Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: tipsråd
Läst 1167 ggr
sali
0

Kan jag vara gravid ? Förvirrad.

Hej, jag har senaste månaderna funderat på om jag är gravid men testen har varit negativa. Är jag gravid skulle det skett runt 1mars så jag skulle vara ca 33 v gången. Jag vet inte vad jag ska säga eller vart jag ska vända mig därför har det bara inte blivit något gjort. Jag har känt rörelser i magen ett bra tag inte direkt som tarmrörelser utan tydligare som nu mer är som att något trycker innifrån och lite andra smårörelser. Jag har inte gått upp i vikt men min mage har blivit större och rundare och hårdare, rundningen sitter som tydligast strax under brösten ner till naveln, jag är EXTREMT överviktig. Jag har även periodsvis fått spänningar i brösten och ökat en kupstorlek och fått tydligare blodkärl, även mer brostningar både bröst pch mage. Jag har väldigt mycket halsbränna, ont i ryggslutet samt har fått börja med vätskedrivande för jag har så mycket vätska i benen. Jag har sedan 3 veckor inte kunnat ligga på mage som jag alltid gör och när jag ligger på sidan buktar magen konstigt åt den sodan som är uppåt. Humörsvägningar som tusan, kan skratta gråta skrika och få hjärndimma inom loppet av fem sekunder. Vad tror ni ? Kan man vara gravid utan att testerna visar något och vart ska jag vända mig för att få veta ?

Aristarcos
0

testerna visar inte lika starkt vid längre graviditet, men varför inte gå till barnmorskan ;) är det ett så långt gånget foster kommer hon hitta fosterljud. Och hon har vanan att känna på livmodern med :)

Intehärutandär
0

Vänd Dig till barnmorska som kan göra en vaginal undersökning + ultraljud.

Aristarcos
0

Räcker med dopler om hon är gravid så långt gången… ;) och att hon känner på livmodern. 

Kvinnohälsovården dvs :)

sali
0

Ringer dit imorgon.

JossanH
0

Några bekanta till mig fick veta att hon var gravid i 7månaden. Även där fanns misstankar men utan utebliven mens och med negativa test så trodde dom helt enkelt inte att det var någon graviditet. Dom fick veta det då hon åkte in med ryggsmärtor till akuten. Så visst kan du vara gravid och det låter det faktiskt som. Boka tid så fort som möjligt hos mvc där du får träffa en barnmorska. Lycka till ❤️

Sajtvärd på Iller.ifokus

sali
0

Jag äter minipiller så får ingen mens men missade tabletter flera gånger i slutet 2015 och några månader fram hade samlag 01-16 och 03-01 dock avbrutna men blir nervös då jag i efterhand kommit på att jag inte skött mig samt att min kropp är konstig :(

Aristarcos
0

Lycka till hos Barnmorskan på kvinnohälsan, hon kan nog checka upp dig ordentligt :)

sali
0

Dom öppnar telefontid 07.30 så sitter och väntar nu. En annan undran bara allmänt så, hur tidigt syns det på ett vul att man är gravid är det 1 dag, 1 vecka, 1 månad mer ?

Aristarcos
0

vid ca 6-7 veckor syns ett VUL och ett foster, och lite innan dess kan man ibland se en lite blåsa har jag för mig ;) men är inte säker :D

Aristarcos
0

#8 har du fått tag på någon ?

sali
1

Ja dom ska kolla om dom kan klämma in mig någonstans.

Aristarcos
0

#11 bra :)

sali
2

Ska va där kl 2

Gruffs_matte
0

Önskar dej lycka till!

sali
4

Det gick bra, va tomt därinne men hon hörde hjärtslag först men konstaterades att det va min egen som gick i panikfart sen fick jag göra ett ul ändå och som sagt tomt. Det va en lättnad för mig.

Sarah
0

Vad skönt. Även om man vill ha barn så kan det ju vara skönt att ha lite tid på sig att förbereda sig mentalt.

sali
0

Visst är det så.