Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 42071 ggr
Terese78
9

ont vid nysning

Hej igen!

när jag nyser hugger det till ordentligt i nedre delen av magen som om nåt håller på att spricka, nån som känner igen det? det har gjort det den senaste veckan.

floppy
6

Oj, va jag känner igen mig, o va jag hatar o nysa. Är i v 17 nu, o gör fortfarande ont att nysa ibland.. :S

EnAnnan
0

Jag har också ont när jag nyser! Känns jätteobehagligt! Är i v.8..

Anterrabae
0

Inte ont just vid nysningar bara.. det gör ont linte nu och då….Men rejält ont.. usch

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

NoraDede
2

#3 kan nog vara livmodern som växer, då kan det kännas som rejäl mensvärk

Terese78
1

Känns tryggt att jag inte är ensam om upplevelsen. Det gäller att krypa ihop och hålla i magen när man ska nysa! Skrattande

clivia
0

Jag nös när jag satt uppkrupen i soffan förra veckan och hann inte parera - jisses vad ont det gjorde! Det satt i en bra stund efteråt… Magen har vuxit rätt rejält på mig sista veckorna och det är som att muskler och ligament inte hinner töja sig med en gång, man blir rätt ömtålig. I alla fall känns det som om man är väldigt ömtålig - men det ska nog mycket till för att man ska råka nysa sönder nåt!

EnAnnan
0

Vilken vecxka är ni i Therese och Clivia?

clivia
0

går in i vecka 18 idag.

Terese78
1

#7 vecka 8 tror jag.

Jag trode inte att man skulle känna "menssmärtor" i magen från och till hela tiden som det är för mig. Dessutom att det hugger till så otroligt mycket när man nyser, det känns verkligen som att något går sönder. Konstigt. På nåt sätt trode jag inte att man skulle bli så påverkad så här i början.

NoraDede
1

#9 jag trodde inte heller på dessa smärtor men jag blev super orolig och frågade både folk här och ringde min barnmorska och alla sa samma sak. det är livmodern som växer så kraftigt att det känns super mycket och även kan hugga till ibland och göra ont vid nysning.

EnAnnan
0

#9 Jag har haft ont mest hela dagarna som menssmärtor, men jag vill kalla det växtvärk för nån mensvärk vill vi ju inte ha.. De är som Nora säger livmodern som växer.

Terese78
0

Jag blir så orolig när jag få "mensvärk" för jag har haft missfall tidigare…. måste titta så det inte kommer blod. Känns skönt att höra att ni andra oxå har samma….

Hur ofta har ni växtverk?

Jag har till och från nästan varje dag.

NoraDede
0

#12 ja det är samma här. men jag tror det beror på vilken vecka man är i oxå=)

EnAnnan
0

#12 Jag har också missfall i baken, 2 st och båda dom gångerna så hade jag INGEN värk alls. Så jag ser växtvärken som nått bra! Jag har haft de typ varje dag till kanske förra veckan, nu är det kanske mer varannan dag, fast de värker mer när de väl värker.. Är i vecka 9 nu.

Anterrabae
0

Jag hade inte heller värk vid mitt missfall.. Nu har jag ont till och från flera gånger om dagen…

Man ska inte bli allt för hispig om det skulle komma lite blod heller.. bara det inte är mycket… det kan bero på massa saker, lite för lite hormoner för att hjärnan ska koppla.. eller urinvägsinflammation.. de små blödningarna ger sig..

Men såklart, är man orolig så prata med BM

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade