Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3292 ggr
Sparven88
0

Clearblue digital med veckoindikator

Hej gott folk! Jag fick missfall den 18 augusti, var då i v 6+6. Jag har därefter gjort två negativa gravtest så jag vet säkert att det var ett missfall. För en vecka sen gjorde jag ett nytt gravtest som då var positivt. Enligt BM som jag pratade med ska jag då räkna mitt missfall som "sista mensen", alltså den 18 aug. Om jag gör det, borde jag vara i vecka 6+3 idag. När jag testar med CB med veckoindikator får jag gravid 2-3 veckor. Jag vet att jag kan ha haft ägglossning senare, att den blev lite "rubbad" av MF, för visst borde det i så fall stå 3+? Jag blir så nervös av det resultatet, för det var samma resultat som innan jag fick mitt MF. Jag vet att jag väntar barn och inte missfall, men jag kan inte hjälpa att känna mig orolig. 😶

Fien
0

Du är kanske mer på 3 veckor än 2 veckor. Veckoibdikatorn är ju inte 100% rätt utan går ju på mängden hcg hormon du har i urinen. Att din bm säger att du ska räkna den 18 aug som sin sista mens beror nog på att det "bara" kommer att diffa en vecka-10 dagar för din graviditet även om din ÄL skett något senare. Du får ju ditt beräknade datum för födsel sen på ultraljudet, och det är ju inte heller 100%. Bara 4% föds på bf… Håller tummarna för att det går vägen den här gången.

[Thiah]
1

För mig har de där  veckoindikatortesten aldrig funkat. Jag har för lågt med hormon i början. 2-3v är liksom standard fast jag testade senare med joel.

[Smulan_88]
0

Jag har hört flera som testat med veckoindikator där det inte flippat över från "2-3" till "3+". Så ta det med en nypa salt!

Sparven88
0

Tack hörrni! Pratade med min sambo innan, om att jag känner mig orolig. Känns alltid bättre att få sätta ord på det, än att gå och fundera en massa själv. Jag räknar och räknar veckor efter befruktning kontra vilken vecka jag är i; men jag ska försöka lugna ner mig. Jag vet att jag låter helt besatt och galen, men tja, jag är väl bara nojjig och orolig. Den här gången känns det dessutom bättre på något sätt, i hela kroppen. Jag har så sjukt ömma bröst, och lite molvärk i magen. Kände inget sånt sist, då mådde jag bara illa varje morgon (vilket jag klarat mig ifrån den här gången!).

Fien
0

Det hör till en graviditet att oroa sig. Men försök att oroa dig "lagom mycket".

[Smulan_88]
1

Precis som Fien säger, det hör till att oroa sig, och jag lovar oron fortsätter sen hela livet. Det är jag säker på ;) ens barn betyder allt ❤️

Sparven88
0

Jo jag vet.. men trodde inte att jag skulle vara lika nojjig och orolig nu andra/tredje graviditeten, eftersom jag har haft en bra graviditet bakom mig, och nu en busig son på 2 år.. men tji fick jag :p

[Smulan_88]
0

#7 jag har tre barn, och det är samma visa varje gång ;) med sista fick jag en blödning i början av graviditeten dessutom, så va "helt säker" att jag hade fått missfall. Men icke :) Lycka till!! Håller tummarna att allt går bra denna gången ❤️