Symptom som försvinner men plussar starkt?
Hej! Jag plussade relativt starkt på RFSUs test i söndags (Bim +1) Och sedan plussade jag starkt med CBs test i onsdags (BIM+3) Men har sedan i tisdags känt att symptomen jag hade (svagt ömma bröst, molvärk/jäsande känsla i magen, hård i magen,) avtagit mer o mer men jag testar mer och mer starkare på testen. Behöver inte ens ta morgonrutiner utan kan ta närson och får starka, någon som varit med om detta och det gått bra? Har två missfall på raken i bagaget och är jävligt orolig just nu.. första missfallet var i vecka 13 och andra i vecka 4+5. Rfsu från idag kväll CB digital från i morse CB vanlig från i onsdags
Som jag skrev i andra tråden, så kommer symptomen och går, så länge testerna blir starkare ska de inte fara någon fara. Men om dem blir svagare så bör du kolla upp så du inte fått missed abortion ( de vill säga att fostret dött utan att kroppen registrerat det).
Det är jätte vanligt att man oroar sig i början. Försök att hålla dig sysselsatt och inte tänka så mycket på det. Skulle det sluta med missfall finns det ändå inget man kan göra. Tänk såhär. Att får du missfall så är det kroppens sätt att stöta bort ett foster som inte är livsdugligt, och du får en ny chans att behålla ett barn som har större chans att bli friskt. Så sa mamma till mig vid mitt första missfall. De har hjälpt mig på vägen, även om det är jobbigt med missfall så klart. Men såhär tidigt händer det så mycket så fort, så det kommer komma och gå med symptomen.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag har tre underbara barn och samtliga graviditeter har symptomen kommit och gått. Med nummer två va jag mer eller mindre symptomfri HELA graviditeten + att han inte sparkade utan hade långsamma svepande rörelser. Så kände mig inte gravid. Så försök att fokusera på att du faktiskt är gravid. Även om det är svårt. Vi har alla olika upplevelser och den ena graviditeten är inte den andra lik, så njut av en kommande bebis. Eller försök att tänka på något helt annat kommande veckor så känns det lite lättare. Grattis till +:et!! Kram kram
Kan också intyga att symptom kommer och går, så har det varit i båda mina graviditeter. Var glad så länge du mår bra, det kan snabbt ändra sig! :) Och grattis till plusset!
Tack allihop. Men de är som sagt svårt när man upplever nya saker som får en att tvivla i kombo med att man haft missfall två gånger på raken. Känner mig hälften positiv o hälften negativ i nuläget, för man tycker ju att de borde gå bra, "tredje gången gillt" speciellt när man har en frisk liten dotter som bevis på att det går, men samtidigt känna pga de tidigare missfallen att de är kört, och lite mittemellan känna sig fjantig. Men de hjälper mkt de ni säger, jag blir lite lugnare och försöker tänka positivt :) Samtidigt som man kanske slänger in en bön eller två till alla möjliga makter att de ska gå bra 🙌🏻
Vet nån om de är vanligt med MA i vecka 5?
Försök att inte tänka så. Du väntar barn, du väntar inte missfall eller ma. Du har plussat och så länge du inte blöder så är det det du ska ställa in dig på.
Mm.. men är så svårt då jag tycker att jag borde känna av nånting åtminstone, har sen i tisdags inte kännt av ngt över huvudtaget förutom svagt svagt ömma bröstvårtor om jag trycker på dem typ. Och min största skräck är att uppleva allt skit igen 😔
Förstår verkligen att du oroar dig med tanke på det du gått igenom men försök att tänka positivt. Jag hade inga symptom alls i början vad jag kan minnas och ville inte ens testa mig då jag inte kände mig gravid men när mensen varit sen alldeles för länge så var det dags. Gravid var jag och mina bröst ömmade i kanske en vecka och sen hade jag lite illamående i ett par veckor och sen försvann alla symptom igen och jag kunde omöjligt tro att jag fortfarande var gravid tills jag började känna fosterrörelser. Symptomen kom och gick under hela graviditeten för mig och det är nog inte så ovanligt :) Grattis till pluset!!
~mikkan
Förstår det men det hjälper inte att tänka negativa tankar. Jag hade inga symptom överhuvudtaget med något av mina barn, förutom att jag inte fick min mens såpass tidigt i graviditeten. Med första barnet fick jag svårt för många lukter och att äta viss mat runt vecka 8-9, det höll i sig hela graviditeten. Med andra kom illamående i kombination med väldig hunger i vecka 7, som sedan försvann i vecka 11. Man måste verkligen inte ha symptom för att allt ska vara bra. Så försök istället vara glad att du slipper olika krämpor och smärtor, det kommer tids nog. Eller så klarar du hela graviditeten utan krämpor vilket ju bara är positivt!
Javisst, självklart kan de vara så. Men jag kände ju av efter jag plussat i ca 2-3 dagar symptom som svullen mage, hård i magen, ömma bröst/vårtor och molvärk, de kändes som de alltid gjort när jag blivit gravid, och då brukar det ligga kvar ett tag till o från.. Sen försvann allt förutom väldigt svaga bröstvårtor och känner mig tom nu. När jag fick missfall första gången hade jag symptom enda tills jag började småblöda i vecka 13, andra missfallet hade jag symtom hela dagen då jag plussade tills allt bara försvann o jag började blöda 2 timmar senare..
Puff puff 😕😔
De går bra än så länge. Känner inga symptom, nästan inget i brösten men jag tycker de ser pyttelite brunare ut men inte som innan tror jag. Kan känna mig varm i kroppen ibland som en värmdas löning men annars inget 😕 Har inte blödig ngt heller.. så jag har ingen aning om vad detta är?!
Ja jag vet :) Men är sååå nojig då de hänt förr 😔 Men tror jag börjat att tänka " Ähh de blir som de blir" och lite förbannad på hela situationen 🙈
Försök att bara ta det lugnt och inte leta symtom bara för att… Dom kan variera, inte komma alls osv… Du är gravid tills du fått missfall fast det är svårt att tro. Jag är 26 v gravid med min andra och är ändå nojjig över allt möjligt så jag vet att det inte är lätt. Men du gör kroppen en otjänst genom att stressa och oroa dig.
Ja, nu känner jag bara att de blie som de blir fastän jag är lite rädd fortfarande. De har ju typ gått 5 dagar med såhär och inte känt av ngt 😕
Kan de vara MA el missfall fast om symptomen skulle komma tillbaka alt bli mer? Bara en fundering😳 Har inte hänt nå mer än :/
#18 nej skulle jag säga. Kommer symtomen så ökar hormoner och då är det inte missfall eller MA.
Här är den jag tog i veckan nån gång
Kan inte bli positivare än så, sluta vänta på ett missfall och slappna av. Jag kan ärligt säga dig att ingen graviditet är den andra lik, så även om du fått missfall tidigare så är det inte så NU. JUST NU är du gravid, sluta testa och sluta leta fel, stressen är inte bra varken för dig eller graviditeten.
Det där är ju ett superpluss. Och dina pluss har ju blivit starkare vilket är ett tydligt tecken på att hormonet ökar. :)
Kan de synas på test då, beror de inte bara på hur koncentrerat kisset är? Känner fortfarande ingenting av att jag skulle vara gravid. Pratade med gyn igår som förstod varför jag var orolig men kunde inte ta emot mig än då de var för tidigt att se 😔
Mer koncentrerat än morgonkisset blir det ju inte och ändå varierar styrkan i strecket. Jag har ALDRIG fått så starkt positivt och jag är ni 26v gravid med nr2
Så du menar att de inte spelar så stor roll hur starkt sträcket är, de kan gå hursomhelst? Jag tog testet igår kväll utan att ha tänkt på hur jag hållt mig.. bara DN fundering jag hade då jag tycker att det vore toppen om Något fel kan uteslutas PM testen visar starkare 🙈
#26 Ingen kan svara på det. Det finns aldrig några garantier. Jag har sällan testat mer än första dagarna, och sen låtit det vara. Men jag vet att skulle man få MA så skulle hormonet i kroppen ändå fortsätta stiga, för de är vad de är, ett missat missfall, kroppen fattar inte att de blivit något fel och fortsätter precis som att du skulle vara gravid. Och får du ett MA kan man inte se de förrän man gör ultraljud. Så försök att sluta tänka på det just nu, vänta tills du kan se något på ultraljud och se till att göra ett då.
Men bara för att du ser hjärtat slå på ultraljudet sen ger det inte heller några garantier, de kan precis ha börjat, de kan vara på väg att sluta igen också lika gärna. Jag såg hjärtflimmer på ett av mina ultraljud så troligtvis höll hjärtat på att stanna igen då. För 10 dagar senare, var fostret dött och dem mätte de bara till 1 dag äldre än vad ultraljudet innan sa.
Ja men dåså.. så spelar set igen roll 😕 Tänkte om man hade ngt att hålla i tills UL. Det med att vad som helst kan hända på vägen förstår jag fullt o helt, de är det att jag vill veta nu och inte om några veckor. Tanken att gå så länge med en död bebis gör mig tokig.. eftersom jag gjorde det under 1:A missfallet som jag gick med i många veckor utan att veta ngt
Usch! Men vad jag förstådd set efter att ha kollat varenda sida på internet 🙈 För att lugna min själ är att det kan gå hursom. Men de flesta jag läst om är missfall, men de är ju inte så konstig eftersom de som kanske upplevt liknande har de gått bra för och inte skrivit im det 🤷🏼♀️
Jag gick också länge med dött foster när jag hade MA men tyvärr är det något som händer. Styrkan bekräftar som sagt inget så det är ingen idé att bara testa sig. Men "trösterikt" är ju att man sällan får fler MA, speciellt inte efter varandra. Eller ja, mig tröstade det i alla fall för ett vanligt missfall sätter igång direkt.
Mm.. jag tänker att de är kört, men en liten del säger att de kan gå bra. Men då är jag iaf förberedd på de värsta om det nu skulle vara så.. Tokigt att kroppen kan göra så mot en med symptomer o allt!
Har nån här haft att symptomen helt försvunnit för att sen komma tillbaka ett tag senare o allt varit okej?
Ja det är nog det mest vanliga att det är så. Olika symptom kommer och går under hela graviditeten utan att det är konstigt.
Självklart. När jag var gravid med dottern hade jag symptom som varade i flera dagar för att sen ha uppehåll några dagar, men kände mig alltid gravid ändå trots symptom borta. Nu fick jag ju symptom nån dag innan BIM till 2 dagar efter som sen försvann spårlöst, ingen gravidkänsla alls, endast en eventuell inbillad svag känsla i brösten.. Igår var de 9 dagar sen jag kände symptom, idag 10 men igår började jag känna mig öm i brösten och ev lite mol o tryckande i vä äggstock. Därför jag undrar om nån varit med om det också o allt varit okej eller om de hänt ngt..
Puff
Vet inte vad många omtag i tråden du behöver ha, men det är fullt normalt med symptom som kommer och går. Läs om spökveckorna. De kommer iof senare, men lite samma princip
Omtag?
#39 Tror smulan menar att du har fått en hel del svar men att du puffar upp tråden ändå. Hur många svar behöver du ha? Alla graviditeter är olika så du kommer aldrig kunna få ett rätt svar på det.
#40 precis.

En klok person på detta forumet sa en gång "du väntar barn, inte missfall". Försök landa i det, du är faktiskt gravid fram till annat visar sig. Skulle det vara så att det slutar med missfall kan ingen kunskap i världen stoppa det. Du kan googla dig grön, läsa trådar och statistik och berättelser från andra med liknande symptom. Precis lika normalt som det är att knappt ha symptom alls och ändå få ett fullt friskt barn (jag hade det så) är det att ha symptom, komma på ul och det visar sig att fostret dött. Du kan älta dina symptom i oändlighet, det är omöjligt att säga något alls om din graviditet utifrån det. Nu har du väl fått tid för ultraljud, ta tiden fram till dess och sätt google-förbud på dig själv. Tänk på att det mesta som skrivs på nätet är negativt. Du mår inte bättre av att sitta och läsa, så sluta med det för din egen skull.
Jag vet att jag inget kan göra, påverka eller annat, de är inte därför jag skriver frågor och funderingar. Jag blir inte mer orolig eller annat över andras svar utan de gör mig mindre nervös och mer accepterande. Och tycker det är bättre än att sitta hemma själv med mina tankar o funderingar o skrämma mig själv på de viset. Jag har accepterat att det blir som det blir helt enkelt men jag får väl ändå ställa frågor och funderingar om jag kommer på några som jag vill ha lite respons på utan att bli klassad som en ältande fjant (som de känns som nu) Jag är rädd att jag ska få missfall igen och vill ventilera mina tankar för att inte själv explodera.
Jag tror ingen tycker att du är en fjant, men det var samma frågor som ställdes flera gånger trots att du fått flera svar. Vi känner alla med dig, tro mig. Det är vidriga veckor att gå igenom och det blir tyvärr inte bättre. Det kommer alltid vara en oro som avlöser en annan. Det enda som hjälpte mig va att inte googla och att inse att jag inte kunde göra något.
Förstår dina tankar TS och jag hade precis samma som du när jag plussade. Fullt normalt. Jag hade inga symtom alls i början men sedan mådde jag lite illa, ömma bröst osv men symtomen kom och gick hela tiden. Vissa dagar kände jag mig jätte gravid och andra inte
#45 Tack så mkt för ditt svar, de lugnar :) Man känner sig inte lika ensam när fler varit med om samma, de är därför jag skriver här för att få lite bekräftelse på att de finns de som varit med om liknande o allt gått bra <3
46# Förstår jag gör precis samma och var så rädd för missfall innan vecka 12. Sedan efter det var jag orolig för att barnet kanske inte är frisk. Och sedan var jag orolig över rörelser osv .. så man är orolig hela tiden tyvärr. Mitt barn är fortfarande i magen och jag har gått 10 dagar över tiden så man slutar aldrig oroas hehe
#46 Förstår exakt! Jag försökte känna efter hela tiden om jag hade några symptom och tror säkert jag inbillade mig flera. Pauser i symptomen är du inte ensam om iaf, jag hade likadant. Sen ändrades hela tiden mina symptom så det var inte att de höll i sig under hela graviditeten. Jag kan säga såhär iaf.. mina graviditetstest var inte sådär starka som den senaste bilden du la upp, och då väntar jag ändå tvillingar med ännu högre hormonhalt;) Håller tummarna för dig.
Ingenting tycker du är fjantig. Vi förstod bara inte ditt syfte i att ställa samma fråga om och om igen. Men nu när du förklarat så var de en helt annat sak. :)
De har inte varit samma fråga förutom i början när allt handlade om precis vad tråden heter. Nu de senaste har de handlat om Ma, symptom som ev kommit tillbaka osv. Sen även frågor om de ni varit med om..
#13: flera år senare, men jag är i samma situation som du. Hoppas du är kvar härinne 🙂 Hur gick det för dig? Hela vecka 7 hade jag nästan inga symptom från att ha haft mycket bröstspänningar, idag 7+0 har det kommit tillbaka pyttelite. Har också både ett ma och ett vanligt missfall i bagaget och inga barn sen tidigare. I stort sett bara lite molvärk och svagt ömmande bröst i symtom väg.