Måste slemproppen gå?
Jag är inne på min BF dag idag. Ingen slempropp eller något har gått. Måste den göra de för att de ska vara på g? Eller kan den gå vid förlossningen? Vet att den kan återbildas innan vecka 37 men ingen slempropp har gått alls på mig…

Ne, min släppte under tiden jag gick med värkar, så den måste inte släppa innan det sätter igång :)
1# okej skönt att höra. Ger hopp hehe
Jag minns inte ens att den släppte men den måste ju ha gjort det så det behöver inte märkas heller 😃
edit: Men då blev det förvisso akut snitt på mig va 9 timmar efter att jag kommit in så den kanske inte hann gå? 🤔
l'm back
Med första barnet släppte den på förlossningen typ 1 timma innan hon föddes.
Gick för mig ca ett dygn innan han kom.
// Sofia
Min släppte när jag började få värkar, 3 dagar innan han föddes. Vattnet gick 4 h innan han föddes.
Första barnet märkte jag inte av någon slempropp. Förlossningen startade med att vattnet gick. Andra barnet startade förlossningen med snälla värkar och att en liten bit slempropp lossnade. Några timmar senare blev värkarna värre och då lossande slemproppen ordentligt. Det är väldigt olika och den kan lossna i små bitar och se ut mer som en flytning under en längre tid, dvs flera veckor. Du kommer märka när förlossningen är på gång. :)
Min släppte när jag låg i gynstolen för att bli undersökt efter att vattnet gått. Blev slem och blod överallt. Inte så fräscht haha.
/Surpan
Min släppte under värkarna, 4 timmar senare var hon ute..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Min släppte aldrig så att jag märkte det. Vi åkte in till förlossning pga värkarna blivit täta och smärtsamma, sedan satte de elektrod på dotterns huvud och då gick vattnet pga av det. Jag har ingen aning om när slemproppen lossnade.
Har fått två barn och aldrig sett någon slempropp, haha