Frågar bm om sen mens
#0 Det beror väl lite på. Äter du någon typ av hormon för att skydda mot graviditet eller har gjort de senaste 6 månaderna? Har du stressat eller oroat dig mycket? Jag kan tycka att 6 månader låter väldigt mycket om man inte har använt hormon preparat. Jag gick i flera år med mens var 8-12:e månad ungefär. Hade mens typ 1-2 ggr per år. Förstod då aldrig problemet som jag gör idag. Så jag kan tycka att hoppar mensen över en månad är det inget konstigt. Men hoppar den över 2 så ska man börja fundera på saken. Kanske redan då kontakta vården för att bli undersökt. Men hoppar den 3 ska du absolut söka då. Om du inte har någon medicin som påverkar vill säga. Kroppen mår ju bättre av att ha mens om man ska ha mens än av att den uteblir. De blir bara kajko med allting.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Slutade med p-piller för ca 6 månader sedan. Har haft mens varje månad sedan dess, men denna månaden är den sen med ca 10 dagar. Försöker bli gravid men testet visar negativt . Jag ringde till barnmorskan och hon sa att jag definitivt ska kolla upp det, så ska iväg på vul imorgon . Tyckte 6 månader var väldigt länge 😳 Tack för svaret 😊