Mens och gravid? Läckande bröst
Kan man vara gravid trots mens? Innan mensen kom så har det läckt några droppar bröstmjölk (tror jag det är) nu så läcker det lite mer och tyckee brösten känns svullna. Inga andra tecken, har ju liksom mens :/ Har beställt test för att vara på den säkra sidan, men ville endå höra vad ni tror? Har inte haft oskyddat sex heller, utan kört med kondom, som var gammal.
Ja det kan man. Finns flera fall där kvinnor varit gravida och haft normal "mens". Det är bra att du gör ett test :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
låter som biverkningar av p-piller, äter du det?
Nej de gör jag inte :/

Mjölkproduktionen kommer igång senare men det kan komma vätska från brösten utan att man är gravid. Eftersom du har mens så är ju sannolikheten att du är gravid liten.
Som Sarah skriver så kommer mjölkproduktionen igång senare under en graviditet. Om du läcker från brösten ändå så skulle jag nog föreslå att du kollar upp din prolaktinnivå genom ett blodprov, har man för höga nivåer av det så kan man läcka från brösten.
Har man höga prolaktinnivåer så försvinner mensen
Jag tror knappast att du är gravid om ni har använt er av kondom. Du säger att kondomen var gammal, vilket är förstås inte bra, men gick den inte sönder så finns det ingen orsak att tro att du är gravid.
Det kan komma vätska ur brösten fast man inte är gravid. Du ska dock nog kolla upp det här för det kan ligga något helt annat bakom det.
Jag vet en tjej som hade mens och visade negativt på test men det visade sig att hon var gravid i 7e månaden.
Sajtvärd på Iller.ifokus