Gravid v. 10 och hemskt illamående
Har sedan v.8 bara legat i soffan och mått illa. Blev sjukskriven från jobbet i 3 veckor tack och lov. Får knappt i mig något på dagarna, lite fruktsoppa, vatten och mariekex är väl det som går ned.. har gått ner 6 kg på 1 vecka och har ingen energi och ork till något, så fort jag ställer mig upp blir illamåendet ännu värre.. vet om att jag måste äta och dricka men det är liksom bara stopp så jag försöker få i mig det jag kan. Är det någon som har varit med om något liknande och har ni något bra tips? På mat eller annat som kan göra illamåendet lättare! Tack!
Har hört att vissa försöker äta innan de överhuvudtaget lämnar sängen? Kanske lite skorpa eller något.. Jag har inte någon erfarenhet, men det finns säkert dem som har erfarenhet av detta. Kram
#1 Har prövat det. Funkar inte alls. Mår lika vidrigt ändå.. :(
Har du fått utskrivet något läkemedel?
// Sofia
#3 Nix bara sånt som är receptfritt…
Prata med BM. Det finns bättre mediciner. Kräks du väldigt mycket också? Isåfall kan det hända att du behöver dropp.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Vätskeersättning kan vara bra att köpa om du kräks. Kanske nån typ av drickyoghurt om det är lättare att dricka än äta för dig.
||My Love For Animals Is Immortal||