig!
Stor kram!