Tröttnat på att inte veta..
Nä nu blommar det. Natten till lördag åkte jag akut in till akuten pga konstig smärta i magen och jag kunde knappt andas att att magen va så spänd. Kommer in till en läkare som ser och beteer sig hög och påverkad. Blodsprängda ögon hade hon. Hon tar stetoskopet och slänger det på min mage som om hon intr vet vad hon gör. Hon ställer samma fråga 3 gånger och sista gången hon fråga så sa hon "eller det kanske jag redan frågat" . Jag tänker inte mer på det dom tar blodprov och allt ser normalt ut . Skönt tänker jag . Men vart tog testet på mitt urin vägen? Tänkte gå ut o fråga och jag hör dom säga "va 2 tjejer som tog urin prov så vems är vems?" Dom kommer sedan in till mig och säger " du är inte gravid och du och din sambo plus vänner och mor inbillar er att din mage är spänd mm" tänker jaha jaja . Ska gå hem o möts av en annan läkare som säger du kan va gravid men vi är inte säkra . Jag sa då att jag ska till bm i veckan så får kolla säker där för jah sa att nåt konstigt är det om jag inte är sjuk. Allså den läkaren som sa jag ej va gravid visste ej vad hon höll på med. Va frisk enligt blodprov så jag e inte sjuk och magen fortsätter växa och spänna . E jag sjuk i huvudet o alla andra? Aliens? Är helt förkrossad och längtar till bm så jag kan få ett slut på detta. Kunde lixom inte andas och hon påstod jag va sjuk i huvudet typ :( min tanke va ja men tänk om jag har cancer eller nåt men alla andra känner ju att nåt e konstigt o det rör sig sakta. Förlåt för långt inlägg behövde skriva av mig efter denna händelse :( just nu önskar jag att jag va sjuk för då visste jah att jag inte höll på o bli knäpp eller sambon oxå :( kram
Men jösses vad tragiskt. Du borde lägga in en anmälan på det där med gravtesterna. Så får dem ju inte hålla på. Kan ju bli riktigt fel. De andra kan man nog inte göra så mycket åt eftersom dem troligtvis var trötta och stressade pga underbemanning. :(
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Men man skriver väl initialer eller personnummer eller något när man lämnar urinprov? Det har jag alltid fått göra. Hur kan de blanda ihop dem? Tyvärr är det som roxanna skriver, akutvården går på knäna och de läkare som finns får jobba för flera…. Du skulle väl till bm idag? Hoppas att du får hjälp där. Är du inte gravid bör du få vidare hjälp. Antingen via mvc om det är något relaterat eller kanske psykiskt (typ skengraviditet) eller kanske på vc där de får utreda vad som händer i din mage och skicka dig vidare till rätt instans. Önskar dig lycka till idag!
Ja tyvärr kan vi inte döma vården. De är inte deras fel. :( Jo normalt märker dem muggarna man kissar i med lappar med id på. Men testerna i sig tror jag inte dem märker. De är svårt. Men kan tycka det är väldigt dåligt att dem inte kan hålla koll på det i alla fall. :/
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Om du tror att läkaren var narkotikapåverkad tycker jag att du ska anmäla detta. I övrigt så tycker jag du skulle ringa både vc och mvc idag för att få en utredning.
Pratat med dom och dom sa jag skulle vänta . Dom sa att dkengravid så borde jag inte va så spänd och att det känns som allr flyttas utåt. (Hon kände på magen) dom kunde inte göra ultraljud här . Testet visade denna gång positivt så ärligt så har jag blivit så förvirrad att jag typ inte bryr mig. Trött på att vissa tror jag e knäpp :( ska vänta till i morgon och ringa igen.
Hmm men har du varit hos bm idag? Varför skickar de dig inte vidare där du kan göra ett ultraljud? Så får du ju bekräftat hur det ligger till. Jag hade ringt och frågat direkt.
Fråga flera gånger men fick inget svar. Är så himla ledsen att jag inte vet vad som händer med mig :( ja jag va där
Ok men blodprovet i helgen visade icke gravid? Och du fick göra test med urin idag som visade positivt? Något är det ju som inte stämmer…. jag hade ringt mvc igen och sagt som det var. De borde ju skicka dig vidare för art antingen bekräfta eller utesluta graviditet. Är det inte graviditet så verkar det ju vara något som inte stämmer så du bör få hjälp i vilket fall.

Med tanke på hur tidigt du borde vara u graviditeten, även om du skulle vara låghormonare, ska inte inre organ börja flytta på sig så det känns vid en bukundersökning. Livmodern är så liten att den ligget nere i bäckenet ända fram till v 13 och går inte att känna. Den har inte tagit så mycket plats att den börjat flytta runt organ. Det verkar ju väldigt underligt om dom säger att saker flyttat på sig! Rung en gynekolog och få en gynundersökning. Dom gör i princip alltid ett ultraljud och kikar samtidigt på livmodern och äggstockarna. Med tanke på dina buksmärtor så borde det verkligen tas på allvar. Det kan vara ett utomkvedshavandeskap!
Hur har det gått?