ont i ryggen
Har haft ont i ryggen till och från ett tag nu men inte så mycket att det påverkat mig liksom. Men nu de senaste tre dagarna har jag haft ont konstant. Det hjälper inte om jag står/går/sitter/ligger, det gör lika ont hela tiden. Det är två olika slags smärtor, den ena är nere i svanken och ilar/strålar ner i skinkorna och låren. Den andra smärtan sitter högre upp i ryggen framförallt på vänster sida. Den känns på nåt sätt mer som att den sitter i musklerna och krampar. Det är den smärtan jag känner av mest. Min sambo masserar och det blir lite bättre just då, men så fort han slutar så börjar det krampa igen. Jag har också en vetekudde som jag värmer. Den hjälper också ett tag men när den börjar svalna kommer smärtan tillbaka direkt. Har knappt kunnat sova på nätterna det senaste på grund av detta. Vad tycker ni jag ska göra? Nån som har några tips? Borde man prata med nån sjukgymnast eller nåt?
Sjukgymnast var min räddning! Blev så bra att det mesta försvann och kom inte tillbaka.
Sjukgymnast tror jag absolut kan vara en bra idé!
Tills du kommer dit kan du försöka fortsätta med massage och värme samt stretcha baksidan av benen samt rumpan. Det brukar hjälpa! :)
Mvh Linn