Att blöda under graviditet - era erfarenheter
Jag har förstått att det är ganska vanligt att man kan få någon blödning under graviditeten utan att det behöver vara farligt. Sköra slemhinnor är väl en vanlig orsak. Ni som har haft blödning/blödningar under graviditeten - kan ni inte dela med er av era erfarenheter? I vilka veckor blödde ni? Hur länge?
Blödde 1-2 dagar med båda. Blödde rejält och med klumpar så jag trodde hoppet var ute åtminstone med första. Men sen slutade blödningen lika tvärt som den kom och båda pojkarna är här idag. Minns inte exakta veckorna men mellan 8-10 var det med båda.
Med mitt tredje barn fick jag mitt + på BIM, dagen efter sörjande jag blöda och blödde under 4-5 dagar. Så va ”säker” på att det var ett missfall. Blödningen var som en sparsam mens. Mitt + är numer en 6 månaders bebis. :)
Jag började blöda på jobbet. Jag kommer inte ihåg vilken vecka men det var dagen efter man börjar tillhöra förlossningen (vecka 23? 24?). Jag blödde lite, det var strimmiga flytningar. Sen kom en skvätt till efter några timmar. Vi åkte till förlossningen och de hittade inget fel. Sen blödde jag lite till en vecka senare men de hittade inget fel då heller. Inte ens spruckna blodkärl. Sonen, som du ju träffat, kom frisk och kry. :)
/Surpan
Jag blödde också i tidig graviditet med första barnet. Oftast efter att jag haft sex. I början blev jag livrädd, vet att jag ringde vid flera tillfällen till 1177, men de sa att det oftast inte var någon fara, utan bara blodkärlen som brustit.
Min son är 33 år så det var längesedan men jag minns att jag hade stora blödningar i vecka 22 och blev då inlagd och man konstaterade att moderkakan låg långt ner och att det troliga var att det blödde från den.
Han föddes sedan på samma dag som beräknat och man kunde då se en moderkaka som var lite "skadad" eller hur man nu ska kalla det.
/Maria
Jag blödde från och till under hela graviditeten. Började typ v 7. Oftast bara lite rosa på pappret men ibland mer.
Blödde i vecka 8 i 3 dagar. Trodde de va missfall men han ligger brevid mig o sover nu