Ont längs ena sidan magen??
Har en fråga som jag hoppas få svar på… Är i vecka 10 och hela dagen idag har jag haft ont i magen på ena sidan, känns som ett stick/hugg/jobbig sträckning och det är värst när man typ vrider på magen eller går från att luta sig fram till att sträcka sig upp…? Det börjar från 10 cm under naveln på höger sida och i en rak linje upp typ 20 cm upp… Har någon varit med om liknande eller vet vad det kan bero på?? Mitt illamående som jag haft så sparsamt senaste veckorna har dessutom eskalerat sen igår till idag, så ja, ingen bra dag idag och man blir ju orolig varför det bara är ena sidan och dessutom varför det gör så ont??
Vilken sida har du ont på ? Höger eller vänster sida?
Höger!

Kan det ha att göra med hur du sover? Har du tillräckligt många kuddar, och lyckas du bädda in dig bekvämt?
det är nog ligamenten! Om så är fallet, hosta försiktigt och inga hastiga rörelser :)
Kan man utesluta blindtarmen?
Vet ej #3, har ioförsig bara en kudde men har ju inte fått värsta magen än så här tidigt tycker man så det borde spela in, men kanske har fel…! Pratat med två gamla bekanta som varit gravida och de sa båda att det händer så mkt i magen och det växer o drar etc, så sålänge jag inte ligger dubbelvikt av smärta borde det vara normalt… Så jag hoppas på det, man vill ju inte noja i onödan men ändå är det allt man gör hela tiden känns det som!